Den mest överskattade skådisen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Kommer bara att tänka på Steven Seagal. Lite överskattad måste han ändå vara om han fortfarande tillåts att släppa flera filmer per år.

Men snälla! Det här blir det fjärde (tror jag) inlägget jag skriver om ordet ÖVERSKATTAD. Överskattad (i det här fallet) innebär att en skådespelare lovordas av människor, även fast de inte förtjänar det.

Steven Seagal är inte överskattad. Det finns nog inte en människa på planeten som tycker att han är en bra skådespelare.

Tror jag får sluta läsa i den här tråden snart.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
Men snälla! Det här blir det fjärde (tror jag) inlägget jag skriver om ordet ÖVERSKATTAD. Överskattad (i det här fallet) innebär att en skådespelare lovordas av människor, även fast de inte förtjänar det.

Steven Seagal är inte överskattad. Det finns nog inte en människa på planeten som tycker att han är en bra skådespelare.

Tror jag får sluta läsa i den här tråden snart.

i asien är steven segal väldigt populär, så dom finns.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Överskattad skådis? Kommer inte på nån. Men director? Quentin Tarantino.
Helvete asså. Går inte bli mer överskattad än Tarantino.

EDIT:

Citat:

EDIT: Rent spontant så har Orlando Bloom i mina ögon inte uträttat några stordåd på skådespelarfronten. Känns som han lever till 99% på sitt utseende, och även det är inte mycket att hurra för.

Hmm måste faktiskt också säga Orlando Bloom nu. Killen lever på sitt utseende, hans skådespel är... pinsamt. Kom på en till nu, Kiera Knightley. Sett henne i Pirates of the bla bla? Sämst...
Atonement? SÄMST! "Come back Come back"... va fan...?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Måste lägga till ett namn: Eddie Murphy, motiveringen är den samma som för Carey.

Det är möjligt att dom inte är överskattad som skådespelare utan snarare som komiker men faktum kvarstår att dom är överskattade och skådespelare så jag står fast vid vad jag skrev.

björnfan: Nej det har jag inte och jag vägrar göra det. Efter att ha sett klipp/delar utav filmer så som Ace Ventura, Bruce the Almighty och The Mask så skulle jag aldrig klara av att se en film med honom utan att kasta någonting mot TV'n

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Måste lägga till ett namn: Eddie Murphy, motiveringen är den samma som för Carey.

Det är möjligt att dom inte är överskattad som skådespelare utan snarare som komiker men faktum kvarstår att dom är överskattade och skådespelare så jag står fast vid vad jag skrev.

björnfan: Nej det har jag inte och jag vägrar göra det. Efter att ha sett klipp/delar utav filmer så som Ace Ventura, Bruce the Almighty och The Mask så skulle jag aldrig klara av att se en film med honom utan att kasta någonting mot TV'n

jim carey är inte rolig längre men ace ventura 1&2 är tamefan dom roligaste filmerna någsonsin gjorda.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Mest överskattade manliga är Ben Affleck. Kvinnliga är Helena Bergström, hon är verkligen kass.

Vid sekelskiftet fick Helana Bergström utnämningen "århundradets Svenska skådespelerska" kunkurenter bör ha varit bla, Ingrid Bergman och Greta Garbo, den utnämningen tyckte jag var en överskattning som hette duga.
Tror det var navelskådningsgalan "Guldbaggen", ja jävlar vilket skämt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Jag tycker Steven Seagal-filmer är asroliga! Man får inte ta dem för seriöst bara. Sen håller jag med vad någon skrev förut. Han är inte direkt överskattad för så många är det inte som tycker att han är bra

Själv tycker jag Ben Affleck är sjukt överskattad. Han är riktigt dålig enligt mig och räknas ändå som en "superstjärna". usch.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Måste lägga till ett namn: Eddie Murphy, motiveringen är den samma som för Carey.

Det är möjligt att dom inte är överskattad som skådespelare utan snarare som komiker men faktum kvarstår att dom är överskattade och skådespelare så jag står fast vid vad jag skrev.

björnfan: Nej det har jag inte och jag vägrar göra det. Efter att ha sett klipp/delar utav filmer så som Ace Ventura, Bruce the Almighty och The Mask så skulle jag aldrig klara av att se en film med honom utan att kasta någonting mot TV'n

Okej att du inte tycker att Eddie Murphy är rolig nu längre, det gör nog ingen.
Men att påstå att hans stand up shower på 80-talet var dåliga är fan hädelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samus
Men snälla! Det här blir det fjärde (tror jag) inlägget jag skriver om ordet ÖVERSKATTAD. Överskattad (i det här fallet) innebär att en skådespelare lovordas av människor, även fast de inte förtjänar det.

Steven Seagal är inte överskattad. Det finns nog inte en människa på planeten som tycker att han är en bra skådespelare.

Tror jag får sluta läsa i den här tråden snart.

Får be om ursäkt ifall du störde dig så på mitt inlägg.

Men jag måste ändå hålla fast om att Steven Seagal är överskattad, sedan om folk ser hans filmer för dom tycker han är en bra skådis eller bara för att få ett gott skratt spelar ingen roll. I mina ögon förtjänar han inte ens att existera på film. Och ja, Seagal lovordas av fler än du uppenbarligen tror.

Permalänk
Medlem

Måste vara Nicholas Cage.

För mig finns det två skådespelare som fixar att göra olika roller i alla filmer, och det är Johnny Depp och Jack Nicholson.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Jim Carey är snarare underskattad eftersom regissörer verkar ha en förkärlek för att slänga in honom i "roliga" idiotroller som i Ace Ventura/Mask/whatever. Faktum är att han kan skådespela långt bättre än så. Number 23 och Eternal Sunshine of the spotless mind är två av de bättre filmerna jag sett.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Får be om ursäkt ifall du störde dig så på mitt inlägg.

Men jag måste ändå hålla fast om att Steven Seagal är överskattad, sedan om folk ser hans filmer för dom tycker han är en bra skådis eller bara för att få ett gott skratt spelar ingen roll. I mina ögon förtjänar han inte ens att existera på film. Och ja, Seagal lovordas av fler än du uppenbarligen tror.

Man kan nog inte gå på vad "svenssons" tycker... En skådespelare som bara vunnit ett pris och det "Worst Director", samt nominerad till "Worst Actor" flera gånger, kan verkligen inte ses som överskattad...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Hugh Grant.

vidrig människa.

Håller starkt med ! ! Totalt överskattad....och värdelös.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Kiera Knightley. Väldigt uppskattad men sjukt dålig = den mest överskattade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Kiera Knightley. Sett henne i Pirates of the bla bla? Sämst...
Atonement? SÄMST! "Come back Come back"... va fan...? [/B]

w . o . r . d
Hennes one-liners i Piratfilmerna sabbar dom till stor del för mig; "You like pain? Try wearing a corset!"

Sylvester Stallone (Rocky? Rambo? Nej, sylvester du suger)

Persbrandt

Måste tyvärr säga Morgan Freeman också. Jag älskade honom i "nyckeln till frihet" men alla hans senaste filmer som jag sett har jag (innan jag sett dom) läst på IMDb sett att han är med och fått upp förväntningarna, men blivit lika besviken varje gång. Kanke även beror på filmerna tillika hans skådespelarinsats, men iaf. Men ja ä int bittärr

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Överskattad skådis? Kommer inte på nån. Men director? Quentin Tarantino.
Helvete asså. Går inte bli mer överskattad än Tarantino.

Håller med till 100%! Ok, det finns mycket sämre filmer än dom han regiserat men det känns som om folk hyllar honom som en filmgud.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Kiera Knightley. Väldigt uppskattad men sjukt dålig = den mest överskattade.

Plus att hon borde lägga på sig lite hull, hon är äckligt smal. Skaffa lite rumpa för fan!

OnT: Så har jag jäkla svårt för att komma på någon skådis som är väldigt överskattad, som inte redan nämnts i tråden tidigare.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Tom Cruise.

Permalänk
Medlem

Toms Cruise (dålig skådis och scientolog, kan det bli värre?), och Brad Pitt. När det gäller kvinnliga skådisar så skulle jag förmodligen säga alla som medverkar "teen" drama/komedi filmer

Permalänk
Medlem

Jaja vet att detta är för film skådisar men...

Stör mig på Derrek Roddy(trummis). Sjukt överskattad. Han har tatueringar och kan slå as hårt på cymbalerna sen... inte så mkt mer ,och känar sjukt mycket pengar och har 1000bilar. Tror till och med jag äger han... om kanske 3-4 år.
Till ämnet...

Annars så tycker jag Angelina Jolie är överkattad. Hon kanske är sexig.. men inte så värst snygg ,och hon spelar inte någe vidare heller.

Philip Seymour Hoffman min favorit skådis =]

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd

Hehe, fan vad jag skrattar när jag läser denna tråd... har folk verkligen noll koll på vad överskattad och dålig/sopa är?

Sen inlägget om Dolph Lundgren.. IQ badboll.. han är dålig skådis men han tillhör även "över 130 klubben", men jag undrar hur B-skådisar blir överskattade?

Kom igen nu, överskattade skådisar bör nog vara i A-klassen först.

Dolph, Van Damme, Norris, Segal m.m är på B-listan.

Ifall någon inte vet vad som skiljer A från B så är det "Lönen" och att A behöver sitta och vänta på rollerna medans B får jaga efter dom.

Sen vet vi redan att Hilton suger, har det på film

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Sen vet vi redan att Hilton suger, har det på film

BOOYAH!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Denzel Washington. Tycker han spelar precis likadant i alla filmer. Hans klassiska kaxiga skitunge-mummel förekommer också i typ varenda film han är med i.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Denzel Washington. Tycker han spelar precis likadant i alla filmer. Hans klassiska kaxiga skitunge-mummel förekommer också i typ varenda film han är med i.

Instämmer, vägrar se filmer med honom längre.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett par... Men Nicolas Cage är en av dem. Det enda jag tycker han gjort som är hyfsat är the rock, och då är det ändå bara för att Sean Connery är den perfekte motspelaren.

Catherine Zeta-Jones... Vacker att se på, men inte särskilt spännande som skådespelerska.

Alla skådespelarna i Vänner. Det är sorgligt att se tyvärr, för de gör ju Vänner bra, men de passar inte i någon annan roll. Mest för att man förväntar sig att hela gänget helt plötsligt ska komma in.

George Clooney... varför har ingen nämnt honom?

Tom Hanks är fan överskattad numera också... han var bra på åttio-, början av nittiotalet, men nu? Sure, Forest Gump i all ära, men det är ju det enda.

Åh gudars, vad heter han... Jakob... som spelar i den där trilogin... tredje vågen, livvakterna och den första... vidrig skådespelare!

Permalänk
Medlem

Ben Affleck, är otroligt öveskattad, Brorsan Casey är dock underskattad.

Permalänk

Helena Bergström, mer jobbig blir man nog inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Alla skådespelarna i Vänner. Det är sorgligt att se tyvärr, för de gör ju Vänner bra, men de passar inte i någon annan roll. Mest för att man förväntar sig att hela gänget helt plötsligt ska komma in.

Det kan jag håller med om förutom ett undantag: David Schwimmer i Band Of Brothers. Allt i den serien är fullkomligt klockrent.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Finns ju ett par... Men Nicolas Cage är en av dem. Det enda jag tycker han gjort som är hyfsat är the rock, och då är det ändå bara för att Sean Connery är den perfekte motspelaren.

Catherine Zeta-Jones... Vacker att se på, men inte särskilt spännande som skådespelerska.

Alla skådespelarna i Vänner. Det är sorgligt att se tyvärr, för de gör ju Vänner bra, men de passar inte i någon annan roll. Mest för att man förväntar sig att hela gänget helt plötsligt ska komma in.

George Clooney... varför har ingen nämnt honom?

Tom Hanks är fan överskattad numera också... han var bra på åttio-, början av nittiotalet, men nu? Sure, Forest Gump i all ära, men det är ju det enda.

Åh gudars, vad heter han... Jakob... som spelar i den där trilogin... tredje vågen, livvakterna och den första... vidrig skådespelare!

Det är väl enbart George Cloney och möjligtvis Tom Hanks som anses vara vettiga av dom där. Nicolas Cage är ju känd för att överspela som fan, Zeta-Jones är ju enbart känd för att hon ser okay ut, ingen av vänner-skådespelarna har någonsin blivit kallade bra skådespelare och den svenske du tänker på är kan väl knappt kallas skådespelare. Precis samma karaktär i pip-larssons som filmerna som tydligen försöker vara actionfilmer.

Som sagt, för att vara överskattad måste ju skådespelare vara omtyckt, det räcker liksom inte att man ogillar dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Alla skådespelarna i Vänner. Det är sorgligt att se tyvärr, för de gör ju Vänner bra, men de passar inte i någon annan roll. Mest för att man förväntar sig att hela gänget helt plötsligt ska komma in.

Håller till stor del med, Framförallt Lisa Kudrow och Jennifer Aniston har stått för en hel del horibla insatser.

Undantaget är Matthew Perry som i Studio 60 on the Sunset Strip är briljant.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB