Inga enheter visas (Vista installation)

Permalänk
Medlem

Inga enheter visas (Vista installation)

Tjena.

När jag ska installera VISTA 64 så startar installationen, men efter jag accepterat licens avtalet (Första steget) så kommer jag till ett ställe där den vill visa systemenheter. Och ja, problemet är att jag inte ser några enheter! När jag försöker söka hittar den inga heller. Kan inte trycka på "nästa" heller. Så jag är lite ledsen nu när jag äntligen fått min nya dator och inte kan använda den:(

[Har en helt ny dator, innehåll i signaturen]

Någon som vet vad felet kan vara? Kom med förslag tack=(

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk

Re: Inga enheter visas (Vista installation)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
Tjena.

När jag ska installera VISTA 64 så startar installationen, men efter jag accepterat licens avtalet (Första steget) så kommer jag till ett ställe där den vill visa systemenheter. Och ja, problemet är att jag inte ser några enheter! När jag försöker söka hittar den inga heller. Kan inte trycka på "nästa" heller. Så jag är lite ledsen nu när jag äntligen fått min nya dator och inte kan använda den:(

[Har en helt ny dator, innehåll i signaturen]

Någon som vet vad felet kan vara? Kom med förslag tack=(

Plz gief spec.
Vad för hårddisk gränssnitt kör du?
SCSI, Sata, IDE, något annat?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Sata

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMHD502I...

En sån exakt.

Gränssnitt såg jag att det stog nu.. och när jag startar datorn står den IDE någonting typ.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
Sata

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAMHD502I...

En sån exakt.

Gränssnitt såg jag att det stog nu.. och när jag startar datorn står den IDE någonting typ.

Okej, SATA2 har du som gränssnitt
Vad har du för moderkort?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
Det står också i sign. Men jag har ett: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGMA790X...

Okej, fick du med några raid drivrutiner? t.ex. på skivan till moderkortet?

Om du sätter in moderkorts skivan när datorn startar så ska du se att det löser sig

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Hittar du enheten i BIOS?

Du ska inte behöva några som helst drivrutiner för att kunna hitta enheterna, jag tror snarare att du inte har kopplat in disken över huvudtaget...

Permalänk
Medlem

@Pontus: JA jag ser den i bios.

@Gunvald: jag prövade starta datorn med medföljande skiva. det blev som vanligt. den stannar efter post screen. detecting blabla vad det nu står

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC