Datorbutiken.com levererade fel grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redfik
Det är inte så jävla lätt att se om man fått rätt grafikkort när dem har så lika namn.

Och ändå påstår du att DB medvetet lurar sina kunder?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Löjligt att lägga upp tråden innan man hört med företaget, kan mycket väl vara en felleverans från fabrikanten. Men att sedan Siggemc anklagar Oneone för att vara "lika mycket bov i dramat" för att han fått en felleverans från företaget då går det över i idioti.

Du kanske skulle läsa mina övriga svar i tråden innan du påstår mera, Som det ser ut nu så har du bara läst mitt första inlägg , jag sa aldrig att jag anklagat one one för nått utan mer att jag tyckte det va klantigt att man kommer efter x antal månader o ser att man fått fel vara ,förstår du inte det då tycker jag du ska gå i säng o tänka en gång till o sen kanske ändra ditt inlägg. poängen med detta är just att det är svårt att komma x antal månader senare o säga att man fått fel vara o sen tro att man ska få ut en ny vara.

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han
inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter
det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation).

Så är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
Du kanske skulle läsa mina övriga svar i tråden innan du påstår mera, Som det ser ut nu så har du bara läst mitt första inlägg , jag sa aldrig att jag anklagat one one för nått utan mer att jag tyckte det va klantigt att man kommer efter x antal månader o ser att man fått fel vara ,förstår du inte det då tycker jag du ska gå i säng o tänka en gång till o sen kanske ändra ditt inlägg. poängen med detta är just att det är svårt att komma x antal månader senare o säga att man fått fel vara o sen tro att man ska få ut en ny vara.

Boven i dramat är fortfarande den som levererat fel vara till kunden. Kunden har ansvar att undersöka att de fått rätt vara men det är inte alltid så lätt. Här pratar vi om kort med samma design och samma låda så vitt jag kan se. För dig och mig kan det tyckas änkelt och rakt på men för vissa kan det kännas väldigt främmande att undersöka minneshastigheten på sitt grafikkort.

Om vi ska ta ett utanför exempel så om Volvo säljer 2 identiska bilar med samma utseende både utanpå, innuti och under motorhuven, ändå är den ena på 180hästar var den andra är på 200hästar. Du beställer och betalar för 200hästars modellen men får ovetande och felaktigt 180hästaren... kör du upp på dynon och kollar så du fått rätt motor det första du gör? Skulle du acceptera att det är för sent och tycka det vara fair att beskyllas för att vara lika mycket boven för att du först gör detta efter 3 månader när du uppmärksammats om att problemet med felleverans finns?

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
Du kanske skulle läsa mina övriga svar i tråden innan du påstår mera, Som det ser ut nu så har du bara läst mitt första inlägg , jag sa aldrig att jag anklagat one one för nått utan mer att jag tyckte det va klantigt att man kommer efter x antal månader o ser att man fått fel vara ,förstår du inte det då tycker jag du ska gå i säng o tänka en gång till o sen kanske ändra ditt inlägg. poängen med detta är just att det är svårt att komma x antal månader senare o säga att man fått fel vara o sen tro att man ska få ut en ny vara.

Menar du att du
- kontrollerar fetthalten i alla mjölkpaket du köper
- kontrollerar att det verkligen inte finns socker i alla "light" produkter du köper
- kontrollerar viskositeten på motorolja du köper
- kontrollerar att kylpastan du köper har korrekta termiska egenskaper
- kontrollerar att serienr'en överensstämmer med alla produkter du köper?

Jag skulle tippa på att de flesta andra av oss handlar i god tro om att vi får det som uppges, och om det nu skulle visa sig ha blivit fel så åligger det absolut återförsäljaren att rätta till det. Klockfrekvenser på ett grafikkort är absolut inget som skulle klassas som oaktsamhet av köparen om det visade sig någon månad i efterhand...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Problemet är att man måste dra en ansvarsgräns, som kund kan man inte komma tillbaka till butiken fem år senare och säga att man hade fått en felaktig produkt, då det helt enkelt inte är rimligt. Den gränsen är definerad till "skälig tid", men det har också stadgats att allt inom två månader är alltid skälig tid.

Allt utanför den "skäliga tiden" får man lösa individuellt, och resultatet beror på omständigheterna i ärandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chij
23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han
inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter
det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation).

Så är det.

Precis... skälig tid och borde märkt... sköna luddiga ord. Det skrivs dock också att allt som meddelas inom 3 månader från det man upptäckt felet ska räknas som inom rimlig tid (tiden kan vara längre men vet inte vilka speciella kriterier som måste uppfyllas för detta). Känner man skillnad på om grafikminnet kör i 1800Mhz eller 2000Mhz på ett grafikkort? Kanske om man har ett likadant kort att jämföra med men om du inte har det utan kanske uppgraderat från ett annat kort så skulle jag vilja påstå att borde märkt felet är näst intill omöjligt och sålunda borde gälla för hela reklamationsrättens 3år.

Om du därimot har en skrivare som har fel på utskrifter eller en bildskärm som har för många döda pixlar, eller dator sålts med för lite hdd/minnes kapasitet men inte rapporterar dessa föränns efter din 1åriga garantitid gått ut tror jag du kan glömma att reklamationsrätten hjälper dig då du borde upptäckt detta betydligt tidigare.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chij
Problemet är att man måste dra en ansvarsgräns, som kund kan man inte komma tillbaka till butiken fem år senare och säga att man hade fått en felaktig produkt, då det helt enkelt inte är rimligt. Den gränsen är definerad till "skälig tid", men det har också stadgats att allt inom två månader är alltid skälig tid.

Allt utanför den "skäliga tiden" får man lösa individuellt, och resultatet beror på omständigheterna i ärandet.

Precis.

Och i detta fallet har jag ytterst svårt att tänka mig att en person som One One inte skulle få rätt i detta fallet. För det är inte rimligt att han skulle ha kontrollerat minnesfrekvenserna på sitt grafikkort.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Precis.

Och i detta fallet har jag ytterst svårt att tänka mig att en person som One One inte skulle få rätt i detta fallet. För det är inte rimligt att han skulle ha kontrollerat minnesfrekvenserna på sitt grafikkort.

Ajo det har jag ingen tvivel om alls. Varför det diskuteras huruvida det löser sig eller inte förstår jag inte riktigt, då jag är helt säker på att det löser sig vid en kontakt med DB. Jag påpekade bara vad som hade definerats enligt lag samt vilka ansvarsområden man har som kund respektive butik.

Jag har givetvis också förståelse för att man som standardanvändare inte börjar mecka med Mhz'en på sitt grafikkort det första man gör.

Permalänk
Medlem

Detta med skälig tid är ju lite godtyckligt, man får helt enkelt göra en individuell bedömning från fall till fall.
Och dessa bilparaleller är ju hur löjliga som helst, just pga skillnaderna i prisklass, inte kan man jämföra två bilar med kanske 25000:- i prisskillnad mot grafikkort med kanske 300-400:- i skillnad.

Man får väl kolla upp sina grejjer, likväl som man testar sina kläder, bäst att göra det med en gång om man är osäker.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk

Den här tråden är helt otrolig. Det är väl bra att TS informerar om det han har råkat ut för så at fler inte råkar ut för samma sak. Att uppmärksamma företags misstag för en större publik är egentligen enda sättet att få dem att lyssna och bättra sig. Om det är en enskild kund struntar de lätt i problemet. Så tummen upp för TS.

Kunden kan bara inte lastas för att han inte upptäcker ett fel som en kund normalt sett inte upptäcker. Är 99,9% säker att oneone skulle få rätt i Allmänna reklamations nämnden.

Fel grejer skickar man inte ut. Om det händer. Be om ursäkt datorbutiken och skicka rätt vara istället. Allt annat är en skandal.

Vad jag vet om DB så är de dock en seriös butik så tror inte att de kommer bråka i det här fallet. (Har handlat där själv)

Om de skulle bråka. Hör av dig i den här tråden i så fall oneone och jag kommer aldrig handla på datorbutiken igen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Detta med skälig tid är ju lite godtyckligt, man får helt enkelt göra en individuell bedömning från fall till fall.
Och dessa bilparaleller är ju hur löjliga som helst, just pga skillnaderna i prisklass, inte kan man jämföra två bilar med kanske 25000:- i prisskillnad mot grafikkort med kanske 300-400:- i skillnad.

Man får väl kolla upp sina grejjer, likväl som man testar sina kläder, bäst att göra det med en gång om man är osäker.

Håller med att det är lite löjligt. Att kolla om grafikkortets värde stämmer är ju inte för svårt, men att kolla om mjölken innehåller mer fett än vad den ska är inte lika lätt.

Förresten. Dynon mäter väl inte motoreffekten? Den mäter väl effekten som kommer på bakhjulen och ner i backen?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Hej allihopa!

Av allt att döma har vi fått fel kort från vår leverantör vilket inte upptäckts hos oss innan leverans till kund. Vi har kontaktat leverantören och kommer att gå till botten med var det gått snett, därefter givetvis tillse att alla kunder som fått fel kort blir kompenserade för detta. Jag ver att få återkomma så snart vi fått svar från leverantören.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Hej allihopa!

Av allt att döma har vi fått fel kort från vår leverantör vilket inte upptäckts hos oss innan leverans till kund. Vi har kontaktat leverantören och kommer att gå till botten med var det gått snett, därefter givetvis tillse att alla kunder som fått fel kort blir kompenserade för detta. Jag ver att få återkomma så snart vi fått svar från leverantören.

Bra service som vanligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Detta med skälig tid är ju lite godtyckligt, man får helt enkelt göra en individuell bedömning från fall till fall.
Och dessa bilparaleller är ju hur löjliga som helst, just pga skillnaderna i prisklass, inte kan man jämföra två bilar med kanske 25000:- i prisskillnad mot grafikkort med kanske 300-400:- i skillnad.

Man får väl kolla upp sina grejjer, likväl som man testar sina kläder, bäst att göra det med en gång om man är osäker.

Summan av prisskillnaden är inte det som är saken även om procentiellt sett skillnaden nog kan vara ganska lika, men snöar man inne på bilexemplets detaljer och inte förstår att det är en liknenlse för att visualisera, ja då har man missat hela grejen, nämligen att vad som är enkelt för dig och mig inte nödvändigtvis är enkelt för andra. Exemplet en annan tog om mjölken ska vi inte behöva kontrollera... har vi ju andra kontrollorgan till men internet handel av elektronikprylar vet jag iaf inget statligt kontrollorgan som kollar.

Och ja.. så vitt jag vet kollar dynon kraften i backen och där går ju bort en del på vägen från motorn... men låt oss föränkla det för dig och låta hästkrafts siffrorna jag nämnde vara fabrikens givna siffror vid hjulen och inte vid motorn.

Borde döpa om detta forumet till märka ord forumet för när folk skriver om problem och andra postar för att försöka informera och hjälpa denne finns det några få som måste sitta och göra sig märkvärdiga genom att märker ord på inlägg utan mycket tanke på att hjälpa den som har postat om sitt problem.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag föreslår att rubriken ändras tillsvidare nu när DB.se har tagit tag i ärendet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Jag föreslår att rubriken ändras tillsvidare nu när DB.se har tagit tag i ärendet.

Kan ju sätta ett frågetecken efter om inte annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Summan av prisskillnaden är inte det som är saken även om procentiellt sett skillnaden nog kan vara ganska lika, men snöar man inne på bilexemplets detaljer och inte förstår att det är en liknenlse för att visualisera, ja då har man missat hela grejen, nämligen att vad som är enkelt för dig och mig inte nödvändigtvis är enkelt för andra. Exemplet en annan tog om mjölken ska vi inte behöva kontrollera... har vi ju andra kontrollorgan till men internet handel av elektronikprylar vet jag iaf inget statligt kontrollorgan som kollar.

Och ja.. så vitt jag vet kollar dynon kraften i backen och där går ju bort en del på vägen från motorn... men låt oss föränkla det för dig och låta hästkrafts siffrorna jag nämnde vara fabrikens givna siffror vid hjulen och inte vid motorn.

Borde döpa om detta forumet till märka ord forumet för när folk skriver om problem och andra postar för att försöka informera och hjälpa denne finns det några få som måste sitta och göra sig märkvärdiga genom att märker ord på inlägg utan mycket tanke på att hjälpa den som har postat om sitt problem.

Jag tycker inte mjölken var så långsökt, för de som jobbar med att kontrollera det är det juh hur busenkelt som helst. Precis som det är busenkelt för oss som klockar datorer att kolla frekvenser på ett grafikkort. Men det betyder juh inte att faster Agda som kanske köper kortet kan göra det. För henne är det säkerligen lika svårt som det är för mig att kontrollera mängden fett i mjölk (dvs. näst intill omöjligt), inte betyder det att hon ska nöja sig med något annat väll?

Sen ang. dynon finns det olika typer, rullande landsväg mäter hjuleffekten, men även där går en del förlorat i friktion, sen går det att koppla dynon rakt på hjulnaven, och så går det även att mäta effekten rakt på svänghjulet. Kanske lite ot, men wtf

Hursomhaver så är det löjligt att hänga upp sig på exempel som dras då det inte var det som skulle lyftas fram, utan hurvida det är lämpligt att kräva av kunden att kolla upp saker vid leverans som kräver tekniskt kunnande.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Borde döpa om detta forumet till märka ord forumet för när folk skriver om problem och andra postar för att försöka informera och hjälpa denne finns det några få som måste sitta och göra sig märkvärdiga genom att märker ord på inlägg utan mycket tanke på att hjälpa den som har postat om sitt problem.

Den här tråden handlade dock mer om att trådskaparen ville utge DB för att medvetet lura folk. Han postade ju innan han ens fått någon information från DB angående problemet, och när den kom så visade det sig ju, inte help otippat, vara ett misstag. Sådana här trådar hjälper ju tydligen inte någon, för ingen verkar ju lära sig att man bör kontakta företaget i första hand och sedan posta.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Det händer då och då att fabriken packar fel produkt i kartongerna , Om ni inte hör av er till DB så kan DB inte veta att det är fel produkt.

ring till butiken istället för att fylla forumet med dessa idiot trådar.

jag har själv varit med om att ha fått en leverans med Asus moderkort för AMD socket A , men det var P4 478 moderkort i kartongerna.
har även varit med om Geforce 440MX kort som enligt förpackning var 128bit men i själva verket var 64bit.

det är packat fel i fabrik , det är varken butikens eller grossistens fel , och att det är medvetet lureri är isåfall från fabrikens håll , men högst troligen är det misstag bakom.

i fallet med moderkorten så var p4 moderkortet i kartongerna nästan 700kr dyrare än moderkortet som skulle vara däri egentligen , så det var ju ett väldigt lönsamt "bedrägeriförsök" , helt uppenbart för alla att det var ett misstag.

självklart böts produkterna ut , utan kostnad vare sig för kunden,butiken eller grossisten , fabriken har det fulla ansvaret när dom har packat produkten fel.

Permalänk

Följande har vi kommit fram till:

Vi har felaktigt fått levererat ett antal 8800GT GTB (finns som LT8800GT-512GTB) istället för 8800GT Extreme (LT8800GT-512E) som beställts.

Priset vi (och kunderna) betalat motsvarar 8800GT GTB, vilket innebär att kunderna betalat för vad de fått, men inte fått vad de beställt.

...och såhär kommer vi att lösa detta:

Alla berörda kunder kommer att kontaktas och de som inte är nöjda med sitt GTB-kort har möjligheten att skicka in det till oss och få det utbytt till ett 9800GTX (LT98GTX) utan att betala mellanskillnaden. Detta gäller endast de kunder som felaktigt fått ett 8800GT GTB-kort efter att ha beställt ett 8800GT Extreme. Givetvis står vi för både mellanskillnaden i pris och eventuella fraktkostnader som uppkommer i samband med detta.

Mail kommer att skickas ut till berörda kunder under dagen, men SweClockers-läsare som inte vill vänta och önskar anta erbjudandet kan redan nu logga på sitt konto, begära retur av varan med hänvisning till att fel kort erhållits och i felbeskrivningen tydligt ange att de önskar anta erbjudandet om att erhålla LT98GTX istället.

Vi beklagar givetvis det inträffade och hoppas att byte till ett ännu bättre kort än det förväntade utan merkostnad kompenserar för detta missöde.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

bra jobbat, som vanligt!

trådskaparen, en kommentar?

eller en ursäkt?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Thumbs up för DB's lösning.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk

Jag vill passa på tillfället att skjuta över lite credz för lösningen till Leadtek och deras svenska distributör då det var tack vare dem vi kunde lösa detta så snabbt och smidigt!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Thumbs up för DB's lösning.

Ja, mkt bra. Datorbutiken visar att de är en butik man kan lita på. Tummen upp.

ser fram emot att handla hos DB igen.

Permalänk
Avstängd

ni ser datorbutiken regerar ,klart jag viste att det skulle bli en lösning på detta problem åxå ,grattis ni som nu får det nya

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Se nu till att få bort rubriken bums, nu finns det ju uppenbarligen en lösning.
Sen återigen så skulle det vara på sin plats med en ordentlig skärpning när det gäller att starta trådar hit o dit utan att ha kontaktat företaget i fråga.
Kanske känns som det inte spelar någon roll men det påverkar mer än vad man tror, det finns ju de som bara skummar igenom rubrikerna så.......

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Att beskylla företag för medvetet fusk utan att haft kontakt med dem tycker inte jag heller bör förekomma. Därimot hade denna tråden uppenbarligen en funktion då en annan forum användare upptäckte att han också fått fel samt att försäljaren då lättare kan se att det inte bara varit "ett vanligt felplock". Så tråden kan allt stå kvar med rubriken borde deffinitivt vara en annan.

Skönt att se ett företag som DB som förstår kundhantering. Här har vi 2 (fler lär det ju bli men 2 konkreta på detta forumet iaf) kunder som fått en negativ upplevelse och det vänder man snabbt till en possitiv upplevelse.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att vissa ropar "DB luras" så fort något blir fel. Ring företaget, fråga vad som hänt, hur det har hät och hur man löser det. Det är ingen ide att bara skälla gapa och gorma och tro att företag alltid försöker luras.

DB har ju visat gång på gång att de går att lita på, har själv beställt därifrån. Blir det fel så ordnar det sig alltid, även om det tar tid.

Permalänk

Angående rubriken så kan jag tillstå att det inte är speciellt kul att beskyllas för att medvetet leverera fel kort för några futtiga hundralappar. Visst var det bra att vi fick reda på detta så att vi kunde stoppa ytterligare leveranser och lösa problemet, men det hade vi ju gjort även med en lite mer nyanserad rubrik... Jag föreslår att tråden byter rubrik till "Datorbutiken levererade fel grafikkort", är ni för eller emot? Någon moderator i närheten?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se