Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Vad har du för nätaggregat?

jag har ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340678

det ska nog klara av det

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmdX2
jag har ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340678

det ska nog klara av det

Har ett likadant... Jävligt bra är det.

Fast jäklar vad det kostade. Tror jag köpte mitt för 700 någonting...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Har ett likadant... Jävligt bra är det.

Fast jäklar vad det kostade. Tror jag köpte mitt för 700 någonting...

ja det e helt oki
smakar det så kostar det
kollade runt på nätet i olika uträkningssystem och då skulle jag ha 570 watt så det borde ju klara det hoppas jag hehe annars blir det ett 1200 w

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmdX2
jag har ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340678

det ska nog klara av det

Ja, det är ett bra nätagg, borde räcka till utan problem för dig. Annars är ju det vanligaste problemet efter nätagg minnen, Phenom hanterar inte PC2-8500 hur som helst. 4 st. får man köra som PC2-6400.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Medlem

AMD Phenom X4 9950 Black Edition, Socket AM2+, 2,6GHz, 4MB, Boxed m/Vifte

vad e detta för en cpu

samma spec som den andra 9950 men med (M/vifte

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmdX2
AMD Phenom X4 9950 Black Edition, Socket AM2+, 2,6GHz, 4MB, Boxed m/Vifte

vad e detta för en cpu

samma spec som den andra 9950 men med (M/vifte

Det är den med 125 Watt TDP istället för 140. Skrev detta även i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Om du söker på AMD:s artikelnummer för den nya 9950:an (HD995ZXAGHBOX) på Google, så ser du.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmdX2
AMD Phenom X4 9950 Black Edition, Socket AM2+, 2,6GHz, 4MB, Boxed m/Vifte

vad e detta för en cpu

samma spec som den andra 9950 men med (M/vifte

Som du ser på det fåniga ordet på sluitet så är det norska för fläkt. Vilken sida var du inne på egentligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Det är den med 125 Watt TDP istället för 140. Skrev detta även i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Om du söker på AMD:s artikelnummer för den nya 9950:an (HD995ZXAGHBOX) på Google, så ser du.

Så om det står på norska är det en 125W TDP? Förklara gärna hur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Som du ser på det fåniga ordet på sluitet så är det norska för fläkt. Vilken sida var du inne på egentligen?

Så om det står på norska är det en 125W TDP? Förklara gärna hur.

Han var nog inne på komplett.se eller inwarehouse. Där skriver de "m/vifte". Att den helt plötsligt skulle komma med fläkt är inte sannolikt då det medföljt fläkt tidigare. Jag har förklarat att detta artikelnummer avser 125 Watt TDP. Läs om mitt inlägg igen om du inte förstod första gången. Artikelnumret för den äldre modellen är: HD995ZFAGHBOX. Och för den nya HD995ZXAGHBOX, som sagt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Han var nog inne på komplett.se eller inwarehouse. Där skriver de "m/vifte". Att den helt plötsligt skulle komma med fläkt är inte sannolikt då det medföljt fläkt tidigare. Jag har förklarat att detta artikelnummer avser 125 Watt TDP. Läs om mitt inlägg igen om du inte förstod första gången. Artikelnumret för den äldre modellen är: HD995ZFAGHBOX. Och för den nya HD995ZXAGHBOX, som sagt.

Jo jag vet hur du kan läsa det på artikelnumret. Det jag undrar är hur du lyckades läsa artikelnumret i hans inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jo jag vet hur du kan läsa det på artikelnumret. Det jag undrar är hur du lyckades läsa artikelnumret i hans inlägg.

Jag kände igen "m/vifte" från komplett.se och kollade upp 9950:an där. Då såg jag att de hade en ny modell och att detta var 125-modellen. Nöjd så -Boris-?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Jag kände igen "m/vifte" från komplett.se och kollade upp 9950:an där. Då såg jag att de hade en ny modell och att detta var 125-modellen. Nöjd så -Boris-?

Nu är jag nöjd. För han frågade vad m. Vifte betyder. Med det svaret du gav först så blir det konstigt för då börjar alla köpa från Norge.

Permalänk
Avstängd

Norsk fläkt är väl när dom låter brossan blåsa på kylflänsen med mun istället för cpufläkt. Norska är roligt språk, man kan få sig ett garv när man läser som tex "Vifte"

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Jag hade också tänkt köpa mig en 9950 (black edition) och detta moderkort, Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H (900kr).
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product...

BTW, enligt en rescension jag läste imorse så är det just så att 9950 Black edition levereras med en heatpipe-fläkt
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product...

http://img.neoseeker.com/v_image.php?articleid=2136&image=59

Visa signatur

AMD Phenom 9950BE@3262MHz | Zerotherm NV 120 | Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H | 2*1GB Corsair XMS PC6400@900MHz | Cooler Master Elite 333

Permalänk
Medlem

jag såg det namnet på komplett.se ja hehe

japps 9950 n kommer med heatpipes mot tidigare så verkar den kyla ganska bra med såvitt du inte klockar hårt

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kan ju göra ett tillägg om MSI K9A2 Platinum.

Ända skillnade är att V.2 endast har 4 x Sata portar då på V.1 var det omöjligt att utnyttja alla 6 x Sata portar utan att blockera grafikkorten i CrossfireX.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

är det stor skillnad mellan 9950 och AMD Phenom X4 Quad-Core 9350 2.0Ghz 4x1MB (L2+L3) 65W?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huxfluxer
är det stor skillnad mellan 9950 och AMD Phenom X4 Quad-Core 9350 2.0Ghz 4x1MB (L2+L3) 65W?

Nog ganska stor skillnad. 30% högre frekvens på en arkitektur som skalar bra med frekvens är ganska mycket. Beror ju förvisso vad du ska ha den till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nog ganska stor skillnad. 30% högre frekvens på en arkitektur som skalar bra med frekvens är ganska mycket. Beror ju förvisso vad du ska ha den till.

Okej, jag har nämligen beställt ett 9350.. beställt en komplett dator, ska framför allt ha datorn till warhammer online.
Såg i efterhand att det krävdes 2.5ghz ( minimikrav )

dock så är det bara processorn som är lite för dålig alla andra komponenter klarar systemkraven mer än galant! så frågan är, kan det fungera ändå?

Permalänk
Avstängd

Minimikravet är ju en sketen 2.5GHz P4. En Phenom i 2GHz är ju mer än dubbelt så snabb. Är spelet multitrådat dessutom så är den ju upp till 8 gånger snabbare. Ska nog inte vara några problem.

Permalänk

hehe jahaja där ser man, jag som var på väg att avbryta beställningen för att välja en annan processor!

Thanks! ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Kan ju göra ett tillägg om MSI K9A2 Platinum.

Ända skillnade är att V.2 endast har 4 x Sata portar då på V.1 var det omöjligt att utnyttja alla 6 x Sata portar utan att blockera grafikkorten i CrossfireX.

Inte enda skillnaden, V2 saknar även det Promise chip som ska hantera de saknade portarna.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift