Permalänk

HP 22" skärm för 1590:- på inet

Skulle bara tipsa om det är någon som vill komma över en billig skärm. Ser helt ok ut tycker jag. Ingen DVI dock så inget för den kräsne.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=273640

Permalänk
Medlem

Mmmm, köpsugen blev man!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Såg den idag jag med. Verkar inte finnas några recensioner på den.
Tror att Inet kommer höja priset snart när dem väl insett att de har satt ett för lågt pris. Vad tror ni? Min erfarenhet säger att dem höjer priset.

Ingen som har den skärmen som kan berätta lite om den?

Permalänk
Medlem

Undrar om den är likvärdig med HP's andra skärm w2207 Kunde vart fint att ha två skärmar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tänkte jag också på det. Men tror inte det.
Det verkar som den här modellen är nyare men som alla vet så betyder det ingenting för LCD skärmar då tekniken är den samma. Tror w2207 använder samsung panel men jag kan vara 100% säker på att den här modellen inte har något liknande kvalitets Panel i denna.

Det kommer visa sig i framtiden om det är eb bra skärm då det kommer ut recensioner. Men den ser helt okej ut.

Permalänk
Medlem

Hur är det med skärmar man köper över internet? Man får acceptera att det är några döda pixlar... Om dessa skärmar är så billiga måste det betyda att det är rätt stor chans o få en sån.

Hur länge håller en normal tft skärm? Funderar på o köpa en men är rädd för döda pixlar, kommer reta mig så enormt mkt på dom.
Känns som bäst o köpa i butik då man lätt kan gå tillbaka med varan o byta/häva köpet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Hur länge håller en normal tft skärm? Funderar på o köpa en men är rädd för döda pixlar, kommer reta mig så enormt mkt på dom.
Känns som bäst o köpa i butik då man lätt kan gå tillbaka med varan o byta/häva köpet.

Jag skulle valt att köpa en skärm i butik även om det skiljde en 500. Men den här modellen finns inte i butik så...

Permalänk

Någon som har denna skärm och har lust att uttala sig om hur den är? Blev väldigt sugen på att hugga en då jag skulle behöva en extern skärm till min laptop.

Spelar knappt några spel och sysslar inte med foto däremot endel 3D-grafik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Undrar om den är likvärdig med HP's andra skärm w2207 Kunde vart fint att ha två skärmar.

w2207h som nu finns till salu har Innnolux eller LG panel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
w2207h som nu finns till salu har Innnolux eller LG panel.

Och för mig som inte är helt jättepåläst om skärmar så undrar jag då vad den praktiska skillnaden blir iochmed det:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Hur är det med skärmar man köper över internet? Man får acceptera att det är några döda pixlar... Om dessa skärmar är så billiga måste det betyda att det är rätt stor chans o få en sån.

Hur länge håller en normal tft skärm? Funderar på o köpa en men är rädd för döda pixlar, kommer reta mig så enormt mkt på dom.
Känns som bäst o köpa i butik då man lätt kan gå tillbaka med varan o byta/häva köpet.

Fel. Tvärtom är det smart att köpa skärm på Internet. Köper du en skärm i livebutik som har en eller två döda pixlar så kan det vara policy på just det märket att dom inte tar som som garantiärende eller skäl för åtgärd / hävning. Samma pixelpolicy gäller förvisso online, men då kan du ändå häva köpet med hänvisning till ångerrätten, utan att ange skäl, inom 14 dagar. Det finns inget lagrum som ger rätt till motsvarande hävning vid köp i butik.

I princip betyder det att du fullt lagligt kan beställa skärm efter skärm efter skärm tills du får en utan pixelfel. Inte direkt moraliskt kanske, eftersom de skärmar du skickar tillbaka landar på någon annans skrivbord lite senare. Men huvudpoängen är hur som helst att Internetköp är bland det säkraste du kan ta dig för, givet att det är en seriös återförsäljare som följer lagarna. Köper du av någon av de större så är det dock inga problem (db, komplett, dustin mfl).

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset. Har inte haft någon koll på det där man verkar stämma. Fick ex. från en paket ifrån db och då ingick en liten lapp för hur man gick tillväga vid öppet köp.

Hade förut funderingar på att köpa en begagnad crt skärm men verkar svårt o få tag på stora sådana. Känns även lite bakåt strävigt.

Ser att det är ungefär 50st de har kvar. De borde snabbt säljas slut.

Permalänk
Medlem

Jo, det är en annan sak med distansförsäljning. Säljaren måste upplysa kunden om hans eller hennes ångerrätt. En del säljare kanske då väljer att kalla det öppet köp och få det att låta som att det är dom som gör något extra och ger kunden speciella rättigheter. I själva verket är det bara säljaren som lever upp till ett så kallat semi dispositivt lagrum (=en lag vars innebörd inte kan avtalas bort förutom i de fall då förändringen är till kundens fördel). Men det spelar ju strängt taget ingen roll. Det viktiga är att dom verkligen är seriösa och följer reglerna (som db t.ex.).

Visa signatur

C2D 6850, 2GB Corsair DDR26400, Asus P5K Deluxe/WiFi p35, 150 GB WD 10krpm, 500 GB WD 7.2krpm, GeForce8800GTS 320, Antec P180, Corsair 620W

Permalänk

Var för billigt, vart tvungen att beställa.
Skumt att den kostar ~2500 från övriga ställen. 2000,- exkl moms från HPs hemsida.
Aja, är den värdelös är det väl bara att skicka tillbaks!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sommarlov
Var för billigt, vart tvungen att beställa.
Skumt att den kostar ~2500 från övriga ställen. 2000,- exkl moms från HPs hemsida.
Aja, är den värdelös är det väl bara att skicka tillbaks!

Högg en idag jag med, hoppas den är OK. Den billigste 22" på prisjakt just nu men förmodligen inte den sämsta då den kostar 700 kr mer i alla andra butiker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Högg en idag jag med, hoppas den är OK. Den billigste 22" på prisjakt just nu men förmodligen inte den sämsta då den kostar 700 kr mer i alla andra butiker.

Jo precis, så tänkte jag med.

Permalänk

Snabb frakt var det iaf. Mindre än ett dygn ifrån att jag beställde skärmen står den här hemma. Ska pilla lite på den så återkommer jag lite senare. Tyvärr har jag ju inget att jämföra med då det är min första LCD och jag har en grötig AUO-skärm i min laptop.

Permalänk
Medlem

e den bra ska köpa en ?????

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

Precis beställt en, hade inte planerat att köpa en skärm men den verkar ju prisvärd

Permalänk
Medlem

någon som har lite feedback ifrån den här skärmen, jag ska tydligen få hem min idag

Dom här gick åt som smör i solen

Permalänk

För att vara så billig tycker jag den är riktigt bra. Jag hade dock problem med att skärmen började flimmra när jag kör vissa program så blir nog tvungen att skicka tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Har den bara VGA ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighisse
Har den bara VGA ??

Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Snabb frakt var det iaf. Mindre än ett dygn ifrån att jag beställde skärmen står den här hemma. Ska pilla lite på den så återkommer jag lite senare. Tyvärr har jag ju inget att jämföra med då det är min första LCD och jag har en grötig AUO-skärm i min laptop.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrez
någon som har lite feedback ifrån den här skärmen, jag ska tydligen få hem min idag

Dom här gick åt som smör i solen

Jag går också i tankarna på en extra skärm.

Hur har den funkat?

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Jag går också i tankarna på en extra skärm.

Hur har den funkat?

Du kan läsa mitt korta omdöme ovan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
Du kan läsa mitt korta omdöme ovan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkadelic
För att vara så billig tycker jag den är riktigt bra. Jag hade dock problem med att skärmen började flimmra när jag kör vissa program så blir nog tvungen att skicka tillbaka den.

Det var ju för jäkligt

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk

Tyckte den var helt ok!
Om det är något jag vill klaga på så är det att foten är lite "vinglig", vilket inte stör mig dock.
Och att betraktningsvinkeln är lite halvkass, den skiftar liksom nyans lätt (vertikalt)...
Min första LCD så jag har inget att jämnföra med, men med tanke på priset så är det verkligen en "keeper" i mina ögon.

Permalänk
Medlem

fick hem min igår, mycket nöjd med att äntligen ha en 22" wide (hade en 19" CRT innan). Väldigt prisvärd skärm.

Sen som ovanstående sa så är foten lite vinglig, någon som vet hur man skulle kunna fixa de?

Är det någon här med denna skärmen som ej har backlight bleeding på den?
Detta är min första tft-skärm och jag är osäker på hur mycket backlight bleeding man kan räkna med på såna här skärmar.

Visa signatur

tack & hej

Permalänk
Medlem

Såg den här skärmen hos min polare igår - blev mäkta sugen..
skulle dock (som alla andra) vilja ha en liten recension på den ^_^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffen
Är det någon här med denna skärmen som ej har backlight bleeding på den?
Detta är min första tft-skärm och jag är osäker på hur mycket backlight bleeding man kan räkna med på såna här skärmar.

Eftersom att det är en billig TN (Skräp) panel så får du räkna med en jädra massa backlight bleeding. Jag har en TN Viewsonic och en PVA Eizo brevid varandra och skillnaden är enorm.

Kan med ganska stor säkerhet säga att 95% av alla TN-Paneler har backlight bleeding, så det hjälper inte att skicka tillbaka och hoppas på en bättre nästa gång.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »