Aftonbladets virusdoktor

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

HA-HA-HA

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Roligaste var ju att han misslyckades. Illa att de rekomenderar folk att dammsuga datorn också.

Den va ju inget vidare^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz

Roligaste var ju att han misslyckades. Illa att de rekomenderar folk att dammsuga datorn också.

Den va ju inget vidare^^

Huh?
Är det så mycket damm att det begränsar luftflödet så att komponenter blir för varma så förstår jag inte varför man inte skulle dammsuga.
Jag har själv gjort det flera gånger på datorer jag fixat, bara man är försiktig och främst siktar på flänsar och fläktar och inte blottade kretskort är det inga problem med statisk elektricitet.

Permalänk
Medlem

Var det där ett skämt? Hoppas det, såg ju ut som att kärringen skulle hoppa från taket..

Permalänk
Hedersmedlem

FAIL.

Hur fan kan det vara tillåtet att visa sånt här skräp...
90% av alla på aftonbladet har ingen aning om hur datorn funkar.. Så rekommenderar de folk att DAMSUGA datorn?!

Permalänk
Medlem

Det där är så jävla lätt att undgå om man inte klickar på varje jävla ruta som kommer upp. Och sen att man undviker Internet Explorer.

Minns en gång när Aftonbladet skrev en stor rubrik om en vanlig svensson, en kvinna som råkat ut för virus, OCH DET VAR GIGANTISK RUBRIK!!!!ett ett ett one one...på bilden satt hon i tårar med sin dator, en Macbook.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

haha, jag känner igen killen i keps, vi gick i samma gymnasium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Huh?
Är det så mycket damm att det begränsar luftflödet så att komponenter blir för varma så förstår jag inte varför man inte skulle dammsuga.
Jag har själv gjort det flera gånger på datorer jag fixat, bara man är försiktig och främst siktar på flänsar och fläktar och inte blottade kretskort är det inga problem med statisk elektricitet.

Du ja. Men att rekomendera allmänt okunnigt folk att dammsuga i datorn är ju samma som att rekomendera uhm.. aa. jag är inte bra på liknelser. Men det är ju riktigt dumt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

första gången ni ser det ?

ibland tragiskt, har sett det nån gång tidigare..

Permalänk

Det är ett... ett... intrång.. i mej!

Man vill bara skada någon när man ser den där satiren.
Avskyvärt.

Skulle nog fungera att visa den under en datorkurs, för att sedan poängtera alla fel/lögner i videon.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Roligast tycker ja var att "Virus Doktorn" kommer dit med en väska i handen, som han sedan inte har med sig när han åker iväg

Permalänk
Medlem

Hahaha, han är ju så jävla fail.

Permalänk
Medlem

Hahaha, kaaassst

Absolut roligast var ju när sonen sa: Den är skit

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Roligaste var ju att det faktiskt slutade med att han installerade om. Hoppas han gjorde en formatering och inte bara installerade om. Han borde väl fatta ganska tidigt att han inte kan fortsätta att söka om datorn hela tiden startar om.

Lite brainstorming bara. USB-stickan var alltså bootbar med något antivirusprogram på? Kan då virus/trojan på hårddisken orsaka datorn att starta om? Jag började tänka om något blev överhettat.

Om USB-stickan inte var bootbar utan bara innehöll hans val av antivirus, gick det då inte att köra i felsäkert läge och därmed undvika virus/trojans påverkan? Eller kan det ha varit så illa att virus/trojan penetrerat den säkerheten? Här antar vi då att det inte fanns ett värmeproblem som startade om datorn.

De får det att verka som han satt i flera timmar och försökte få bort trojaner på en dator som hela tiden startade om. Spontana omstarter tycker jag skulle vara första prio att fixa, vilket skulle göra de andra problemen enklare att lösa.

EDIT: Dom säger att ungarna vägrar röra datorn men jag tror det är så att de i själva fallet inte kan så mycket. Bl.a när det kommer svar som "Den är skit".

Permalänk
Medlem

Haha det jag reagera på mest var att han inte tog med sig väskan igen när han gick

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Att fixa datorer till knoll & tott är som att stjäla godis från barn.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

fyfaan, jag är mållös!

kan inte någon söka hjälp där, själv kollade jag på hans andra bedrift som tog flera timmar att fixa hahaha!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Permalänk

Jävl lamer, han rensade inte modermodemet, själva hjärtat i hårddisken på virus. Så om en vecka kommer virusen tillbaka.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Nu stämmer jag aftonbladet. 3 minuter av mitt liv som jag kunde gjort nåt roligare av som t.ex prata med min vägg eller köra sten-sax-påse solo.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Det kan vara damm i datorn, som måste bort. Använd dammsugaren, statisk elektricitet? Nej då, kör bara.

Och hur var det med modermodemet?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Undra om han brände ut deras privata filer som textfiler etc, eller om han sa viruset ätit upp dem?

Att han inte tog med sig en bärbar dator med en usb ide converter, och scannade den vägen.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Avstängd

Ännu en anledning att låta bli aftonbladet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Ännu en anledning att låta bli aftonbladet.

Har du NÅGONSIN övervägt att läsa den smörjan?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Har du NÅGONSIN övervägt att läsa den smörjan?

Han tittar bara på bilderna

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Haha, datorn han rensar är en sån som mitt moddprojekt var från början
han verkar inte vara så smart

Dom dära dosfönstrena som scrollar visar dom bara för att det ska se avancerat ur för svensson, jag kan fixa liknande genom att köra dir /p på min system 32 mapp

Jag rensar mina polares datorer över fjärrhjälp, dom vet själva hur man dammsugar

Edit: Såg nu också "Sponsras av trend", men han installerar F-secure.. hmm..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Hahaha, kaaassst

Absolut roligast var ju när sonen sa: Den är skit

Word!

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Medlem

Aftonbroccoli..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Haha, såna dära videos är riktigt roliga...