Permalänk

Fläkt?

Tja!
Undrar om det är någon som kan berätta hur fläktljudet är?

//Benjamin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filurenlasse
Tja!
Undrar om det är någon som kan berätta hur fläktljudet är?

//Benjamin

Tyst med tanke på prestanden.

Men va i helskotta. Helt maxad konfiguration för strax över 10K!!! Snacka om oslagbart erbjudande.

Permalänk
Medlem

Helt maxat vet jag inte, har ju fortfarande bara 6 cells batteri.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

Re: Fläkt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av filurenlasse
Tja!
Undrar om det är någon som kan berätta hur fläktljudet är?

//Benjamin

Jag tycker den låter ovanligt lite...min gamla Acer aspire lät minst 4ggr mer och hade 40 ggr mindre prestanda.

Permalänk

Tack för infon!

Bokat, hoppas den blir bra.

Znote 3415W - Spel

2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (Only works with Vista) (120633)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS) (130133)
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG) (260030)
Inget operativsystem (200200)
Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE (170086)
SAMSUNG DVD-RW Dual-Layer Brännare (150123)
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W (100318)
6 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W (250320)
NVIDIA® Geforce 8600M GT Info Text (800104)
Miljöavgift (300108)
Onlinerabatt (900542)
200GB 7200rpm SATA Harddisk (140036)

//Benjamin

Permalänk
Inaktiv

Vad fick du för pris på den konfigurationen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flierman
Vad fick du för pris på den konfigurationen?

Jag fick 10 866:- SEK för den configen igår.

Permalänk
Medlem

Konfiguration
2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (Only works with Vista)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)
Inget operativsystem
Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE
SAMSUNG DVD-RW Dual-Layer Brännare
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
6 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljöavgift
Onlinerabatt
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
200GB 7200rpm SATA Harddisk

Beställde jag för 11 077:-

Permalänk

10.866:- ink moms, ex frakt. Såg att dom tagit bort helgerbjudandet. Men dom brukar komma med erbjudanden lite då och då.

//Benjamin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huck
Konfiguration
2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (Only works with Vista)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)
Inget operativsystem
Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE
SAMSUNG DVD-RW Dual-Layer Brännare
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
6 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljöavgift
Onlinerabatt
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
200GB 7200rpm SATA Harddisk

Beställde jag för 11 077:-

Grattis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Grattis.

Tack, hoppas jag.

Såg nu att den beräknade leveranstiden är satt till 12-03-08, eller då lämnar datorn zepto.

6 dagars leveranstid stod det ju när ja beställde =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huck
Tack, hoppas jag.

Såg nu att den beräknade leveranstiden är satt till 12-03-08, eller då lämnar datorn zepto.

6 dagars leveranstid stod det ju när ja beställde =/

Det varierar alltid, till skillnad från andra leverantörer så Bygger Zepto datorerna när de får beställningarna och har inte massor av olika på lager.

en Veckas leveranstid kan man räkna med, Jag satsar en krona på att du får den innan Tisdag nästa vecka :D.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kollat runt lite ang. olika OS.
Vad ska man använda egentligen?

2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (Only works with Vista)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)

Alltså vore det ju trevligt att köra ett 64bit OS.
Xp64?
Vista 64?
Ubuntu 64?

Eller helt enkelt ett 32bit?
Med tanke på "allt?" som inte fungerar i 64bit.
Det vore ju skoj att kunna använda alla 4gb och inte bara ~3gb

Desutom vill jag använda både windows och ubuntu.

Permalänk
Medlem

XP Professional 32-bitars Tack vare de suveräna drivrutinerna samt kompabiliteten. (har en 3415W och mycket erfarenhet med XP 32 med den)

Vista, nej usch, stryk det.

Kör dualboot med Ubuntu.'

Drivrutiner hittar du här:
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
XP Professional 32-bitars Tack vare de suveräna drivrutinerna samt kompabiliteten. (har en 3415W och mycket erfarenhet med XP 32 med den)

Vista, nej usch, stryk det.

Kör dualboot med Ubuntu.'

Drivrutiner hittar du här:
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID...

Jag kör xp pro på min stationära nu och det skulle jag gärna fortsätta med.
Men frågan är om det är värt att ha lite strul bara för att kunna använda 4gb ist för 3gb minne.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huck
Nu har jag kollat runt lite ang. olika OS.
Vad ska man använda egentligen?

2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (Only works with Vista)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)

Alltså vore det ju trevligt att köra ett 64bit OS.
Xp64?
Vista 64?
Ubuntu 64?

Eller helt enkelt ett 32bit?
Med tanke på "allt?" som inte fungerar i 64bit.
Det vore ju skoj att kunna använda alla 4gb och inte bara ~3gb

Desutom vill jag använda både windows och ubuntu.

Håller med de andra, kör Xp 32-bitars, du får ut cirka 2,75-3,25 gig ram på det, XP32 är grymt stabilt och allt flyter bra. XP64 fungerar inte bra, Vista...nej tack..ska du spela så glöm det för det är strul och åter strul.

Kör in XP32 och sen kör du in Linux, ett tips är att du kör som jag...PClinuxOS istället för Ubuntu...för mig fungerar allt direkt utom ljudet som du kan installera med Bosiemans script. Ubuntus 64-bitars har jag ingen erfarenhet så kan inte uttala mig om..men testa.

Ubuntu har inte velat fungera när det gäller Nvidia-drivisarna riktigt för mig men det kan vara handhavandefel

Jag körde med Vista från start med min 3415W men efter 3 dagar..aldrig mer..på länge iallafall.

Permalänk
Medlem

Xp är som en Volvo 940, man vet vad man har och det finns delar till den överallt, pålitlig och bra.
Vista är som en BMW 5 serie med en lite kraftigare motor än 940´n, förfinad men lite mer komplicerad med sitt färdatorsystem iDrive.

Det tar lite tid att lära sig, men när man greppat vista så vill man aldrig gå tillbaka till xp(volvon).

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Xp är som en Volvo 940, man vet vad man har och det finns delar till den överallt, pålitlig och bra.
Vista är som en BMW 5 serie med en lite kraftigare motor än 940´n, förfinad men lite mer komplicerad med sitt färdatorsystem iDrive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Xp är som en Volvo 940, man vet vad man har och det finns delar till den överallt, pålitlig och bra.
Vista är som en BMW 5 serie med en lite kraftigare motor än 940´n, förfinad men lite mer komplicerad med sitt färdatorsystem iDrive.

Det tar lite tid att lära sig, men när man greppat vista så vill man aldrig gå tillbaka till xp(volvon).

XP kommer aldrig att gå att jämföra med bilar sådär, XP är fulländat. Vista har inte ens börjat spela på sin första vers. Tråkigt att alla de nya bilarna har Väldigt mycket problem med datorerna i bilarna. Trasiga givare osv.

Nej, Volvo 850 Rs är det som gäller .

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Xp är som en Volvo 940, man vet vad man har och det finns delar till den överallt, pålitlig och bra.
Vista är som en BMW 5 serie med en lite kraftigare motor än 940´n, förfinad men lite mer komplicerad med sitt färdatorsystem iDrive.

Det tar lite tid att lära sig, men när man greppat vista så vill man aldrig gå tillbaka till xp(volvon).

<jo det är möjligt, men för mig är huvudkriteriet att bilen startar och går när jag ska köra den....och att den inte drar 3 liter/milen.

Vista drar 3 liter milen och motorn dör då och då...inte vad jag vill ha

Permalänk
Medlem

Haha... ni kan omöjligtvis kört vista med de senaste uppdateringarna. SP1 har anlänt, dock bara i engelsk version, än så länge. Sen måste ni ha lite tålamod och ändra lite i vista. Tänk på att vista INTE är en klon av XP, det är helt och hållet nytt. Microsoft började bygga vista för snart 5 år sedan från grunden. Vista 64 bit är det som gäller tydligen....

Svaren var väntade, nostalgi är ju inne nu för tiden.....vissa personer kommer alltid tycka att en 940 ger mer än en BMW 335 tex.

Ett tips från mig är att då & då titta in på www.anandtech.com som testar både mjukvara som hårdvara.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

@ lamer71
SP1 löser inte ett skit i vista, jag antar att du har jämfört XP sP3 med Vista SP1. för jag har dem båda installerad på min dator. SP3 har anlänt men är inte riktigt klart., dock bara till engelsk version, än så länge. Vista är ett misslyckande, alltså inte en Klon av XP med BlingBling en del personer tror. Vista är helt nytt och långtifrån färdigt. Vista påbörjades för 5 år sedan, men är ett gigantiskt misslyckande endå?

940 gillar inte jag, 850 Rs däremot. BMW är vad turkar som vill synas kör. Tänkt på det?

Ett tips från mig är att då och då jämföra de olika operativsystemen innan dina fingrar vidrör tangentbordet och sprider falsk propaganda. Och får egen erfarenhet av de båda alternativen.

Vista är bra för vissa personer men helt värdelöst för majoriteten av användarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Xp är som en Volvo 940, man vet vad man har och det finns delar till den överallt, pålitlig och bra.
Vista är som en BMW 5 serie med en lite kraftigare motor än 940´n, förfinad men lite mer komplicerad med sitt färdatorsystem iDrive.

Det tar lite tid att lära sig, men när man greppat vista så vill man aldrig gå tillbaka till xp(volvon).

Håller med dig

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det finns många bra saker i Vista, så det är inte bara negativt...inte alls.

Men problemet är att man ska inte behöva ha 3 gig ram för att det ska flyta okej och processorn ska belastas till 90% av att göra ingenting.

Sen så fungerar inte spel på ett bra sätt, både COD4 och Team fortress2 var i princip ospelbart för mig. Fick dra ner allt på low/medium och ändå låste sig spelen ibland och det var inte något flyt.

När jag bytte tillbaka till XP så kör jag allt på högsta inställningar och inte något som låser sig eller laggar det minsta.

Tror inte att Vista kommer att tilltala alla såsom XP gjorde när det kom eftersom XP då var så betydligt mycket bättre än W98 och W95. Skillnaden mellan Vista och XP är inte så stor så att det ska tilltala en stor grupp. Sen är det ju så att många människor inte kommer att ha en dator som klarar Vista på länge.

Permalänk
Medlem

En viktig grej att tänka på gällande zeptos 8600m gt-grafikkort är att det använder sig av GDDR2-minnen (vad jag vet iallafall), prestandaskillnaden mot t.ex. dell xps m1530 (som använder sig av GDDR3) är rätt stor i spel/3dmark.

3dmark05: 5721 vs 7923 (6324W vs XPS m1530)

3dmark06: 3263 vs 4223 (6324W vs XPS m1530)

GDDR3-minnen kan dessutom överklockas betydligt högre än GDDR2-minnena. Så ska ni spela så rekommenderar jag en dator vars grafikkort är bestyckat GDDR3-minnen istället.

Edit: Klantigt, missade källan: http://www.notebookcheck.net/Review-Zepto-Znote-6324W-Noteboo...
Notera att zepton använder sig av en T9300 vs en T7250 för dellen, hade dellen haft samma processor så hade skillnaden varit ännu större.

Permalänk

Jag håller med.
Jag fick ungefär samma dator ena dell och en Zepto.
Grafikkortet avgjorde det hela.
Sen att dellen var mycket billigare gjorde ju inget.
Plus hdmi ingång.
Men en zepto skulle jag också kunna tänka mig säkert en kanon dator.

Permalänk
Medlem

Ang. vista vs XP så är de flesta Vista-hatare enligt min mening folk som testat det i 1-2 veckor eller inte testat det alls. Om spelprestandan försämras avsevärt i vista så förstår jag det också. Tror dock att det beror på drivrutiner snarare än själva operativsystemet.

Här är sakerna som gör att jag aldrig kommer återgå till XP:

-Den härliga filindexeringen och sökfunktionen på startmenyn. Den gör så att man aldrig behöver in i startmenyn eller mappar för att leta upp filer. Skriv in t.ex. "Wo" och tryck enter så startar word direkt (eller world of warcraft... ). Man slipper använda musen helt och hållet för att starta program eftersom man hamnar i sökfältet direkt när man trycker på windowsknappen på tangentbordet.

-Sidpanelen är ett skönt alternativ till ett enormt skrivbord. Själv har jag valutakonverterare (använder den väldigt ofta på jobb), tv-tablå, väder & temperatur, HD-info, och topp-3-mest krävande processer.

-Utseendet är att föredra. Jag kör med dubbelt aktivitetsfält pga att jag alltid har många program igång. Vista har gjort det bra med bl.a. utökat tid/datum-fält m.m.

-Mina dokument har ersatts av något som folk faktiskt använder. Användarmappen fungerar väldigt bra för mig och jag slipper göra som i XP: hata och inte använda "mina dokument" utan ha en separat mapp för mina saker. Det värsta var att mina dokument alltid kom upp först när man ska spara filer o. dyl.

Vad saknar jag från XP?

-I vista kan man inte dubbelklicka på en nätverksanslutning och få upp egenskaperna för anslutningen direkt.

-Jag har Vista x64 och kan därför inte köra riktigt alla program ännu. Men det kommer ju fler och fler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
@ lamer71

Ett tips från mig är att då och då jämföra de olika operativsystemen innan dina fingrar vidrör tangentbordet och sprider falsk propaganda. Och får egen erfarenhet av de båda alternativen.

Vista är bra för vissa personer men helt värdelöst för majoriteten av användarna.

Öööh..Xp har jag använt i 6års tid, både i jobbet och hemma, sedan september kör jag Vista hemma, men fortfarande xp på jobbet. Så lite erfarenhet har jag.

Jag skulle vilja säga att med ett fullt uppdaterat äkta Vista är bra mycket snabbare än ett ny installerat vista. Microsoft har släppt ett antal uppdateringar som har gjort systemet stabilare och bra mycket snabbare.

Men det kräver att man har tålamod att låta windows update göra sitt jobb...

Men men, xp fungerar kanonbra, det säger jag inget emot. Jag gillar väl förändringar och nyheter.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
text

Jag har kört Vista sedan Q3 2007. Varannan gång jag startar datorn är det med Vista.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
text

Jag respekterar din åsikt, jag var lite ironisk med mitt inlägg . Men för min del stämmer allt till 100%. Allt beror på vilken dator man har tydligen, min 3415W (och andras 3415W'or för den delen) Verkar inte vara någon vidare bra kombination med Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huck
Jag kör xp pro på min stationära nu och det skulle jag gärna fortsätta med.
Men frågan är om det är värt att ha lite strul bara för att kunna använda 4gb ist för 3gb minne.

Ja det är det

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"