Permalänk
Medlem

Följ länken till XDA Developers på förra sidan.

Ja, det går att uppdatera själv.

DivX går att lira med hjälp av Coreplayer. Ett väldigt bra program till Windows Mobile.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

går den att använda utan pekpennan? eller kan man göra allt med fingret? söka sig runt i menyer, smsa osv.. ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
går den att använda utan pekpennan? eller kan man göra allt med fingret? söka sig runt i menyer, smsa osv.. ?

jodå den funkar fint med bara fingrarna, men wm kan bli lite väl smått ibland...men jag har då bara behövt ha ut pennan då jag har surfat och inte idas zooma in nog långt för att kunna välja en länk med fingret(går i 99 fall av 100 att välja med fingrarna)

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem

Hejsan! har nu fått min Htc! behöver endel hjälp! hehe iallafall! hur får man Å Ä Ö när man ska skriva sms? Dom finns ej där för mig.. Skulle vara bra om några som är grymt bra på HTC skulle kunna hjälpa mig vidare! IceFire127@hotmail.com

Har fler frågor men svårt att ta på denna sidan..

Permalänk
Medlem

vilka mail klienter kan man använda? är det bara outlook som gäller eller kan man syncronisera med gmail på nått sätt?

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sin.swe
vilka mail klienter kan man använda? är det bara outlook som gäller eller kan man syncronisera med gmail på nått sätt?

Du kan lägga till epostkonton från rätt många leverantörer, alla som erbjuder POP eller IMAP i princip. Gmail går utmärkt att lägga till: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78886&top...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wondR
lade precis en order på elgiganten, stod att dom hade i lager och var billigast enligt prisjakt.

beställde även med ett 16 gb minneskort, antar att jag får mobilen på måndag så skriver väl ett längre inlägg här under nästa vecka, skriv gärna frågor så ska jag besvara dem under nästa vecka när jag fått mobilen!

Det här är lite förvirrande. Enligt uppgifter på prisjakt.nu så har HTC Touch HD en MicroSD/TransFlash slot och när jag sökte efter hur många gb som MicroSD/TransFlash innehar maximalt på prisjakt.nu så hittade jag 4gB!!!! Det är fan 1/4 av vad Iphone har.

Det finns något som heter microSDHC-kort som av vad jag kan förstå ska vara en annan variant av MicroSD och det innehar maximalt 16gb för tillfället.

Min fråga är 1. Om det är MicroSD/TransFlash som HTC Touch HD har stöd för så bör ju inte microSDHC-kort fungera som jag gissar du(wondR) har inköpt och 2. Om det nu är så att det är fel uppgifter i prisjakt och det är så att Touch HD har stöd för både MicroSD/TransFlash och microSDHC-kort, betyder detta att Touch HD kommer ha stöd för 32gb när micro-SD kommer ut i 32gb format eller är det inte möjligt även med eventuella mjukvaru-updateringar?

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

HTC Touch pro hanterar iaf microSDHC.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det har de flesta enheter som har stöd för SDHC/microSDHC även stöd för SD/microSD.
Jag har även för mig att SE Xperia X1 har stöd för upp till och med 32GB på ett microSDHC-minne, så det är fullt möjligt att HTC Touch HD också har det/kommer ha det.

Här sägs det i alla fall något om 16GB: http://www.expansys.se/ft.aspx?k=116426

"Touch HD and XPERIA has no such huge built-in storage capacity, but with microSD and SDHC support it is not a big issue - memory can always be expanded up to 32 GB" är ett citat från http://www.gadgets-reviews.com/touch-vs-iphone-vs-xperia.html

Kan även tillägga att jag information som pekar på 128GB på ett microSDHC-minne. Vet dock inte om detta är helt sant eller när det kommer ut på marknaden. 16GB borde gå att få tag på och 32GB är nog att vänta fram till sommaren.

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AckeDman
Det här är lite förvirrande. Enligt uppgifter på prisjakt.nu så har HTC Touch HD en MicroSD/TransFlash slot och när jag sökte efter hur många gb som MicroSD/TransFlash innehar maximalt på prisjakt.nu så hittade jag 4gB!!!! Det är fan 1/4 av vad Iphone har.

Det finns något som heter microSDHC-kort som av vad jag kan förstå ska vara en annan variant av MicroSD och det innehar maximalt 16gb för tillfället.

Min fråga är 1. Om det är MicroSD/TransFlash som HTC Touch HD har stöd för så bör ju inte microSDHC-kort fungera som jag gissar du(wondR) har inköpt och 2. Om det nu är så att det är fel uppgifter i prisjakt och det är så att Touch HD har stöd för både MicroSD/TransFlash och microSDHC-kort, betyder detta att Touch HD kommer ha stöd för 32gb när micro-SD kommer ut i 32gb format eller är det inte möjligt även med eventuella mjukvaru-updateringar?

Den har stöd för microSDHC-kort, det följer med ett 8-gigs kort.
Vet folk som kör med 16-gig, och den bör funka med > 16 gig i framtiden så länge det rör sig om SDHC-kort (och inga beränsningar i OS, men de går att komma runt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av istorage
Den har stöd för microSDHC-kort, det följer med ett 8-gigs kort.
Vet folk som kör med 16-gig, och den bör funka med > 16 gig i framtiden så länge det rör sig om SDHC-kort (och inga beränsningar i OS, men de går att komma runt)

OK! jag tackar för svar.

Den här mobilen är väldigt intressant. Det enda som saknas är alla appz som finns till Iphone men inte denna. Sen är priset lite högt.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

Tror du kan hitta dom flesta program som finns till iphone till HTC, dom kanske inte heter detsamma, men funktionen är densamma

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Tror du kan hitta dom flesta program som finns till iphone till HTC, dom kanske inte heter detsamma, men funktionen är densamma

Jaså, vart då? Google?

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur nya standarden SDXC kommer fungera i äldre telefoner. De ska kunna lagra ändå upp till 2 TB på ett kort, teoretiskt sett alltså.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

Köpte denna lur rätt nyligen och håller på att bli galen...
Hur ställer man in GPRS så man kan surfa och använda GPSen?
Har Tele2 som operatör och har inte fått några inställningsuppgifter överhuvudtaget. Någon som vet hur man fixar detta och kan ge en utförlig förklaring om hur man ställer in det?

Visa signatur

AMD64 4000+ | 2048MB Corsair Value Select | Geforce 7800GTX 256MB | Asus A8N-SLI Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSavage
Köpte denna lur rätt nyligen och håller på att bli galen...
Hur ställer man in GPRS så man kan surfa och använda GPSen?
Har Tele2 som operatör och har inte fått några inställningsuppgifter överhuvudtaget. Någon som vet hur man fixar detta och kan ge en utförlig förklaring om hur man ställer in det?

Klicka Start>Inställningar>Fliken Anslutningar >Ikonen Anslutningar
Min Internet-levrantör
Lägg till ny modemanslutning
Ange ett namn för anslutningen
Tele2GPRS
Välj Modem
Mobillinje(GPRS,3G)
Åtkomstpunktens namn
Internet.tele2.se
Nästa
Användarnamn Blankt
Lösenord Blank
Domän Blank

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jaså, vart då? Google?

aa det är ett bra ställe

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Är det så här lite intresse för denna telefonen?

Var å pillade lite på den på stan idag och är rätt sugen. Köper mobil så sällan så när det väl händer ska det vara grymma grejer

Kan ni rekommendera den eller borde jag köpa någon annan. Kommer det något nytt inom den närmaste tiden som är värd väntan?

Omnia HD?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Är det så här lite intresse för denna telefonen?

Var å pillade lite på den på stan idag och är rätt sugen. Köper mobil så sällan så när det väl händer ska det vara grymma grejer

Kan ni rekommendera den eller borde jag köpa någon annan. Kommer det något nytt inom den närmaste tiden som är värd väntan?

Omnia HD?

Är en riktigt trevlig mobil, dyr dock. HTC släpper ju nu dock en helvetes massa nya mobiler. Firestone, Diamond 2, Touch PRo 2 etc. Kan vara värt att se ifall de är något att ha. Vi snackar trots allt om närmare 7 k för en nalle.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Är en riktigt trevlig mobil, dyr dock. HTC släpper ju nu dock en helvetes massa nya mobiler. Firestone, Diamond 2, Touch PRo 2 etc. Kan vara värt att se ifall de är något att ha. Vi snackar trots allt om närmare 7 k för en nalle.

6200:- ~ om man beställer från telenor, gratis frakt dessutom

Jag hade nog också väntat och kikat vad som komma skall, borde inte vara länge kvar tills dom släpps

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Jo, vänta ska man alltid göra om man vill ha något värre ^^

Men hur är den annars?

Mycket tredjepartsprogram?
Lätt att tweaka?
Är man t.ex låst till deras egna TouchFlo?

Några andra viktiga saker att veta som inte nämns i produktblad eller dylikt?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Jo, vänta ska man alltid göra om man vill ha något värre ^^

Men hur är den annars?

Mycket tredjepartsprogram?
Lätt att tweaka?
Är man t.ex låst till deras egna TouchFlo?

Några andra viktiga saker att veta som inte nämns i produktblad eller dylikt?

jadu, det är trots allt en Windows Mobile, finns MASSOR.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=451

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

SM i Trådlyft?

När man uppdaterar mjukvaran (både ROM å Hotfix) i Touch HD, sparas allt annat man lagt in i den då? Bilden, telefonbok, musik bakgrunder m.m.?
Var ser man vilken version man har i mobilen?

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Permalänk

1. ROM uppgradering innebär att ALLT töms och du måste installera allt eget på nytt.
2. Windows-flaggan - Inställningar - System - Om.

Citat:

To check what version is installed on your device, click Start > Settings > System tab > Device Information > Version tab, and note the ROM version, CPU, and Radio version.
Warning!
* This is a generic software update. Any additional software or settings provided by your mobile operator or company will be lost. If you require this customization, please contact your supplier first before upgrading.
* Please note that this upgrade will erase any data stored on the device. Once you proceed with the upgrade, the system can not be downgraded again.
Please back up your data first before upgrading your device. Before you run the ROM Upgrade Utility (RUU),

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA