Vinn nätagg från Seasonic

Studentrabatter... var kan man få dem?

Permalänk

Studentrabatter... var kan man få dem?

Jag har försökt hitta någon bra lista på var man kan få studentrabatter men jag har tyvärr inte hittat någon. Jag vet att www.dustinhome.se ska ge studentrabatter, men jag har även gått igenom www.mecenat.se och www.studentkortet.se för att se efter vad som finns. Där hittar man lite grejer från dell och apple, men även Vista business och ultimate finns till studentpriser.

Men det jag egentligen är ute efter är de olika företag som säljer datorkomponenter till studentpriser.

T.ex. ska Dustin Home ge fri frakt och även viss rabatt på priset.

Finns det några fler företag som gör som Dustin home och vad ger de för sorts rabatt?

Permalänk
Medlem

På Dustin ska du gå in på http://www.dustinhome.se/student för info om att komma åt studentrabatten

Även Misco har studentrabatter enligt reklamen. http://www.mecenat.se/misco ska nog funka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikB
På Dustin ska du gå in på http://www.dustinhome.se/student för info om att komma åt studentrabatten

Även Misco har studentrabatter enligt reklamen. http://www.mecenat.se/misco ska nog funka

Länken funkade fin fint:-) Fick bara gräva fram mitt mecenatkort för att se att de funka.

Misco gav 5% på typ alla produkter verkade det som. Det är ju helt ok faktiskt. Det blir ju iaf 500 spänn på en burk för 10000... Man får jämföra det med Dustinhomes priser då man får gratis frakt där och varierande rabatt.

Finns det några fler butiker som någon vet om? När vi fått in några stycken kan jag göra en list på butikerna och deras rabatter.

Permalänk
Medlem

Du har testat csn-kortet.se? Det verkar vara exakt samma som mecenat (det är väl dem som har hand om csn-kortet?), men det kanske skiljer något huvuderbjudande? Vad vet jag? =D

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Verkar nästan vara samma sida rakt av. Samma layout o allt. Tror de inte skiljer sig på något av erbjudandena. Men ja är inte säker:-)

Permalänk

Fick någon studentrabatten att fungera med Csnkortet/mecenatkortet?

Dustin säger att jag inte är registrerad på studentkortet.se, men det verkar inte ha något med Mecenat att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vesper
Fick någon studentrabatten att fungera med Csnkortet/mecenatkortet?

Dustin säger att jag inte är registrerad på studentkortet.se, men det verkar inte ha något med Mecenat att göra.

Prova att mejla deras studentmejl och berätta vart du studerar och ditt personnummer. För så gjorde jag när det inte gick att registrera mig genom deras hemsida och nu är jag studentkund. Riktigt bra rabatt på framförallt kablage!

EDIT: Glömde skriva att du måste studera på högskola/universitet för att få tillgång till deras studentrabatter. Så inget gymnasium!

Permalänk

jag fick det när jag gick i gymnasiet

fast då skulle man inte maila de och såna saker, utan bara fylla en formulär med kortnumret etc.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk

Har precis fått min studentrabatt hos dustinhome och kollade upp det paket som jag tänkte köpa inom kort. 10 olika delar till en ny spelburk och jag verkar få ungefär 400kr rabatt på ett paket för ~7500kr. Det motsvarar ungefär 5% rabatt.

Har kollat runt lite hastigt med prisjägaren för att kolla upp de olika priserna på komponenterna. Enkelt sätt kan man säga att det lönar sig att vara student på dustinhome pga att man slipper frakten. Om jag skulle beställa från en massa olika ställen skulle frakten bli en rätt stor del av det totala priset, och här är min personliga uppfattning att det är väldigt skönt att beställa allt från en och samma återförsäljare.

Men men... ska vänta och se lite till innan man slänger iväg beställningen. (Framförallt väntar jag på hd4870.. som alla andra också verkar göra:- )

Medan jag väntar kan vi ju kanske se om det finns några fler ställen med studnetrabatter.. Några tips? Känns konstigt att det bara skulle finnas två ställen med komponenter som kör med det...