Permalänk
Medlem

Qpad CT helt klart

Permalänk
Inaktiv

1030 tycker jag.. jag fick 18-1 i bia med denna musmatta och g5 och hemligt glidmedel som ger perfekt glid med lite friktion som är nödvändigt för att musen inte ska glida omkring som på is. (är inget vanligt glidmedel kan jag säga ^^ )

Permalänk

Är det någon som kan svara på om SteelSeries QcK Mini är bra?

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alkox
Razer Mantis! Köpt idag och J*vlar vilken precision! tänkte att så säger dom ju om alla musmattor..men det här var en riktigt skön musmatta! (kan ju tillägga att man kan ju inte precis missa, dra musen utanför den eftersom den är 36x44cm..!

Vilken Razer Mantis? Kör med Mantis Control.

Permalänk

steelseries musmatta , vet inte vad den heter men skulle gissa på att det är en 4milimetare. vet att den har måtten 45x40 eller nått liknande :). kör intellimouse med hyperglidz på den, riktigt fint glid

Permalänk

Jag kör med en fUnc sUrfacce 1030, bra saker!

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Permalänk

QPAD©|CT Large 1.5mm

Funkar skitfint, fasst den e utsliten. spillt cola, mjölk osv osv och de går då att skölja av me vatten och hänga upp den på torkstället och vänta ett tag drock den har blivit lite strävare, men me en fatal1ty mus så funkar den prima ändå

Permalänk
Medlem

fUnk sUrface 1030 här

Köpte den tillsammans med min första riktiga speldator.... Tror det var -01 -02 nångång. Datorn med en P4 2,8ghz o Radeon 9700 pro var "top of the line".... Så då kan ni ju själva räkna ut ungefär hur jä*la länge sedan det var.

Mattan fortfarande i mint condition, helt perfekt nyskick mao, efter alla dessa år

Musen byttes för ett par år sedan ut till en Logitech G5, enligt mig den bästa mus som kan köpas för pengar... en klockren kombination av mus o musmatta, helt perfekt på alla sätt o vis.

Gillar skarpt den balla plåtlådan som 1030 mattan kom förpackad i

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

QPAD CT Large, SteelSeries QcK, SteelSeries 5L.

Intellimouse 3.0(3.0an på QcKn är lite sådär däremot), DeathAdder och MX518 funkar bra på dom alla..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Razer Mantis Control = felfri

Permalänk
Medlem

Rocketfish Gaming Mouse Pad - Black

Ena sidan är speed läge och andra controll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntecNineHundred
Jag kör med en fUnc sUrfacce 1030, bra saker!

Jag kör också fUnc sUrface 1030, en förjävla bra matta.
Kvaliten är helt i en klass för sig, finns inga andra mattor som ens är i närheten.

Fick den gratis när Inet öppnade i Sisjön för 4-5 år sen och den är fortfarande lika bra!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Hedersmedlem

Icemat v2 <3

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Har använt mattan av modellen "Bordsskiva av trä" ett bra tag nu (4-5 år?) och det har funkat utmärkt.

Har dock tröttnat på att ett enda sockerkorn får lasermusen att få tuppjuck och flyga iväg. Så nu har jag skaffat mattor till båda mina datorer som jag är grymt nöjd med.
Den första är en "Webhallen Corepad" (http://www.webhallen.com/prod.php?id=67557) och den andra en QPAD UC Small 3mm. känner ärligt talat inte mycket skillnad vad gäller glidförmåga och muspekarens rörelser, men dom är betydligt tystare än bordsskivan iaf!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

Har en Razer exactmat (anvander "speed" sidan) och jag ar helnojd med den, enda riktiga nackdelen ar att den tar mycket plats sa om man har ett litet datorbord ar den langt ifran idealisk.. och eftersom det ar en metallmatta sa kan den vara lite val kall ibland.. men finns jue handledsstod om man ar kanslig...

Permalänk
Medlem

Kör på en roccat Taito och den e riktigt bra.

Permalänk
Medlem

jag kör på icemat pro, har haft den snart 2 år bara att tvätta av den lite då o då så är den som ny igen, oslagbart

EDIT: Icemat V2, inte pro

Visa signatur

Acer Aspire 5930G, Intel C2D P7350 2.0Ghz 1066 MHz FSB 3mb cache, Nvidia Geforce 9600M GT 512 mb, 3 GB DDR2 ram 667 MHz

Permalänk
Medlem

Använder Treepad xxxl atm, Gjort den själv

Permalänk

FunC surface 1030 bästa en så länge sen så visade dom mig en q pad matta men den hade aldrig fått plats på mitt skrivbord ^^... skulle vilja ha den svarta versioner fick den med blå/orange... den orange är typ solblekt...

vilken sida tycker ni är bäst? den släta eller halvgrova?

Permalänk
Medlem

fUnc sUrface 1030 svart

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Steelpad 5L

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

ROCCAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Roccat Taito är skön och stor

Permalänk
Medlem

func 1030 fast den är jävligt sliten nu i 3-4 år dock

Permalänk
Medlem

Kör med dator musen i knät när ja inte spelar då har ja någon ja fick från misco.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

RaZeR MaNtIs SpEeD !! helt underbar musmatta

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ny mus, förmodligen en Ikari laser eller Gigabyte GM-M8000.

Funderar lite på om det finns någon lämpligare musmatta än den Icemat I-2 jag har nu. Har hört att det finns bättre alternativ än glas för lasermöss.
Det bör vara så bra precision som det går och inte nån musmatta som slits ut snabbt.

Har tittat igenom massor av tester och åsikter och det verkar som att Razer Destructor är den bästa musmatta som finns att tillgå.
Nån som vet om den slits ut snabbt ?
Mattan är tänkt att tåla långvarig intensiv användning vid spel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag gillar min Razer Destructor

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Hedersmedlem

Qpad CT är sjukt skön, helt klart min favorit.

Permalänk
Medlem

gör en egen med frostat glas och silikonspray billigt och grymt bra

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Sitter med en Icemat, troligtvis en av de tidigaste upplagorna. Tre olika "gaming" möss har passerat denna mattan under min gaming-era. Logitech MX510 + pads. Microsoft 3.0 + pads och ny en Razer Deathadder utan pads. Funderar på att byta till en Razer Destructor eller en Steel Serie, är inte helt säker på vilken.