Den mest överskattade skådisen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
jag säger bara......Dolph Lundgren,.. urk! IQ som en badboll.

Senast jag själv kollade var Dolph Lundgren inte den mest överskattade personen inom filmernas värld...

Du kanske delar en annan synpunkt?

Angelina Jolie är nog mitt "svar".

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag hade länge Nicolas Cage som den skådespelare som var ruskigt överskattad men han överaskade mig totalt i Matchstick Men där han faktiskt visade att han kunde göra andra roller än den klassiska, "jag-håller-på-att-somna-och-prata-lååångsamt-skådespelare". Därför har han inte längre första platsen. Men han är dock fortfarande överskattad.

Min personliga favorit bland överskattade skådespelare är i dagsläget är: Harrison Ford. Nu kommer säkert många att klaga på mig för han har varit med i så många bra filmer. Ja han har det, jag håller med. Men kollar vi vad han har gjort för prestationer på senare tid så är alla desamma. Ser jag en trailer med han så känner jag mest en "lesskännsla" som kommer krypande i mig.

Andra skådespelare som är överskattade är Ben Affleck, killen är perfektionist och ändå så gör han exakt samma rolltolkning i varenda film, blä.
Sedan har vi då Orlando Bloom som fick sitt stora genombrott med LOTR triologin, men vad hände sedan, vi kastar bort lösöronen och ger han lite fjun på hakan skitar ner ansiktet och byter ut namnet filmen till POTC. Nu har han dock chansen att visa att han kan göra något vettigt genom att välja lite andra roller.
Adam Sandler: Kan han göra något annat än sina skrikiga rolltolkningar? Gissar inte.

De tre ovannämda killarna har alla gjort filmer som är bra eller har ett bra underhållningsvärde men är de överskattade? -Ja, självklart.

Sedan vet jag inte om man kanske ska stoppa in, Jean-Claude Van Damme, Dolph Lundgren, Steven Segal och en del andra liknande lirare i detta samtalsämne. De får trots allt bara en roll att spela eftersom de bara blir tilldelade filmer som bygger på samma story som de annars alltid gjort. Bra är de inte, överskattade? Vet inte, tycker man kan gämföra dem med en Volvo 240, man vet vad man får och den får jobbet gjort, sedan om resultatet är sämre än vad man förväntade sig så har man redan i början förhöga förhoppningar.

På damsidan då? Ja där har jag ingen jag direkt stör mig på. Skulle kunna vara Angelina Jolie, men samtidigt är det inte många filmer jag sett med henne.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Senast jag själv kollade var Dolph Lundgren inte den mest överskattade personen inom filmernas värld...

Du kanske delar en annan synpunkt?

Angelina Jolie är nog mitt "svar".

mvh

Man kan dessutom fråga sig hur många badbollar det finns med en civilingenjörsexamen i kemi-teknik...

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur ni kommer fram till att Adam Sandler är överskattad? Jag känner inte till en enda människa som någonsin påstått att han är en bra skådespelare. Skulle snarare säga att han är underskattad. Han överraskar i "Reign over me".

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
Jag förstår inte hur ni kommer fram till att Adam Sandler är överskattad? Jag känner inte till en enda människa som någonsin påstått att han är en bra skådespelare. Skulle snarare säga att han är underskattad. Han överraskar i "Reign over me".

Den filmen är top 3 av alla jag sett, rekomenderas!

Överskattad vette fan alltså kanske Will Smith eller Denzel då dom spelar liknande roller i nästan alla filmer MEN folk gillar det och varför ändra på sin sk thing om man får cash och roller?

Överskattad är inte samma sak som dålig, Doffe, Norris osv... haha alla vet att deras filmer är skit.

Bästa skådisarna är Edward Norton tätt föld av Morgan Freeman imo.

Permalänk
Medlem

mjo orlando bloom är ju brutaldålig. Nicolas Cage känns ganska halvkass, men Lord of War gjorde han riktigt bra.

På tjejsidan måste jag bara säga Laura Dern. Hon förstör filmen som ägde min barndom, Jurassic Park. Usch, har alltid hatat henne, så sinnesjukt kass

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Mest överskattade just nu måste vara Heath Ledger.

Permalänk

vad heter den där kråkan .. hmm han som va med i gone in 60 seconds och nån film där han är nån skatt letare åsså är han med i en film där han kör motorcykel och är nån slags demon lr nått

ja nu mins jag va han hette, jack nicolson!

fan will smith är ju 10 ggr bättre än denna jävla gubbe

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Oh dear, inte "Jack Nicholson", han heter "Nicholas Cage"

Men överskattad skådespelare lär då vara "Orlando Bloom".

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Errek: Hur kan du säga att Joaquin Phoenix är överskattad? Hans tolkning av Johnny Cash i "Walk the line" är ju strålande! Att han lärde sig spela gitarr och lärde sig sjunga bara för rollen och gör det så bra tycker jag är att vara begåvad.

bergmanman: Jared Leto är grymt bra har jag upptäckt på sistone...
Kolla på filmer som Chapter 27 (där han spelar John Lennons mördare), Requiem for a dream (kan mycket väl vara bästa filmen alla kategorier någonsin) och American Psycho.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller nog med om att man inte kan säga att adam sandler är överskattad. killen äger ju ett eget productions bolag och producerar sina egna filmer.

han har hittat en grej som funkar, "sjukt-snäll-kille-med-lite-kort-stubin-som-blir-rik-och-träffar-en-tjej-förlorar-tjejen-får-tillbaka-henne"
kan faktist säga att dom flesta av hans filmer funkar bra till en bakis dag, och tror nog dom flesta tycker samma sak.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Morgan Freeman.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Får väl hålla med om Will Smith och Adam Sandler. Finns många kassa svenska skådespelare också, men överskattade vet jag inte om de är...

Adam Sandler är inte speciellt överskattad, har du sett honom i Punch Drunk Love?

EDIT: Rent spontant så har Orlando Bloom i mina ögon inte uträttat några stordåd på skådespelarfronten. Känns som han lever till 99% på sitt utseende, och även det är inte mycket att hurra för.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jonah Hill, klarar inte av grabben :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mest överskattade manliga är Ben Affleck. Kvinnliga är Helena Bergström, hon är verkligen kass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Jonah Hill, klarar inte av grabben :/

Mest överskattade filmen 2007 - Superbad. Den var bokstavligt talat superbad. Förstördes av Jonah Hill.

Roligast är Seth Rogen och då ser man hellre Knocked Up.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jim carey!

Helt otroligt att någon regisör/producent betalar mångmiljonbelopp för hans pinsama och infantila "humor" som på sin höjd är värdig någon vars arbetsplats är barnkalas.

Adam Sandler och Will Smith ligger "bra" till dom med

För övrigt slogs ett swec-rekord i och med denna tråd. 16 minuter tog det innan någon som inte vet skillnaden mellan dålig och överskattad postade...

Sett Eternal Sunshine of the Spotless Mind? Eller The Number 23?

Den första gillar jag starkt. Den andra minns jag inte riktigt vad jag tycker om, men jag tror nog inte den var så kass. Hur som helst så är hans roller i de filmerna inte alls som i Ace Ventura.

Och Bruce Almighty gillar jag.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

Julia Roberts, Angelina Jolie och Ben Stiller hamnar högst på min lista över överskattade.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Mikael Persbrandt, sjukt överskattad.

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk

Lite från topic, men de mest överskattade filmerna:

Getaway In Stockholm någon? 1:an och 2:an var väl ok, nu är de redan uppe i 8:an, samma galna hype inför varje release endå..

Är inte bra på skådisars namn, men Adam Sandler måste jag hålla med om.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Det verkar som att ganska många i den här tråden behöver ta sig en funderare på vad ordet överskattad egentligen innebär.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
+Chuck Norris!

Det där ska du ta tillbaks
När barnen ska sova kollar dom efter boogieman under sängen ,när boogieman ska sova så kollar han ju under sängen efter Chuck Norris!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Julia Roberts, alla svenska skådespelare (ja, varenda en!).
Sen har vi även många av de som nämnt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Oh dear, inte "Jack Nicholson", han heter "Nicholas Cage"

Men överskattad skådespelare lär då vara "Orlando Bloom".

hmm okej

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Ben Affleck och alla som liknar han. Jennifer Lopez, Angelina Jolie.

Permalänk

Röstar på Nicolas Cage.
Fast när jag tittar efter har han gjort en del bra insatser ändå. Men i hälften av filmerna är han typ samma karaktär. Och drar stora pengar för det.
Likadana rolltolkningar:
The Rock
Face Off
Båda National Treasure
Windtalkers
GiSS(bilryckarkungen)

Tycker ni gärna får beskriva en/flera roller där ni tycker skådisen suger.
Så det inte bara blir personligt.

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Medlem

Jessica Alba. Hon suger. Angelina Jolie är duktig, se "A Mighty Heart", hon kan faktiskt spela.

Permalänk
Medlem

Ben Stiller
Will Farell

Permalänk
Medlem

Man borde få betygsätta skådespelare och regissörer på imdb också. Det hade varit coolt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kommer bara att tänka på Steven Seagal. Lite överskattad måste han ändå vara om han fortfarande tillåts att släppa flera filmer per år.