Förundersökning om Arbogamorden sprids på TPB

Permalänk
Medlem

offentlighetsprincip i all är men vet inte om jag är så förtjust i att folk skulle gotta sig åt min uppsprätta kropp bara för att bilda sig en uppfattning om hur jag dog.

Är bilderna verkligen nödvändiga för att bilda sig en uppfattning om hur jag dog? räcker det isåfall inte med detaljerade skisser som visar på skadorna? måste det nödvändigtvis vara orginalfoton?

För att få ut fotona så borde man få legitimera sig samt redovisa en rimlig orsak till varför man skall ha tillgång till bilderna, tycker själv inte det ligger i allmänhetens intresse att detaljstudera obduktionsbilder.

Permalänk

cloned: Som sagt, att TPB valt att inte censurera deras länkar (torrentfiler) till var man kan ladda ner "arbogafallet" har ingenting med huruvida bilder av den typen bör vara offentliga.

Själv har jag inte riktigt tagit sida i frågan om bilderna bör vara offentliga eller inte (det lutar åt "inte"), men förundersökningen osv. bör självklart vara offentlig.

Robbaz, du laddar ner hela förundersökningen och läser den och tittar på bilderna, du får sedan moralisk panik, varvid du bestämmer dig för att helt ignorera verkligheten för att istället börja klaga på att TPB bestämmer sig för att inte ta bort en länk till materialet? Har jag fattat dig rätt?
Det hade varit kul att se om du verkligen har samma åsikt femton dagar från nu...

Jag tycker verkligen synd om alla människor vars hjärnor helt sluta fungera så fort deras moralsensor gått igång.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
För att få ut fotona så borde man få legitimera sig samt redovisa en rimlig orsak till varför man skall ha tillgång till bilderna, tycker själv inte det ligger i allmänhetens intresse att detaljstudera obduktionsbilder.

Tycker du att staten rent generellt ska ha rätt att censurera vad medborgarna tar del av med hänvisning till att det saknar allmänintresse?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det finns fortfarande, bara att ladda ner en massa torrents med flertal små filmklipp så hittar man nog en och ett annat som inte borde finnas där, vilka torrents man ska ladda ner för att få tag på dom nämns i andra forum.

Någonsin fått ner en korrupt filmklipp? dessa är *.KGB filer som bara bytt till *.avi eller vad det nu önskas.

Jag har aldrig haft lust att ta fram några bevis och kommer garanterat aldrig göra det heller, inte min uppgift.

Självklart finns det kvar, det är en övermäktig uppgift att sitta och filtrera sånt.. men när folk anmäler sånna torrents så plockas dom bort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Rekommenderar Peter Sundes(the pirate bay admin) blog http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/

Respekten för SVT ligger verkligen på botten efter att ha läst hans inlägg.

Läste den, och drog till och med iväg ett mail till Aftonbladet (jag vet...).

Det är sådana här saker som ska skrivas och diskuteras i tidningar och liknande, inte vad Britney Spears senaste pojkvän heter. Har hittills inte sett någon utanför bloggande ens nämna detta, och blogginlägget skrevs ändå för 4 dagar sedan.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Rekommenderar Peter Sundes(the pirate bay admin) blog http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/

Respekten för SVT ligger verkligen på botten efter att ha läst hans inlägg.

Den debatten på svt måste jag verkligen se...

Att Janne Josefsson är en riktig fuling är inget nytt, t.ex. då han vid förförra valet låt en person med dold kamera kritisera invandringen och se om Moderater i valstugorna höll med.

Annars är en debatt om ämnet bra, då det handlar om så mycket mer än Britney Spears nya cd. Det är snarare en fråga om ägare till elektroniska anslagstavlor är ansvarig för vad helt andra personer publicerar på dessa, dit räknas såklart texter och frågan är om även länkar och torrents skall räknas?
*edit*
En intressant efterdebatt på svt:
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?...
Och debatten:
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?...
(efter ca 33min kommer den)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Och folk undrar varför jag inte gillar människor...precis den här sortens idioti ger mig rätt!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB