[WoW] Mitt pet använder inte sina attacker rätt

Permalänk
Inaktiv

[WoW] Mitt pet använder inte sina attacker rätt

Frågar här eftersom jag inte kan logga in på WoW-forumet nu av någon konstig anledning.

Hoppas inte detta måste vara i den stora WoW-tråden.

Men i alla fall. Jag har ett vildsvin som pet, boar alltså. Och jag har lärt det dessa 4 attacker: Charge, Gore, Bite och Growl. Jag vill att det skall använda attackerna i den ordningen som jag skrev. Men istället använder det bara Charge och Growl. Sedan gissar jag att den spammar Gore, men Bite verkar den inte använda alls. Någon som vet varför?

Jag har satt ut attackerna på mitt pet's action bar i samma ordning som jag skrev.

Permalänk
Medlem

Du kan inte styra i vilken ordning ett pet ska använda sina attacker om alla är på auto. Då går det efter vilken attack som är tillgänglig, effektivast (har jag för mig) och som den har råd att använda (energymässigt alltså). Så om du verkligen måste använda dem i den ordningen så får du nog stänga av autoanvändningen och köra det manuellt.

Så om den aldrig använder bite så skulle jag ta bort den och använda de poängen till nånting annat.

Permalänk
Inaktiv

Men han struntar i bite även om jag t.ex stänger av growl. Då ska den ha tillräcklig focus för charge, gore och bite, som kostar 95 / 100 focus ihop. Men han använder ändå inte bite

Edit: Om auto gör så att han använder den attacken som han kan använda focus/energimässigt som du sa, då tar den ju alltid attacken som kostar minst och därmed inte kan använda andra då "focus-regen" är såpass långsam. Så kan det verkligen stämma?

Permalänk
Medlem

http://petopia.brashendeavors.net/html/skills/skills_gore.sht...

http://petopia.brashendeavors.net/html/skills/skills_bite.sht...

Gore - 25 focus
Bite - 35 focus

Ditt pet hinner alltså göra gore innan den får fokus nog till bite.
Visst, bite gör mer skada. men gore har 50% chans till att göra dubbel skada, samt kostar 10 focus mindre.

Imho, dumpa bite och sätt charge, growl och Gore på auto.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Inaktiv

Jag tänker köra Beast Mastery spec + några points i Marksmanship.

Om jag lägger 2 talent points på Bestial Discipline (100% snabbare focus regeneration) och 2 talent points på Go for the Throat (mitt pet 50 focus varje gång jag crittar).

Då borde väl alla 4 attacker funka klockrent?

Permalänk
Medlem

Gore gör bättre DPS än Bite, Bite har 10sec cd.

Tycker du ska dumpa bite helt och hållet och ha Gore som focusdump.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Inaktiv

okey jag får kolla på det. Dock tyckte jag att mitt pet gjorde märkbar bättre damage när jag bara körde charge, gore och bite än vad den gjorde när jag bara körde charge och gore. Men growl är ju något man vill ha när man levlar och som sagt då hoppar den över bite om jag sättre growl på auto

Men som jag frågade på posten ovan, tror du att focusen räcker till bättre med dessa talents? För om den räcker gott o väl med dessa så finner jag ingen anledning att dumpa en attack. Isåfall skulle man ju bara få överflödigt focus istället.

Permalänk

kan det vara så att när growl är på auto så har den prioritet? och att den ser alltid till att ha nog mkt energy för ha Growl direkt när CD är klar?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
kan det vara så att när growl är på auto så har den prioritet? och att den ser alltid till att ha nog mkt energy för ha Growl direkt när CD är klar?

Jo så kan det nog vara. Tror han gör charge och sedan growl direkt, när growl ligger på auto. Men stänger jag av growl så gör han attackerna i den ordningen de ligger på hans action-bar