Permalänk
Robot

htpc (lite unikt utseende)

ganska stilrent och häftigt chassi från Alienware som från början var en HTPC med nVidia GeForce 6150, dubbla tuners, osv, men som jag nu byggt om till en PC för multimedia produktion, Geforce 9600 GT (perfekt utrymme för det kortet måste jag säga, någon annan form hade ej funkat), större hårddisk och mer RAM
unikt och fint htpc chassi som ej kan gå att få tag på i Sverige ännu förutom genom mitt jobb!

synpunkter mottages gärna

Besök albumet: htpc (lite unikt utseende) av rikhardh

Permalänk
Medlem

Snygg låda, den rätta stereo-komponents-looken för en htpc. Alienware-märket är imho inte så snyggt. för blaffigt, men annars som sagt mycket snygg burk

Med ett 9600GT lär ju prestandan vara helt ok dessutom så, tumme upp!

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Grymt.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Skulle lätt vilja ha en sådann. 10p

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent, unikt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

**** me, det var snyggt! Alien-logon är lite gay i mina ögon men allt annat är verkligen skitsnyggt!
Grattis! 9p

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser utt som en gammal vhs spelare som blivit lite ändrad sen på med alienware logan ;)...Tillhör inte dom snyggaste htpc lådorna tycker jag..dock var det smart gjort på insdian..Nice att få plats med ett så pass på grafikkort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Temps?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

62 grader på graffekortet i full load
resten kommer i uppdatering

Permalänk
Medlem

hur kan du ansluta grafikkortet till moderkortet? Vad är det för moderkort, alltså jag fattar inte hur du kan ansluta den till moderkortet horizontalt :S man brukar ju ansluta den vertikalt

Permalänk
Medlem

varför har du ett så bra grafikkort i din HTPC? spelar du på den också?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAir
hur kan du ansluta grafikkortet till moderkortet? Vad är det för moderkort, alltså jag fattar inte hur du kan ansluta den till moderkortet horizontalt :S man brukar ju ansluta den vertikalt

Ser ut som att han har något kontrollerkort.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

om du hade velat ha ett lite mer högpresterande kort, så har 8800GT samma form, från vissa företag (XFX, Abatron mm)

men dedär kortet duger fin fint för de du ska göra antar jag

10/10..

Permalänk
Medlem
Citat:

RISER kort kallas det. En "adapter"-grej man sätter i t ex. PCI-porten på moderkortet, som det sedan sitter en till PCI-plats på. Litegrann som en förlängningskabel.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

kan aldrig vara bra men "sufflén nerdragen" (bild 3)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
RISER kort kallas det. En "adapter"-grej man sätter i t ex. PCI-porten på moderkortet, som det sedan sitter en till PCI-plats på. Litegrann som en förlängningskabel.

http://www.gtek.se/img_prod/is32b1agp1pci_380.jpg

får man inte sämre prestanda?

Permalänk
Medlem

Vill ha!!

Permalänk
Medlem

vad är det för chassi, vart kan man köpa den

Permalänk
Medlem

det är ett Hangar 18 från Alienware.
ej lanserat i europa från Alienware själva ännu utan det går enbart att beställa från amerikanska siten, men det finns sätt att få tag på det för övrigt (har flera stycken hemma via jobbet)

och till jycken: jag hade för mig att man "förr i tiden" kallade cabriolet tak för sufflé ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikhardh
det är ett Hangar 18 från Alienware.
ej lanserat i europa från Alienware själva ännu utan det går enbart att beställa från amerikanska siten, men det finns sätt att få tag på det för övrigt (har flera stycken hemma via jobbet)

och till jycken: jag hade för mig att man "förr i tiden" kallade cabriolet tak för sufflé ?

nästan. sufflett är ordet du söket.

Permalänk
Medlem

Vill ni se ett htpc bygge som ser snyggt ut o har vattenkylning och allt detta i en desktop låda. Så kolla in detta!!

http://www.sweclockers.com/album/?id=1135

Visa signatur

Har du Windows 8 och 8.1 så klicka på denna länk
http://nooooooooooooooo.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

får man inte sämre prestanda?

Får du sämre prestanda utav en fungerande förlängningskabel?
Handlar ju bara om att strömmen ska gå genom ett par korta ledningar till, så sålänge kortet är gjort utav bra material så borde det knappast ge sämre prestanda.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
kan aldrig vara bra men "sufflén nerdragen" (bild 3)

http://i31.tinypic.com/1604h93.jpg

Satan, nu blev jag sugen på suflett...sufflé! Sufflé menar jag.
Jaja, här sitter man och kopulerar..POKULERAR!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt. Alienware gör ju snygga saker, borde inte Hangar 18 komma till Europa snart? Det har väl funnits på den amerikanska marknaden ett nu, eller? Vad pyntade du för chassit?

Permalänk
Medlem

Tjompers: det finns på den europeiska marknaden, men enbart att få tag på via MLM, ett MLM företag har ensamrätt på Hangar18 i hela europa några månader till, sen släpps den här

om pynta betyder betala så betalade jag 0kr, fick den gratis via jobbet, som är just det MLM företaget

Permalänk
Medlem

Schysst för dig.
Tycker olikt andra att alienware loggan är riktigt snygg, stilren och inte för blafig även om den är ganska stor.

Ja pynta betyder betala.

Permalänk

Verkligen snyggt chassie:D. Fast man får väl vad man betalar för också när det gäller Alienware;).