Permalänk
Robot

Pico-Itx + Ikea = Sant!

Tja.

Hadde ingenting att göra så beställde en dator till bilen. Men efter många om o men så blev det ett störje jobb än vad jag trodde så åkte till ikea och köpte en skål:P

Nu blev bil datorn en Media dator istället:)

Sakerna som ska i denna lilla skål.

1st Pico-itx moderkork
1st Pico-itx agg
1st 1gb ddr2 minne
1st 2,5" hdd 160gb 7200rpm
1st usb Wlan mottagare
1st ir motagare till fjärkontrollen
Massa sladdar och mysiga kontakter som man inte kan leva utan:P och självklart en dosa som gör om vga till s-video eller Rca.

Målen jag har är följande, att det ska fungera, vara tyst och se snyggt ut, ström sladden och bild sladden ska ej synas att dom går ut. och allting ska få platts i den:D men det får vi ser hur det blir med den saken:P

Tänkte köra linux Mce i den. Då den lilla processorn bara är på 1ghz, men ska nog flyta på fint. Huvudsakliga användnings området blir film och musik, tänkte även streama från min vanliga dator igenom det trådlösa nätverket till den. ska nog även köra ftp på den då den kommer stå igång 24 / 7.

Kommentera gärna.

Besök albumet: Pico-Itx + Ikea = Sant! av MoffiMoff

Permalänk

Sweet bra gjort

Mer bilder i bilen nu plx hehe

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

woho Kämpeliten! Nice

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

coolt, gjorts tidigare här på forumet. Men det spelar ingen större roll. Lycka till

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linglof
coolt, gjorts tidigare här på forumet. Men det spelar ingen större roll. Lycka till

detn har alldrig jag sett skicka en länk eller nått : ) ...

8pt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur har du tänkt kyla luften innuti? ofta byter man ut luften med hjälp av fläktar, det kanske du bör lägga till

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

Vet inte hur varma pico itx kort blir men om du vill ha fläktarna snyggt kan du höja den någon cm och sätta fläcktarna under

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

det här känner jag igen sen tidigare, det var nån som byggde en wannabe imac med en sån här skål

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
det här känner jag igen sen tidigare, det var nån som byggde en wannabe imac med en sån här skål

Ja, fast det var mer en förolämpning mot iMac då den verkligen såg ut som en iMac men var förjävligt ful endå .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ja, fast det var mer en förolämpning mot iMac då den verkligen såg ut som en iMac men var förjävligt ful endå .

men det var nån annan som också använde en sån däringa skål såg tillslut ut lite som en grill?

Permalänk

alldrig gjort förut?

Visa signatur

I survived 2007!

Permalänk
Medlem

Snyggt, ser fram emot resultatet

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Pico-Itx Moderkork, XD Fick mej att skratta iallafall. Fint projekt några planer för bra kylning ?

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk

Har tänkt mycket på kylningen och har några fina ideer ni får se vilken det blir om någon dag, ska fixa med den imorgon tänkte jag. så kommer mer bilder då.

Pico blir tydligen inte så varma har jag hört. man kan nästan köra dom passivt tydligen.

Den ska höjas upp, men ni får se när det är klart;) har några tuffa saker som ska göras:D

Uppskattar tips och andra saker som kan göra det bättre men har nästan bestämt mig helt för hur jag vill ha det.

MVH// MoffiMoff

Permalänk
Medlem

snyggt!

Visa signatur

As a famous actor once said: ‘There can be only one…’