Permalänk

Datorn dör..

hej! jag har ett grymt jobbigt problem! datorn dör så fort den måste prestera lite! hade samma problem förrut men då va de ramminnet som va defekt! men denna gång är de annorlunda, har testat felsöka ramminnet utan framgång! (hittar inget fel)

så nu antar jag att de kan vara mitt grafikkort som de är fel på men de tror jag inte heller!? för jag har kollat temp på den och den ligger på ungefär 60 grader när jag spelar!

de konstiga är att jag har även felsökt grafikkortet men inte hittat något fel! jag har uppdaterat drivrutinerna och kortet är inte klockat!

jag kan spela i ca 10 minuter sen dör datorn, helt utanförvarning! samma sak gäller om jag har cam på msn.. då går de ungefär 10 minuter så samma skit igen!

jag blir grymt frustrerad av de här! datorn är endast ett år gammal!

BEHÖVER HJÄLP!

här är mitt system:

Låda 500W
Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T
2048MB DDR2 533MHZ
GeForce 7900GS PCI-E 512MB 2XDVI+TV
Samsung hårddisk 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5"
NoiseGuard DVD-+RW
Wlan
kortläsare
Windows XP Pro.

blir grymt tacksam för svar! alla tips/förslag är uppskattade!

TACK PÅ FÖRHAND! // Jocke!

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att det är nätagget som börjar bli dåligt. När du spelar så måste nätagget leverera mer, och efter några minuter så orkar det inte med längre. Om du har möjlighet så kan du testa med ett annat nätaggregat, eller så får du köpa ett nytt. Det här nätagget är bra och billigt, eller så finns även det här, som är ett fruktansvärt bra och tyst nätagg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Jag skulle gissa på att det är nätagget som börjar bli dåligt. När du spelar så måste nätagget leverera mer, och efter några minuter så orkar det inte med längre. Om du har möjlighet så kan du testa med ett annat nätaggregat, eller så får du köpa ett nytt. Det här nätagget är bra och billigt, eller så finns även det här, som är ett fruktansvärt bra och tyst nätagg.

tackar! ska kolla upp de här! ;D

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk

Annars kan det vara att din processor blir för varm. Dagens processorer har en inbyggd funktion att stänga av sig när de blir för varma. Kolla temp. Om den är för hög kontrollera att du har satt i kylaren ordentligt.

EDIT: glöm bara inte;Ta bort den gamla kylpastan och lägg på ny.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svan_lind89
Annars kan det vara att din processor blir för varm. Dagens processorer har en inbyggd funktion att stänga av sig när de blir för varma. Kolla temp. Om den är för hög kontrollera att du har satt i kylaren ordentligt.

EDIT: glöm bara inte;Ta bort den gamla kylpastan och lägg på ny.

tack så mkt! kom gärna med fler förslag på vad de kan vara för fel! alla förslag är bra förslag! ;D

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.