Permalänk
Medlem

Köra olika GFX kort tsm.

Jag har en fråga, jag såg för längesen en kille som hade 2 OLIKA grafikkort i ett gallri här på swec. Han körde dom tillsamans och har för mig att han fick en prestandavinst på det.

Nu är det så att jag har fått lite tråkigt, så jag kom på att jag hade ett n6600GT med 512Mb GDDR2 minne som ligger å skräpar i gaderoben.

Frågan då, GÅR DET att trycka in det i PCI-E porten och installera drivisar osv. och att datorn upptäcker kortet och drar nytta utav det?

samt, om det skulle bli någon prestanda ökning?

jag har, ASUS 8800GT som sitter i nu.
och ASUS M2N-SLi 570 Mobo.

8800GT+6600GT=sant?

tack på förhand =D

Permalänk
Medlem

Re: Köra olika GFX kort tsm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Jag har en fråga, jag såg för längesen en kille som hade 2 OLIKA grafikkort i ett gallri här på swec. Han körde dom tillsamans och har för mig att han fick en prestandavinst på det.

Nu är det så att jag har fått lite tråkigt, så jag kom på att jag hade ett n6600GT med 512Mb GDDR2 minne som ligger å skräpar i gaderoben.

Frågan då, GÅR DET att trycka in det i PCI-E porten och installera drivisar osv. och att datorn upptäcker kortet och drar nytta utav det?

samt, om det skulle bli någon prestanda ökning?

jag har, ASUS 8800GT som sitter i nu.
och ASUS M2N-SLi 570 Mobo.

8800GT+6600GT=sant?

tack på förhand =D

nej dom korten funkar ej med varann men du kan köpa ett till 8800gt då funkar det

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

jo, sli vet jag om. men jag frågade om OLIKA kort, för jag har sett en som hade det på swec. jag menar alltså INTE sli!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
jo, sli vet jag om. men jag frågade om OLIKA kort, för jag har sett en som hade det på swec. jag menar alltså INTE sli!

Då är det väl isåfall Crossfire X som ATI har. Det går att t.ex. blanda HD4870 med HD4850.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

okej, ah. men det var Nvidia kort jag såg..

man kunde blanda olika kort osv..

kan va som du säger leeloo, men jag är inte säker

Permalänk
Avstängd

du menar att ha 6600GT som phynx kort? eller vad det heter ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

pyhnx? (physX) menar du?

nej, inte physX, bara som extra kort osv... jag ska googla nu och kolla upp i galleriet på swec

EDIT:

kan inte hitta galleriet, sjukt många gallerier och har letat igenom 20 sidor, kan ju ha missat det oxå,,,

Permalänk
Avstängd

aa menar det^^ Physx :P. hm kommer du ihåg om SLI bryggan var kopplade mellan korten?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Det borde gå att köra som multi-monitor uppsättning dvs att båda grafikkorten renderar samma bild.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

nej, ingen sli brygga kopplade ihop korten..

okej, hur funkar det då marteN_larsson?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
nej, ingen sli brygga kopplade ihop korten..

okej, hur funkar det då marteN_larsson?

Du andvänder ett kort för en skärm, de korten behöver altså inte sammverka för att skicka *en bild.
Då spelar det ingen roll vilka kort man kör och rent teoretiskt borde det funka med ett ATI och ett Nvidia men då finns ju risken att drivrutiner kommer att balla ur.

Permalänk
Medlem

okej, jag har ju 2 nvidia kort, så det borde funka..

menmen, får se vad denna tråd leder till!