Permalänk
Proffsmoddare

Q9550 E0 Clockning

Tja!

Är det någonhär som lyckats komma över en q9550 e0 och lekt lite med den? Jag kommer att få min eventuellt nu i slutet av veckan.

Skulle ni avråda från att skaffa en q9550 även om det är en E0 eller tror ni att man med lite tur kommer över 4ghz?

Mvh,
Hannes

ps, datorn i sig beställs imorgon.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

4 ghz ska du nog inte räkna med. 3,8 brukar dem flesta komma. runt 3,6 - 3,8 kan du räkna med om du har luft =)!

Permalänk
Proffsmoddare

Även med E0?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Körde min gamla Q9550 i 4ghz den var en C0... en E0 lär du komma högre med...

Permalänk
Proffsmoddare

Låter fint, på luft eller?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Allt på luft... kör bara med luft...

Permalänk
Proffsmoddare

Låter fint, la precis order på datorn i sig, blir nog riktigt fint att leka med den, speciellt eftersom att jag är garanterad E0.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Trevligt... kommer nog alltid se till att jag får en E0 prolle om jag ska beställa ny prolle...

Permalänk

Köp det överclockat och klart ifrån denna sida.

http://www.pctweaker.de/index.php?cat=c1593_GA-EP45-DQ6.html

Finns flera olika kombinationer.

Permalänk
Proffsmoddare

Tja,

Fick hem grejerna idag! Mycket riktigt, fick en q9550 e0 som jag köpte ifrån Inet.se. Är just nu i fullfärd med att installera Windows XP sp3 på min nya 640gb seagate, det blir också intressant.

Kompleterar med överklockningen sen, När jag clockar, ska jag ha minnena linkade eller olinkade?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Noob-fråga:
Vad är detta e0, och hur vet man om man har de?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ritekrules
Köp det överclockat och klart ifrån denna sida.

http://www.pctweaker.de/index.php?cat=c1593_GA-EP45-DQ6.html

Finns flera olika kombinationer.

Kul sida, men det förstör lite av poängen med klockning.

Permalänk

Cluny: Det är steppingen på din processor och du hittar den med cpu-z, googla och ladda hem. De uppdaterar och gör nya verisioner av samma processor och döper dem till olika steppings. rätta mig om jag har fel!

sack: Jag kör för övrigt olinkat och det fungerar bra!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E8400
Körde min gamla Q9550 i 4ghz den var en C0... en E0 lär du komma högre med...

Vad använde du för moderkort då? Jag lyckas inte få min stabil i det trots att jag har ca 40-45c i load. Men jag är väldigt grön när det gäller klockning med intel, har endast haft AMD innan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS