Permalänk

LG Renoir (KC910)

Någonting att ha?
Är så sugen på en lur med bra touch display med kamera MED blixt! Tyvär verkar denna sakna lampa till videoinspelning. Och så undrar man ju hur ljudet i musikspelaren står sej i jämförelse med walkmanspelaren som finns i t.ex SE K850.
Hmmm snygg är denna lur i alla fall...får nog fundera på denna mot SE C905!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Re: LG Renoir (KC910)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Någonting att ha?
Är så sugen på en lur med bra touch display med kamera MED blixt! Tyvär verkar denna sakna lampa till videoinspelning. Och så undrar man ju hur ljudet i musikspelaren står sej i jämförelse med walkmanspelaren som finns i t.ex SE K850.
Hmmm snygg är denna lur i alla fall...får nog fundera på denna mot SE C905!

Samma här nu vet jag inte vilken jag ska välja Men när det gäller ljudet så lär denna vara bra för det är ju DOLBY. En annan grej är ju att den har stöd för DivX/XviD. Fast det där med att den saknar lampa till videoinspelinng visste jag inte =(, men videofunktionen verkar vara bra iaf om du kollar på denna video: http://www.youtube.com/watch?v=47SslSPJvfg

Permalänk

Jag hade bestämt att jag aldrig mer skulle köpa något från LG, så det kommer aldrig på fråga. Eller?...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Nej den verkar sakna videolampa om man kikar på den så ser det ut som att det endast finns en ljussensor vid kamerahuset..men kolla själva och avgör!
Sedan så suger tydligen webläsaren-funkar inte så bra alltid när man zoomar in eftersom att texten då kan blir svårläslig.hmm Och så säger dom(en del tester på nätet) att gränssnittet är lite segt. Men vad som stör mej mest just nu är att mobil.se säger att kameran ger för ljusa eller för mörka bilder och att blixtern är för klen! Kolla själva på mobil.se:s sida och läs och kolla vidoesnutten om telefonen. Well..jag hade hoppats på en bra kameraelefon MED bra blixt med touchdisplay..men..njee

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Nej den verkar sakna videolampa om man kikar på den så ser det ut som att det endast finns en ljussensor vid kamerahuset..men kolla själva och avgör!
Sedan så suger tydligen webläsaren-funkar inte så bra alltid när man zoomar in eftersom att texten då kan blir svårläslig.hmm Och så säger dom(en del tester på nätet) att gränssnittet är lite segt. Men vad som stör mej mest just nu är att mobil.se säger att kameran ger för ljusa eller för mörka bilder och att blixtern är för klen! Kolla själva på mobil.se:s sida och läs och kolla vidoesnutten om telefonen. Well..jag hade hoppats på en bra kameraelefon MED bra blixt med touchdisplay..men..njee

Kollade en video på youtube där dom visar lite funktioner och så krånglade touch funktionen då och då. De tyckte att allting i telefonen var bra fast besvikna över att det var touchscreen. Fast om man hänger med när hon pratar så säger hon KC901 istället för KC910 http://www.youtube.com/watch?v=1o89CqkH_PU

Permalänk

Ja angående kameran så kanske det kommer en bättre firmware som fixar till detta med ljusproblemet som också verkar finnas vid fotografering i dagsljus.
Men vad jag har förstått så håller in LG på med uppdateringar av firmware? Och detta sammantaget med att telefonen inte verkar vara "färdig" eller levererar så att säga, gör att jag backar nog och kryper tillbaka till C905.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Ja angående kameran så kanske det kommer en bättre firmware som fixar till detta med ljusproblemet som också verkar finnas vid fotografering i dagsljus.
Men vad jag har förstått så håller in LG på med uppdateringar av firmware? Och detta sammantaget med att telefonen inte verkar vara "färdig" eller levererar så att säga, gör att jag backar nog och kryper tillbaka till C905.

Ja jag ska inte vara så dumdristig att jag köper ännu en mobil jag bara är irriterad på, så jag står nog fast vid mitt tidigare uttalande :).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Ja jag ska inte vara så dumdristig att jag köper ännu en mobil jag bara är irriterad på, så jag står nog fast vid mitt tidigare uttalande :).

Någon som vet när KC910 kommer ut?

Permalänk

10 november enligt butiken inwarehouse.

Permalänk
Medlem

Jag är allt lite sugen på denna.
Dags att förlänga hos 3 nu den verkar ju helt ok.

Fast dilemmat är att jag är Nokia frälst. Jag har haft n95 o n82 ett bra tag nu.

Kommer man gilla Lg och touch tro.

Permalänk

Var inne i stan och hämtade min Lg idag....den känns helt okej
Tyvärr kan jag inte leka med den nu när den är på laddning

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^^staDig^^
Var inne i stan och hämtade min Lg idag....den känns helt okej
Tyvärr kan jag inte leka med den nu när den är på laddning

har den kommit? :S

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning på hur du tycker den är.

Permalänk

någon skrev ngt om uppdatering

det gör man smidigt tydligen via lg sida......

den är lite trög när man surfar på den, har kopplat upp den mot mitt trådlösa nät.

Det är mkt nytt som man skall försöka förstå, jag har haft en eriksson k500 nu i evigheter så jag har en hel del att ta igen.

Den är urläcker tycker jag, trodde det inte skulle ingå en pekpinne men det gjorde det. Håller på att skall försöka installera divx converter som ingick
så att jag kan skicka över någon film på familjen och ha att njuta av....

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^^staDig^^
någon skrev ngt om uppdatering

det gör man smidigt tydligen via lg sida......

den är lite trög när man surfar på den, har kopplat upp den mot mitt trådlösa nät.

Det är mkt nytt som man skall försöka förstå, jag har haft en eriksson k500 nu i evigheter så jag har en hel del att ta igen.

Den är urläcker tycker jag, trodde det inte skulle ingå en pekpinne men det gjorde det. Håller på att skall försöka installera divx converter som ingick
så att jag kan skicka över någon film på familjen och ha att njuta av....

Låter intressant Men var köpte du den?

Permalänk
Medlem

Får man med en 3,5mm adapter och minneskort?

Har du köpt den på 3 eller olåst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av masa69
Får man med en 3,5mm adapter och minneskort?

Har du köpt den på 3 eller olåst?

Har precis fått hem min från 3.
Ja, det är 3,5mm adapter.
Nej, jag fick inte med minneskort (blir att gå på teknikmagasinet så snart som möjligt).

Varför kan dom inte vara förutseende å lägga i ett fulladdat batteri innan dom skickar sakerna

Permalänk
Medlem

Då ligger min på laddning.

Verkar hur nice som helst.

Återkommer efter mer pillande.

Edit:

Ganska nöjd hittills .
Logiska menyer o lätt och sms:a
Segheten i touchen är ingen jag märkt nått av.

Det som stör mig just nu är att jag hittar inget sätt att få ut musik i mitt blåtand headset.

Jag brukar gå och lyssna på ljudböcker genom snäckan så att säga.

Men ljudet kommer bara ur mobilen-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JJ90
Låter intressant Men var köpte du den?

Jag köpte min på tre.

Nu fattar jag telefonen mer och jag gillar den.
det är bara en sak kvar som jag inte fattar men jag lär väl mig det med snart.

Kan tipsa ni andra som har fått er att om ni får problem med ngt i stilen " för många processer" eller ngt i den stilen så har jag efter en bra stund hittat wtf som pågår.

Hade flera program liggande i bakrunden som körde och dom kommer man in till och kan rensa om du väljer mitten knappen och fliken till höger, där kan man rensa.

Redan första dagen tappade jag bort bruksanvisningen och tre kunde inte hjälpa mig, inte heller LG på telefon, men sen fick jag ett mail från supporten och läs själva hur ni kan göra för hjälp.

Gå in på lgmobile.com och välj Sverige som land. Därefter klickar du på manual and software, klickar go to manual and software section och väljer yes (download) så kommer den ladda ner. Det brukar ta lite tid efter det, upp till 5 min, men så småningom kommer den komma upp. Då går du in på customer support och väljer application, manual & USB driver download. Då kommer en ruta upp där du fyller i imei nummer och modell och klickar sedan på searchrutan bredvid IMEI numret. Då ska manualen laddas ner! Hoppas att det går vägen, MVH ********* LG Electronics Kundtjänst

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

Har du fått din att funka med Wi-Fi?
Jag testar att köra min på mitt hemmanätverk men det vägrar den göra. Den hittar nätverket och jag tror att alla inställningar är rätt men den vill inte ansluta.

Permalänk
Medlem

Min funkade på mitt wlan utan problem.

Men jag sålde den efter 5 dagar.

Gillade inte musikspelaren i den.

Annars en mysig telefon.

Permalänk
Hedersmedlem

hur snygg som helst!! men däremot så verkar själva operativsystemet suga.

Fler foton: http://dailymobile.se/2008/11/16/lg-kc910-renoir-unboxing-pic...

Permalänk

Mkt fin mobil må jag säga. Har lekt med den hos diverse mobil återförsäljare. Välbyggd och snygg. Nu är det mellan denna och C905 det är svårt att välja. Omnian var med i tankarna från början men efter att ha lekt med den några minuter så vart man smått förbannad på lagget. Tyckte nämligen att grafiken när man drog en "gadget" från "sidebaren" så laggade det för mycket för att jag ska orka använda funktionen dag in och dag ut. Visst dom släpper säkert en bättre mjukvara men tills dess kan jag inte vänta

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Hedersmedlem

japp. synd bara att LG e dålig på o göra operativsystem till mobiler...

Permalänk
Medlem

på vilket sätt är operativsystemet dåligt?

Kan man installera någon annan webläsare som t.ex. skyfire/opera mini på denna?

Permalänk
Medlem

Telefonen är GYRMT skön, dänger min HTC Daimond till 1000en. Mycket snabbare i allt den gör. så operativsystemet är INTE dåligt.

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på denna telefon. Var rätt så inne på en C905 först men efter man läst en hel del om den så ser det ut som den har rätt så mycket och troligtvis mer problem än den här LG´n. Har nu bara känt på en C905a och inte tittat närmare på LG. Men är det som folk säger, är operativsystemet väldigt segt? Har en P1i nu och den tycker jag är seg. Är den snabbare än den så är jag nöjd.
Sen även kameran. vad tror ni om den? Kan den vara slagkraftig mot C905? För har nämligen upptäckt att den enda funktionen jag använder. Eller i alla fall 90% av alla extra funktioner i en mobil är kameran. Sen ibland radio och ringa o smsa såklart.
Ingen som ägt både C905 och LG som kan säga vad dom tycker:P Eller i alla fall testat båda rätt så mycket.
//Club01

Permalänk
Medlem

KC910 är då mycket snabbare än alla WM jag haft. Sedan tror jag dock att C905 har ganska mycket bättre kamera, men KC910 har inte alls dålig kamera.

Sedan är den grymt skön att skriva sms med tycker jag. En riktigt användar vänlig mobil som samtidigt är "avancerad" men endå lätt!

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Fungerar det att stoppa in opera eller skyfire på denna?

Permalänk
Medlem

Vill veta hur det är med nya applikationer & spel osv. till denna lur
Sitter fortfarande och velar mellan denna & Touch HD

- Clubz

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.