Permalänk
Medlem

"Powersaving mode"-problem

Tja!

Har problem med min LG skärm, L227WT. Den vill väldigt gärna hoppa in i powersaving mode, och när den gör det kommer jag inte ut från det läget. Den hoppar dessutom in i läget helt utan anledning, när den gör det så börjar ljudet spöka och skärmen dör helt. Trodde först att det va grafikkortet så gjorde några "hardreboots" (?) och fick tillslut igång skiten. Installerade om drivrutinerna till mitt dåvarande 8800gts. Men det hjälpte inte. Men eftersom jag ändå va sugen på ett 4870 så beställde jag ett. Fick det idag, men problemet kvarstod. Så det är inte grafikkorten det är fel på, inte värmen i chassit (har ett antec 900 med sådär tusen fläktar). Och ett corsair 520w förser datorn med ström, och den ger tillräckligt med ström, helt klart. Så vad som kvarstår är att skärmen har problem. Jag har stängt av alla strömsparfunktioner i windows förövrigt. Och problemet finns även i ubuntu, så det är förmodligen inget med windows eller sp3 att göra.

Help plx? Och ja.. jag orkade inte styckindela.

Permalänk
Relik 📜

Re: "Powersaving mode"-problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Tja!

Har problem med min LG skärm, L227WT. Den vill väldigt gärna hoppa in i powersaving mode, och när den gör det kommer jag inte ut från det läget. Den hoppar dessutom in i läget helt utan anledning, när den gör det så börjar ljudet spöka och skärmen dör helt. Trodde först att det va grafikkortet så gjorde några "hardreboots" (?) och fick tillslut igång skiten. Installerade om drivrutinerna till mitt dåvarande 8800gts. Men det hjälpte inte. Men eftersom jag ändå va sugen på ett 4870 så beställde jag ett. Fick det idag, men problemet kvarstod. Så det är inte grafikkorten det är fel på, inte värmen i chassit (har ett antec 900 med sådär tusen fläktar). Och ett corsair 520w förser datorn med ström, och den ger tillräckligt med ström, helt klart. Så vad som kvarstår är att skärmen har problem. Jag har stängt av alla strömsparfunktioner i windows förövrigt. Och problemet finns även i ubuntu, så det är förmodligen inget med windows eller sp3 att göra.

Help plx? Och ja.. jag orkade inte styckindela.

Skärmen kan i princip inte få datorn att dö, "Power Saving Mode" är ett resultat av att skärmen inte längre får signal.
Eftersom du bytt GFX och testat i olika OS ligger problemet i någon annan hårdvara, t.ex. moderkort eller minnen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag hade ett liknande problem där skärmen, trotts att jag satt i ett spel, plötsligt la av och gick i Power Saving Mode. Jag löste det genom att Högerklick på skrivbord> Fliken "Skärmsläckare"> Knappen för att ändra energispar...> Där valde jag "Aldrig" på när den ska stänga av bildskärmen.

Mvh
Silverwulf

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.