Ny generations Ipod Touch? :o

Permalänk

Ny generations Ipod Touch? :o

Hejsvej!

Jag vet inte om det här är rätt del av forumet som jag ska posta detta i, vet inte ens om det är rätt forum! Jag vet bara att detta är det bästa forumet jag känner till, så jag postar här...

Jag ska snart köpa en Ipod Touch 32gigare. Och min kompis berättade för mig att han trodde att det skulle komma en ny Ipod Touch generation snart...i vinter eller höst. Vet någon nåt om detta?

Mvh // Cropsgrinder

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

ingen vet, det är ju just det som är grejen med apple. det mesta är bara rykten eller spekulationer.

men finns väll spekulationer/antydningar på att nå nytt ska komma. kolla http://macworld.idg.se/2.1038/1.172726

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Ny generations Ipod Touch? :o

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Hejsvej!

Jag vet inte om det här är rätt del av forumet som jag ska posta detta i, vet inte ens om det är rätt forum! Jag vet bara att detta är det bästa forumet jag känner till, så jag postar här...

Jag ska snart köpa en Ipod Touch 32gigare. Och min kompis berättade för mig att han trodde att det skulle komma en ny Ipod Touch generation snart...i vinter eller höst. Vet någon nåt om detta?

Mvh // Cropsgrinder

Att det kommer att komma en ny touch stöds av olika empiriska bevis. I år får man för första gången en gratis ipod touch vid köp av en mac i USA (genom back to school kampanjen). Bortsett från telefondelen, kameran och högtalaren så har specen på touchen följt iphone (men nu har ju iphone gps).

Har du inte bråttom så skulle jag vänta till september någon gång (har själv en 16gb).

Permalänk
Medlem

iPod:arna har uppdaterats varje höst sen dom lanserades (September-Oktober ungefär). iPod touch borde följa iPhone med en prissänkning samtidigt. iPod touch borde även få lite mer features för att kunna bli mer kompitabel med alla program i AppStore (tänker på t.ex. högtalare/mikrofon).
Apple har även som sagt här ovan skickat med gratis iPod Touch med alla Mac-köp under sommaren i USA = rensa lager inför nya modeller. Apple har även gått ut och sagt till återförsäljarna att dom bör bunkra upp med iPodar (och Apple bärbara) inför Augusti månad då Apple har sänkt/slutat tillverkingen av de gamla modellerna inför lansering av nya.

Så jag tycker du bör vänta till iaf slutet av oktober innan du köper, framförallt eftersom du ska köpa den dyra/stora modellen. Jag har själv en 32GB iPod Touch sen Februari som jag är grymt nöjd med, så det är ett fint köp.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Oktober?! Orkar man vänta så länge, det gör man kanske.

Det som kommer, antar att det blir hårdvaru uppdateringar och inte mjukvara?

Sen undrar jag också om jailbreak, jag har inte tänkt att göra det, alla påstår att dom gör det för att då kan man använda tredjeparts-grejor.
Kan man inte skaffa tredjeparts-grejor härifrån: http://www.apple.com/webapps/ ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Oktober?! Orkar man vänta så länge, det gör man kanske.

Det som kommer, antar att det blir hårdvaru uppdateringar och inte mjukvara?

Sen undrar jag också om jailbreak, jag har inte tänkt att göra det, alla påstår att dom gör det för att då kan man använda tredjeparts-grejor.
Kan man inte skaffa tredjeparts-grejor härifrån: http://www.apple.com/webapps/ ?

Oktober är ganska tilltaget då det förmodligen kommer att handla om mitten-slutet på September egentligen.

Det kommer i så fall att handla om hårdvaruförändringar (förhoppningsvis i form utav mer features) men tror även att en prissäkning kan vara på gång.

Mjukvarumässigt så använder ju iPod touchen samma mjukvara som iPhone vilket betyder att om du installerar version 2.0 (2.1 snart) så kommer du kunna köra de flesta program från AppStore (som du idag hittar i iTunes store).

Jailbreak finns tillgängligt men programmen är av lägre kvalité. Det enda som Jailbreak lockar med som inte orginalmjukvaran (2.0) erbjuder är program som inte är tillåtna av Apple.. som t.ex. Terminal, stream-server osv. Men än så länge har jag bara upplevt att 2.0 är mycket schystare än en Jailbreakad 1.1.4.

Om du har iTunes idag (version 7.7) så gå in på iTunes Store och sedan leta upp AppStore så kan du titta runt lite på vad det finns för program att installera/köpa.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk

Fan, så det kostar pengar?
Lame?!

Visa signatur

Permalänk

Finns en sida som håller koll på datumen för uppdateringarna av de olika produkterna:

http://buyersguide.macrumors.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Lame?!

du menar programmen på appstore, ja vissa, en del är gratis, en del kostar, det är upp till utvecklaren av programmen, gissa varför det heter appstore

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Lame?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du menar programmen på appstore, ja vissa, en del är gratis, en del kostar, det är upp till utvecklaren av programmen, gissa varför det heter appstore

Ja, det är ju inte helt konstigt att det kostar pengar. Ända skillnaden från alla "SMS:a bla bla bla och få det nya häftiga spelet <valfritt spel> skickat till din mobil och få samtidigt någon häftig prenumeration" är att utvecklarna bakom programmen till iPhone/iPod faktiskt får ganska stor del av summan de säljs för och att allting är snyggt och enkelt upplagt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

Men dummer, den sidan jag länkade heter inte appstore den heter webapps...
http://www.apple.com/webapps/

Visa signatur