Mer tips på saker att köpa i New York

Permalänk
Medlem

Mer tips på saker att köpa i New York

Tjena!

Jag har sökt på forumet och kommit på en del.

Ska nog köpa en Ipod shuffle att ha när man springer, kanske en Nixon klocka, massa kläder. Blir ingen 3G iPhone då den inte släppts ännu. Kamera behöver jag inte osv.

Men vad kan man mer köpa? Någon som har koll på saker som är billigare där? MSI Wind är ju inte släppt den heller så en sådan kan man inte bara plocka upp

Tips uppskattas, flyger ut imorgon, men lär checka tråden från hotellet under den tid jag är där så alla svar blir nog lästa!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

En cykel ;o

Permalänk
Medlem

Köp mycket mycket!
Dollarn är låg just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
En cykel ;o

Orkar inte få hem den Sen brukar väl canada va landet man köper fina cyklar i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Köp mycket mycket!
Dollarn är låg just nu.

Haha, ja men vaad?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Vila i frid

se till att tullen inte ser att du köpt för mycket bara, då åker du på 25% extra minst.
Det är olika tull-avgifter på olika saker oxå, t.ex kläder eller elektronik.
Du kan ju försöka få det att se ut som att du alltid haft sakerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
se till att tullen inte ser att du köpt för mycket bara, då åker du på 25% extra minst.
Det är olika tull-avgifter på olika saker oxå, t.ex kläder eller elektronik.
Du kan ju försöka få det att se ut som att du alltid haft sakerna

Sannorlikheten att bli stoppad när man anländer en morgon e ju rätt låg Visst den finns, men det är ju inte ofta de stoppar folk för att få dem att tulla.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Plocka ut grejerna ur sina lådor och ta bort lappar och kvitton och grejer så det ser ut som att du hade med dig dem från början så ska det nog inte vara några problem.

Jag personligen skulle köpt Levenger-block!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Plocka ut grejerna ur sina lådor och ta bort lappar och kvitton och grejer så det ser ut som att du hade med dig dem från början så ska det nog inte vara några problem.

Jag personligen skulle köpt Levenger-block!

Det mesta kommer jag göra så på ja, orkar dock inte på allt som alla ipods och sånt man lär köpa. Och kamera till bror osv.

Sen ser jag inte riktig mening med at tköpa sådana block Kan ju inte direkt använda de till skolan då man skulle använda typ 25 st sådana block per termin, minst

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag köpte kläder och skor för 6-7000 nånting när jag var i New York i Mars. Det är otroligt mycket billigare med kläder på andra sidan Atlanten kan man snabbt konstatera. Oftast var det mer än halva priset på de märkena jag köpte (Element, Quicksilver, Billabong, Converse) jämfört med att köpa liknande kläder i Sverige.

Köpte även ett nytt objektiv till min systemkamera. I Sverige kostade objektivet då runt 5500. Jag betalade 3500 inkl world widegaranti och motljusskydd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Jag köpte kläder och skor för 6-7000 nånting när jag var i New York i Mars. Det är otroligt mycket billigare med kläder på andra sidan Atlanten kan man snabbt konstatera. Oftast var det mer än halva priset på de märkena jag köpte (Element, Quicksilver, Billabong, Converse) jämfört med att köpa liknande kläder i Sverige.

Köpte även ett nytt objektiv till min systemkamera. I Sverige kostade objektivet då runt 5500. Jag betalade 3500 inkl world widegaranti och motljusskydd.

Mm, jag tänkte införskaffa lite Volcom, Quiksilver, burton osv. Även kolla lite på DKNY och sådant.

Måste ju dock finnas mer skojj som är extremt billigt Tack för alla tipsen alla! Keep em coming!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Bensin?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Orkar inte få hem den Sen brukar väl canada va landet man köper fina cyklar i

Haha, ja men vaad?

Prisläget i USA är ju bättre än Kanada. Det går alldeles utmärkt att köpa fina cyklar i USA, faktum är att några av de finaste märkena är från USA. Det är inte så krångligt att ta hem, man tar de som specialbaggage.

Annars PS3?

Permalänk
Medlem

Köp en massa tuffa piercingsmycken och sälj i sverige, de går åt som smör

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Prisläget i USA är ju bättre än Kanada. Det går alldeles utmärkt att köpa fina cyklar i USA, faktum är att några av de finaste märkena är från USA. Det är inte så krångligt att ta hem, man tar de som specialbaggage.

Annars PS3?

Visst är några märken från USA. Dock finns ju en väldigt stor begagnatmarknad med nästan nya hojjar i vancouver osv

En PS 3 vet jag inte hur lätt det är, är inte de regionsindelade? Blir ett jäkla jobb att hitta spel sen om man inte vill beställa utomlands? Någon kanske har koll hur det är med PS 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Bensin?

Helt klart borde man göra det som det ser ut idag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Köp en massa tuffa piercingsmycken och sälj i sverige, de går åt som smör

Haha, om jag bara visste vad som är tufft i piercingvärlden

Va bra med massa förslag

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Alla usa märken är väll billiga, Apple, Oakley, Scott mm... listan kan göras lång. Köpte ett par Oakley Twitch för strax under 400kr kostar 1200kr i Sverige.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 4Gb/320Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazedpro
Alla usa märken är väll billiga, Apple, Oakley, Scott mm... listan kan göras lång. Köpte ett par Oakley Twitch för strax under 400kr kostar 1200kr i Sverige.

Mm, funderar på ett par oakleybrillor, vet dock inte om jag behöver några då jag har ett par för runt 2000 kr med polariserat glas

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Visst är några märken från USA. Dock finns ju en väldigt stor begagnatmarknad med nästan nya hojjar i vancouver osv

Från USA finns ju bland annat Santa Cruz, Foes, Intense, Specialized, Kona, Cannondale, Scott, GT. Det finns fler märken där än i Kanada, fast Kanada har ju en jäkligt schysst cykelscen speciellt då i närheten av Vancouver. Men det går att hitta schyssta i NY också. Jag köpte min hoj begagnat från USA.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox

En PS 3 vet jag inte hur lätt det är, är inte de regionsindelade? Blir ett jäkla jobb att hitta spel sen om man inte vill beställa utomlands? Någon kanske har koll hur det är med PS 3?

PS3 spel är regionsfria, dock är Blu-Ray filmer inte det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Från USA finns ju bland annat Santa Cruz, Foes, Intense, Specialized, Kona, Cannondale, Scott, GT. Det finns fler märken där än i Kanada, fast Kanada har ju en jäkligt schysst cykelscen speciellt då i närheten av Vancouver. Men det går att hitta schyssta i NY också. Jag köpte min hoj begagnat från USA.

PS3 spel är regionsfria, dock är Blu-Ray filmer inte det.

Aha Får kolla på ett PS3 då

Kom på en grejj man kan köpa, ett extra batteri till macbooken.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har hört att hårschampoo ska vara väldigt billigt i USA, en knapp tredjedel av svenskt pris...

köpköpköp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teddilord
Har hört att hårschampoo ska vara väldigt billigt i USA, en knapp tredjedel av svenskt pris...

köpköpköp?

Stämmer faktiskt. Noterade faktiskt de låga priserna på tex Head & Shoulders. Noterbart är att jag enbart såg priset i en Duane Read-affär. Dvs inte billigaste affärerna.

Permalänk
Medlem

Re: Mer tips på saker att köpa i New York

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tjena!

Jag har sökt på forumet och kommit på en del.

Ska nog köpa en Ipod shuffle att ha när man springer, kanske en Nixon klocka, massa kläder. Blir ingen 3G iPhone då den inte släppts ännu. Kamera behöver jag inte osv.

Men vad kan man mer köpa? Någon som har koll på saker som är billigare där? MSI Wind är ju inte släppt den heller så en sådan kan man inte bara plocka upp

Tips uppskattas, flyger ut imorgon, men lär checka tråden från hotellet under den tid jag är där så alla svar blir nog lästa!

Har precis kommit tillbaks efter 10 dagar i New York, och det mesta är bra mycket billigare ja...köp det du vill ha, kan nästan garantera att det är bättre pris. Sprang exempelvis förbi en mindre elektronikaffär, nånstans mellan Times Square och Penn Station, de hade en Macbook för 700 $, typ 4200 kronor

Kläder är rejält mycket billigare, och för sjutton, glöm inte bort att mat och ÖL är billigt Första dagen betalade vi 62 $ inkl dricks för 5 personer på en kinarestaurang...
350 $ ungefär på en riktigt fin italiensk krog för 7 pers inkl 4.5 liter vin och några öl
Ät och må gott, och är det första gången så förbered dig på ångest när du åker hem sen, min ångest har inte släpp än, saknar NY fortfarande :/

Permalänk
Medlem

fan va jag vill åka dit nu när jag läser detta!!! snyft

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Tjena alla, nu är man på hotellet och klockan är strax efter 15:00 här borta (najs att man tjänar in 6 timmar av flygtiden). Kom just från en photo/video affär och där åkte nästan kreditkortet upp direkt, en sony vaio TZ för typ 13000 kr... I sverige ligger den på 21000 (den modellen finns inte sverige utan den för 21000 har sämre speccs). Finns säkert att få billigare i andra affärer Men jag stod emot!

Ska bort och shoppa quiksilver vid times square snart.

Fler tips mottages gärna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

fyfan jag vill oxå köpa en massa quiksilver shorts and stuff! köp en nixon dont forget, bra mkt billigare där än här det är allt jag kommer på atm.. kanske en time capsule 1TB är ju 1500 kr billigare där

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
fyfan jag vill oxå köpa en massa quiksilver shorts and stuff! köp en nixon dont forget, bra mkt billigare där än här det är allt jag kommer på atm.. kanske en time capsule 1TB är ju 1500 kr billigare där

Hihi, jo ska köpa quicksilversaker och billabong imorn lr lörda.

Tänkte införskaffa ännu ett macbook batteri imorn, kostar ju 800 kr istället för 1400 kr Rätt bra

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hello, updates? Några fynd du hittat?

Och sen en fråga, vilket hotell bor du på? Sitter och letar prisvärda hotell. Hittade ett för 1000 kr natten på Times Square. Tips på billigare hotell?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hordac

Och sen en fråga, vilket hotell bor du på? Sitter och letar prisvärda hotell. Hittade ett för 1000 kr natten på Times Square. Tips på billigare hotell?

Bodde på Pennsylvania Hotel vid Penn Station. Kostar från 100$ /natt. Absolut inget lyxigt hotell utan bara ett okej rum så att säga. Läget är dock bra, Penn Station är ju en av de större knutpunkterna för subway och även tågen till Newark kommer in där. Nära till det mesta oxå, ligger vid 33st 7ave...

Kan ju vara värt att kolla upp lite.

Länk förresten, http://www.hotelpenn.com/index.html

Permalänk
Medlem

Titta här, lär finnas billigare än 1000 natten. http://www.hostels.com/

Visa signatur

MacBook Pro 13" 4Gb/320Gb

Permalänk
Medlem

Nu vet jag knappt vad jag yrar om själv, hittar inget 100$ rum, men vet att jag såg skyltar på hotellet med typ "rooms from 100$"...skumt. Vet inte själv vad vårat rum kostade eftersom vi blev bjudna

Permalänk
Medlem

Blev Doubletree Guest Suites. 950:-/natt

Kollade Penn förut men har för mig att det var fullt då. Nu verkade det dock finnas platser...