Permalänk
Medlem

Comhem 50mbit

vad tror ni om den
kör idag med upp till 24 för 339:-
och jag får ut nästan hela hastigheten dom lovar
borde kanske få över 40mbits om jag byter
skulle ni betala extra för att få upp hastigheten

Permalänk
Medlem

beror väl på vad skillnaden är..

EDIT: alltså prisskillnaden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2HOT4U
vad tror ni om den
kör idag med upp till 24 för 339:-
och jag får ut nästan hela hastigheten dom lovar
borde kanske få över 40mbits om jag byter
skulle ni betala extra för att få upp hastigheten

Det är egentligen bara du som kan svara på om du tycker det är värt mer pengar för högre hastighet. Ring och prata med dom, du borde kunna få någon form utav testperiod.

Edit: Dessutom så skriver du inte vad det dyrare alternativet kostar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

skriv i världens största Comhem tråd istället, där finns det åsikter om dittan och dattan.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=868...

Permalänk
Medlem

339:- -> 24mbits
399:- -> 50mbits

Permalänk
Medlem

Ja det är bara byta... dels får du 10mbit upload (du har idag 1mbit) samt att du får nästan det dubbla downloaden..

Klart det är prisvärt, då får altsså teoretiskt 26mbit ner och 9mbit upp för en 60kr extra per månad.

Om man slår ihop din upload+download så betalr du idag 13,56Kr per Mbit tar du istället 50mbit tjänsten så betalar du endast 6,65Kr per Mbit.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att byta upp mig till 50/10 nu eftersom bindningstiden och specialerbjudandet på mitt 8/8 går ut och kommer kosta mig 359 kr/månad snart.

Någon här som har den? Får man ut hela hastigheten?
Min 8/8-tjänst har fungerat jättebra och jag tycker att jag alltid haft MINST 8Mb/s i båda riktningarna.

Edit: När jag söker på min adress kan jag få tjänsten, men loggar jag in på mina sidor och ska beställa så kan jag inte... hmmm...

Permalänk
Medlem

Klart som fan man skall uppgradera? Vafan det handlar 60kr extra i månaden. Sånna småpengar fiser man ju iväg på annat trams ändå. Jag betalar 399kr i månaden nu för 24/10mbit. Tror ni det bör vara några problem att byta till 50/10mbit med tanke på att det är samma pris?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Klart som fan man skall uppgradera? Vafan det handlar 60kr extra i månaden. Sånna småpengar fiser man ju iväg på annat trams ändå. Jag betalar 399kr i månaden nu för 24/10mbit. Tror ni det bör vara några problem att byta till 50/10mbit med tanke på att det är samma pris?

Varför skulle det vara ett problem? är ju bara byta.. du vinner ju på det

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Ja och så argumentet att man får flera ipn tycker jag är en stark faktor.