Permalänk
Medlem

Fs amilo si2636

Hej!
Hur är kvaliten på Fujitsu Siemens datorer

Hittat en amilo si2636 på webhallen.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=83424&ref=Prisjakt
Är det rimligt pris för den eller finns det någon bättre i samma prisgrupp.
Den ska vara till studier och film. Kommer tas med ofta därav storleken.

Permalänk
Medlem

Min far är på G att köpa den också. Verkar vara en vettig burk! Hittar dock inga recensioner eller liknande om den. Jag får känslan av att den är ganska ny-släppt? Men vet inte. Barreritiden skulle jag gärna höra lite om. Står upp till 5 h vilket låter mkt bra i mina öron.

Om någon vet nåt om denna dator så skriv gärna några rader eller tipsa om nåt ställe att få höra lite ris och ros om den!

Häls.

//Richard

Permalänk
Avstängd

har en så och batteritiden..är faktiskt bättre än fem timmar..nästan 6 timmar sku ja säga

Permalänk
Medlem

vad bra!
tror den är släppt november/december 07

tommy184, kan du skriva lite om datorn?

blir den mkt varm?
är den tyst eller låter den mkt?

Permalänk
Medlem

enda jag har sett av den är att den har rätt så plastigt tg-bord och rätt så dåliga vinklar på skärmen

Permalänk
Medlem

hur verkar den vara i övrigt?

Permalänk
Avstängd

snygg..men den blir inte så farligt varm..men däremot låter den lite mera..ungefär som en ekorre i en köttkvarn..men den e nog bra..!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy184
snygg..men den blir inte så farligt varm..men däremot låter den lite mera..ungefär som en ekorre i en köttkvarn..men den e nog bra..!

"Ekorre i en köttkvarn"??!! Kan du specificera det där lite? Fick just känslan av att den låter för jävligt och högt! Eller?

Skönt att den har bra batteritid iaf!! Det uppskattas!

//R

Permalänk
Medlem

har beställt en nu
hoppas den kommer snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sofia_l_
har beställt en nu
hoppas den kommer snart

Var ifrån beställde du den? När du får den hoppas jag på något i stil med en recension ganska snabbt! Hoppas det inte är för mkt begärt?! =D

Häls.

//R

Permalänk
Medlem

Har fått den nu!

Nyss fått antivirusprogrammet som följde installierat
Ska testa rest nu

Permalänk
Medlem

Hur har det gått med testerna? Är batteritiden så bra som det skrivits om tidigare i tråden? Hur är det med värmen och framför allt ljudnivån?! Känns den pigg? Är riktigt nyfiken!

//R

Permalänk
Inaktiv

Installera Vista battery saver

Permalänk
Medlem

Hur har det gått med datorn? Testat den och fått några intryck?

Permalänk
Medlem

har haft den i ett par dagar nu.

ja batteriet är bra, stänger man av wlanet och bluetoothen håller det länge. har inte testat exakt hur lång batteritiden.

datorn blir lite varm där utblåset är men annars inget.
datorn är ganska tyst, inga ljudproblem

någon har sagt att den känns plastig, stämmer inte alls.

smidigt sätt för att stänga av/på wlanet,bluetoothen och webbkameran.

hur installierar man vista battery saver?

Permalänk
Medlem

Härligt! Det där var vad jag ville höra!
Farsgubben min har beställt en igår så kommer väl idag eller imorn om jag känner komplett rätt! Skönt att den känns bra kvalitétsmässigt oxå. Ganska viktigt!

Ang. Vista Battery saver så kan du ladda ner det från: www.download.com
Sök bara på just programnamnet. Jag märkte ingen skillnad med det i min dator dock. Den är ganska batterislukande pga komponenterna och inte ett jättebra batteri enligt mej. Men du kan ju alltid prova!

Tack än en gång!

//R

Permalänk
Medlem

tack
ska testa programmet
hoppas det funkar

Permalänk
Avstängd

hahah skojja bra..har ingen såån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy184
hahah skojja bra..har ingen såån

Skönt att du håller en mogen nivå när folk disskuterar inköp. Det där är riktigt onödigt skrivet. Man grundar ju ett inköp från andras erfarenheter, reflektioner och preferenser om man skapar en sånn här tråd och vill då inte höra en massa skitsnack som sedan inte stämmer. Sofia verkar ju nöjd med sin och min pappa beställde en i förr igår och har inte fått den än. Hoppas verkligen den är bra, så slipper du ha det på samvetet om det skulle visa sig vara raka motsatsen. Tror dock inte att man har sån mkt till samvete (eller något bakom pannbenet!) om man beter sig som du gjorde i den här tråden. Jävla idiot rent utsagt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy184
snygg..men den blir inte så farligt varm..men däremot låter den lite mera..ungefär som en ekorre i en köttkvarn..men den e nog bra..!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy184
hahah skojja bra..har ingen såån

Sluta ljuga i forumet och vilseleda personer som vill ha köpråd. Upphör du inte med det så kommer vi till slut ge dig en varning (och efter det avstängning).

*tråd rensad*
§5 skriv inte i forumet att inlägg är rapporterade

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Hej!

Jag tycker nästan att det här får bli den officiella standardtråden för si2636 modellen.

Jag har själv en sådan då jag var på gång för ett nytt köp av bärbar laptop. Satt och tryckte mellan webhallen och NetOnNet för att få den så snabbt som möjligt. Tillslut kom den (släpptes 080826) och nu har jag ägt en av de saliga sedan i fredags. (således är jag själv newbie på området och har ännu inte testat den fullt ut).

Datorn i sig är snygg, bra design, smidig och lätt. Den är relativt tyst och är utrustad med bra komponenter. Jag är än så länge väldigt nöjd med datorn och skulle kunna rekommendera andra att köpa den. Jag förstår inte vad det är som gör att webhallen "reade" ut den redan innan den släpptes?

I datorpaketet medföljer även en väska som är väldigt bra att ha. Stort plus.

Obs! att det finns tydligen två modeller av si2636, det är en med hyffsad CPU och mera hdd plats 320 och en med mer CPU och mindre hdd plats 250. Det är hugget som stucket men jag har si2636-001 versionen, den första av de två nämnda då den verkar ha släppts först.

Den ska enligt uppgift klara HD filmer så länge du spottar in rätt DVD codecs och då är det en codec med Matroska inbyggt som krävs.

Men jag undrar fortfarande om det finns något program som man kan ladda ner så jag kan använda webkameran utan att behöva gå genom MS live messenger eller skype?

Vad gör det där vista battery saver? Ska jag spana upp.

Permalänk
Avstängd

Du har dåliga codecs, installera Core AVC

Permalänk
Medlem

Håller med... Gjorde att mina filmer fungerade MYCKET bättre för mig!

Permalänk

Vad sweet Trollhattan, det ska jag ta och spana upp när jag reser hemmåt från knegish!

Permalänk
Medlem

Hur funkar XP på den? Någon som testat?

Permalänk
Medlem

jag kanske installerar xp i framtiden.

nu går jag och hämtar datorn från butiken i götet...

hur lång är garanti tiden?

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Hur går det porja25? vad är dina första intryck?

Sitter med musen över köpknappen på Webhallen...

Permalänk

Flippan och Gredd,

Det verkar som att det inte finns några XP drivisar utlagda på FS sida men man kan förmodligen med lite jobb leta upp drivrutinerna var för sig på respektive tillverkares sida. Klart att XP kommer fungera, varför skulle det inte göra det?

Garantin är väl förmodligen som den brukar vara på dvs 1 år...

Permalänk
Medlem

mysig, liten, kraftfull dator(ingen 3d-speldator) med alla framtidskontakter, HD filmer i 1080p rullade utmärkt. Bildskärmen är väl godkänd, betrakningsvinken ser ut att vara helt normalt. 2,3 kg, mindre än vanlig bärbardator(15,4 "). en liten väska ingick i kartongen, designen är inget fel på heller, lyxigt...

har inte testat batteritiden, men det känns att den räcker till de 4-5 timmarna som angivits. dessutom:
Li-Ion battery, 6 cells, 11.1 V / 5200 mAh, Approximately 4 hrs battery runtime

Unreal Tournament 2004 gick bra utan hack i högsta upplösning och kvalitet.

kolla på specifikationen på denna dator, helt otroligt, allt för bara 6990 kr !!! :

http://images.webhallen.com/download.php?file=89964,89964_si_...

efter koll på alla liknande datorer på prisjakt så ser man att denna dator har allt och är dessutom 2000 kronor billigare än liknande vara.

Den här köpet kallar jag för uttrycket: "EFFEKTIV SHOPPING"

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta lite bilder på den så att man får lite storleksuppfattning

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB