Permalänk
Medlem

DVB-T till kabeltv adapter

Tjena!

Tänkte höra vart man kan få tag på en DVB-T till kabeltv konverterare / adapter.
Har en USB DVB-T mottagare och jag har just skaffat en signalförstärkare till den, men fick dock inte med en adapter till självaste dongeln.

Här är bilder på den:

Vet att teknikmagasinet hade såna inne men dom är slut.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot

Du vill alltså koppla in din antennkabel mellan USB-TV-kortet och uttaget i din vägg för vanlig analog kabel-TV?

Det kommer med största sannorlikhet inte att funka då jag inte vet nån kabel-TV-leveratör som skickar ut DVB-T-signaler i digital-TV-nätet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du vill alltså koppla in din antennkabel mellan USB-TV-kortet och uttaget i din vägg för vanlig analog kabel-TV?

Det kommer med största sannorlikhet inte att funka då jag inte vet nån kabel-TV-leveratör som skickar ut DVB-T-signaler i digital-TV-nätet.

Inte så jag menade. Köpte en DVB-T signalförstärkare som skall kopplas in med "tv-kabel" och då behöver jag en sån här adapter för att kunna koppla in den i Donglen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om du har en dvb-t kort så behöver du en tv-antenn för det marksända tv-nätet, det räcker inte med kabel tv.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
om du har en dvb-t kort så behöver du en tv-antenn för det marksända tv-nätet, det räcker inte med kabel tv.

Yesbox. Det vet jag och det har jag. Med DVB-T dongeln så får man med en mini antenn som funkar perfa på landet men inte där jag bor (radhus) och signalen är ganska dålig där så jag köpte en DVB-T signalförstärkare/antenn så att den snappar upp signalerna bättre och den ska kopplas in till dongeln med denna adapter som finns ovanför.
Har ca. 25% signal på TV4, TV6 etc. men SVT osv. får jag inte in alls här hemma men ute i min flickväns stuga så fick jag in signalerna med minst 78% styrka med mini antennen.

EDIT: Efter en hel dags letande så ger jag upp. Fixade ändo en från eBay.co.uk för 50:- så tråden kan stängas

Visa signatur