Permalänk
Medlem

Oh.. Jaså.. Jag får ge det ett försök.. Fast jag är skitkass.. Vart hittar jag kodsegmentet?

Eller om du vill bespara dig trubblet, vart kan jag hitta en 'guide' till detta?

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bagarn1977
Jo det är mycke enkelt...
http://www.youtube.com/watch?v=eufDqKmOSOI&feature=related

följ den där, alltså gör en profil etc. men jag hade inte min profil där som han hade sin, min låg i C:\Documents and Settings\joakim\Lokala inställningar\Application Data\ATI\ACE\Profiles

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
följ den där, alltså gör en profil etc. men jag hade inte min profil där som han hade sin, min låg i C:\Documents and Settings\joakim\Lokala inställningar\Application Data\ATI\ACE\Profiles

Jag hittar ingenting :S

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

har du så du kan se osynliga mappar?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Ingen aning, jag tvivlar på det.
Jag har föröverigt Vista64bitars och CCC 8.10

Väldigt annorlunda

Edit: Ah, ändrade så jag kunde se gömda mappar och fann den på en gång ^^ Tack!
Ska återställa Overdriven (som jag mixtrade med då jag trodde det var problemet) och sedan försöka mig på profiländringsgrejen igen.

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

säg sen hur de gick.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Inaktiv

kan någon länka de senaste drivisarna till 4870x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
säg sen hur de gick.

Det fungerade tyvärr inte, ska prova lite till. Men första testet var negativt, fortfarande samma problem.
Nu startar inte ens CCC... Kanske bör installera om drivrutinerna ^^

Edit: Jag installerar om drivrutinerna och startar om på nytt.

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

hmm, jag prövade de där lite tidigare för att få maximal prestanda i warhammer online i windows mode, då funkade de perfekt, men sen så tog jag bort de.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag tankade hem de nya CCC 8.10 drivarna som ATi släppte ikväll/igår.. De fungerar perfekt, inge som helst problem med kortet för tillfället. Allt, även äldre spel flyter på!

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk
Inaktiv

datorn hittar inte mitt 4870x2, har installerat catalyst 8.10 beta. får felmeddelanden?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RowBan89
Jag tankade hem de nya CCC 8.10 drivarna som ATi släppte ikväll/igår.. De fungerar perfekt, inge som helst problem med kortet för tillfället. Allt, även äldre spel flyter på!

vet du vad dom har ändrat?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffish
Sådär såg mitt också ut.. inte så bra nej. Jag hoppas bara att inget annat har pajjat i datorn nu.. får jag väl se på torsdag, spänning i tillvaron hehe

Nuså har mitt 750W corsair kommit, och alla annat verkar helt i datorn, inga problem än så länge, puh :). Tillbaka till spelandet

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
vet du vad dom har ändrat?

Jag har inte den blekaste aning, vad dom än gjort så verkar det fungera.
Min idle temp med fläkten på 27% (automatisk) är ~60 dessutom.

Edit: Nevermind... Problemet är tillbaka, tänkte spela lite 1.6 med bror min nu och då dog den igen.. Prova Assassins Creed, samma skit där...

Måste man installera om drivrutiner varje gång man vill spela ett spel!?
Aaaeeeeh.

Edit2: Installerade om drivrutinerna igen och ändrade powersave funktionen innan jag startade något spel och så. Tror jag fick det rätt, vi får se efter datorn varit på ett tag om samma problem återkommer. Just nu fungerar allt finfint.

Edit3: Problemet är tillbaka, men det är annorlunda. Min dator lyckades klara sig från att dö, då fick jag reda på att det är drivrutinen "atikmdag.sys" som felar.

Vad kan detta bero på? Det verkar endast börja fela efter ett tag.. Då när jag har nyinstallerade drivrutiner så fungerar allt som det ska.

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk

Tjena alla ATI-nördar Hehe, nejdå, jag har inget emot varken ATI eller nVidia..

Jag velar som fan mellan ett GeForce GTX 280 och ett Radeon HD 4870X2.

Vad säger ni? Fördelen med nVidia's 280:a är ju att den drar mindre ström, lite tystare och svalare.. Jag är en sån person som vill ha prestanda med som inte verkligen tittar på statistiken med förstoringsglas..

nVidia har ju fördelen med sin PhysX-mode, som gör att du kan avända ett grafikkort till grafikkort oc hett till fysikkort (tänker lite framtidsmässigt). Behäver SERIÖSA RÅD! Inget "Ta ATI, det är bästa märket" eller tvärt om..

Tacksam för svar!

//Fabian

Permalänk
Medlem

Bryr du dig om det tar mindre ström = GTX280
Bryr du dig om prestanda = 4870X2

Ta det som du bryr dig mest om, 4870X2 är bättre i mina ögon eftersom det är kraftigare, presterar bättre alltså. När det verkligen kommer att gå utnyttja physx-mode ordentligt och bra har du förmodligen redan bytt grafikkort 2ggr till...

Så för mig blev det 4870X2 eftersom jag skiter i om det tar mycket ström, sen att det lever om när man spelar kvittar också eftersom jag har hörlurar eller högtalarna som ljuder (GTX280 lever också om rätt mycket kan jag tro). Men 4870X2 presterar bättre, så valde det

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Alltså... Nåt måste vara fel här... 20-25FPS i Ironforge i WoW? Det är visserligen mycket folk, kan det vara min CPU som inte klarar av det? WoW ska ju ändå inte kräva alls mycket, jag fattar inte... I Crysis Warhead kan jag spela 1680x1050 utan AA med allt på max i DX9 och få ca 25-30FPS...

Och påminn mig inte om min flaskhals-rigg. Uppgraderar om typ två veckor, men jag tycker ändå att datorn presterar bra mycket sämre än vad den borde...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Har inte Blizzard haft stora grafikproblem med den nya patchen? Jag har hört från alla hörn och kanter att retail är lite... buggat just nu ^^
Borde kanske installera och testa..
Men jag vet inte.

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Är det bara min aktivitetsmätare i CCC som "buggar"?
just nu visar den 516%

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeEss
Är det bara min aktivitetsmätare i CCC som "buggar"?
just nu visar den 516%

Det är den som buggar. Inget att vara orolig över (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Hehe, min visar 350% just nu

Visa signatur

[Cooler Master CM-690] - [Corsair 750w] - [Asus P5Q-E] - [E8500 @ 3.16GHz] - [4GB Corsair Dominator] - [PowerColor 4870x2]

Permalänk
Medlem

ett 4870x2 är bättre än 9800gx2 i sli i de flesta spelen va? (crysis är nvidia's bitch så de räknas inte xD)

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Avstängd

^
Ja det är bättre, även bättre i crysis bara inte lika stora skillnader som i andra spel.

Permalänk

någon som har samma "blåa" problem när man kopplar in tvn till detta kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av handsomeawkward
någon som har samma "blåa" problem när man kopplar in tvn till detta kort?

Ser hemskt ut. Skulle råda dig att byta ut skiten.

Vad AMD måste lida av alla reklamationer antar jag.

Permalänk
Medlem

Powerplay tycks aldrig bli fixat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Alltså... Nåt måste vara fel här... 20-25FPS i Ironforge i WoW? Det är visserligen mycket folk, kan det vara min CPU som inte klarar av det? WoW ska ju ändå inte kräva alls mycket, jag fattar inte... I Crysis Warhead kan jag spela 1680x1050 utan AA med allt på max i DX9 och få ca 25-30FPS...

Och påminn mig inte om min flaskhals-rigg. Uppgraderar om typ två veckor, men jag tycker ändå att datorn presterar bra mycket sämre än vad den borde...

Nya patchen innehåller ett helt nytt grafiskt system för skuggrendering där man nu kan få riktiga skuggor ist för de vanliga runda "skuggbollarna". Denna är uppskruvad till max som standard (Shadow detail heter den nog) och jag fick också otrevliga FPS-drops när jag hade den på max. Sänkte ner den till hälften sen var allt bra igen.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
Nya patchen innehåller ett helt nytt grafiskt system för skuggrendering där man nu kan få riktiga skuggor ist för de vanliga runda "skuggbollarna". Denna är uppskruvad till max som standard (Shadow detail heter den nog) och jag fick också otrevliga FPS-drops när jag hade den på max. Sänkte ner den till hälften sen var allt bra igen.

Jo fast det var inte det som var problemet. Även på max tycker man ju ändå att jag borde klara av det utan problem med ett HD4870X2. Visst går skuggor en hel del på CPUn, men en 6000+ är inte direkt dålig och den borde klara WoW utan problem. Förövrigt så hade jag ca 25FPS med skuggorna av också. När det blir tillräckligt många spelare sjunker min FPS som fan och jag begriper inte varför.

Men det kvittar nu. Nya grejerna finns i sign, kommer in i veckan, nu jävlar ska alla spel flyta på!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Tja!

Har faktiskt planerat att köpa mig ett 4870X2 i slutet av månaden men vet ni om priserna kommer sänkas lite inom kort eller finns det rykte kring detta? Handlar det om 1-2 månader då kan jag ju vänta men vill inte heller vänta alldeles för länge.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Tja!

Har faktiskt planerat att köpa mig ett 4870X2 i slutet av månaden men vet ni om priserna kommer sänkas lite inom kort eller finns det rykte kring detta? Handlar det om 1-2 månader då kan jag ju vänta men vill inte heller vänta alldeles för länge.

Om nVidia kommer ut med en dubbelmacka som slår 4870X2 så är det inte osannolikt att priset sjunker lite (de ska ju ev komma i november med 55nm GTX260 x2, förmodligen slutet av nov) dock skulle jag inte tro det blir någon dramatisk förändring (som för GTX260/280 när 4800 kom ut).

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC