HD3870 och HD4670 i Crossfire?

Permalänk
Medlem

HD3870 och HD4670 i Crossfire?

Hej hej!

Jag har en liten fråga: Kan man kombinera ATI-kort från olika serier i Crossfire?
Jag sitter just nu med ett HD3870 men funderar på om det kanske är värt att slänga in ett HD4670 och köra Crossfire...

Tacksam för svar!

PS.
Jag är inte intresserad av att köpa ett dyrare grafikkort och köra med endast det istället .
DS.

Permalänk
Medlem

Ja det går. Men jag har hört att den anpassar sig efter det mindre bra grafikkortet. Men det kanske bara är en myt. Köp ett HD 4870 eller HD 4850

Visa signatur

Antec 1200 | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Intel C2D E8500 @ 3800 MHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | Corsair XMS2 PC-6400 2x2GB | Gainward Bliss 8800 GTS 640 MB | Corsair 750W | Windows xp 32 Bit | Samsung T240 + Dell 15"

Permalänk
Hedersmedlem

Ursäkta mig, här blev det helt fel!

Permalänk
Avstängd

det kommer inte att gå. Det är inte möjligt att köra 3***-kort med 4***-kort.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Det ska gå att göra så tack vare CF-X, men om du inte hittar nåt bra test på det så skulle jag avråda dig från att göra det. CF-X med två olika serier är väldigt obeprövat och att köra det är som att be om problem!

CrossFireX har inget med saken att göra, all dagens CrossFire är CrossFireX, den utan X-et var för tidigare kort med master/slave-system och krävde en extern kabel för att koppla ihop dom, det är inget som används idag.

Här finns en tabell på vilka kort som fungerar tillsammans och precis som P1nGviN säger så funkar inte 3000 och 4000-serien tillsammans.
http://game.amd.com/us-en/content/images/crossfirex/CF_combo_...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar

Vad synd :-/ Jag tänkte att eftersom 2xHD4670 presterar snäppet bättre än ett HD4850 så skulle kanske HD3870+HD4670 prestera ganska likvärdigt med ett 4850...

Aja, jag väntar till nästa generation grafikkort istället då ^^