Permalänk

Datorn startar om vid avstängning

Som rubriken säger så vill inte datorn slå av sig automatiskt utan jag måste slå av den manuellt, genom att hålla ner av/på knappen på framsidan.

Jag går ner i Start väljer Stäng av Datorn och klickar på Stäng av datorn.

Iaf, detta startade för 2 dagar sedan då jag va 2 dagar in i ett lan och den ville inte stänga av sig.

Vad kan felet vara?

Tack på för hand.

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan bero på flera saker att datorn inte vill stänga av automatiskt.

Många gånger beror det på Skärmsläckaren. Gå till Egenskaper för Bildskärmen > Skärmsläckare sedan väljer du Inställningar under Energispar och där prova att bocka i APM och välj aktivera APM.

Även något program du installerat kan strula till det för Windows när det är dags att stänga ner det. Förösk i så fall komma ihåg om du installerade något nytt program strax innan. Vet någon som löste ett liknande problem genom att bocka av Machine Debug Manager under Autostart i msconfig ( hittar du om du går via START > Kör och skriver msconfig )

good luck!

Permalänk

Jag har testat båda dessa tipsen, men jag kan inte välja något utav alternativen och det enda prgm jag har installerat är WC3 Banlist och det har jag nu tagit bort men det är fortfarande omstart vid stäng av...
Jag har Avast Virus skydd och den har inte upptäckt något om det är så.

Permalänk

Inget av dessa tips funkar :S
Börjar gå mig på nerverna... Lite drygt att inte kunna stänga av datorn normalt.
Mer tips uppskattas!

Någon? Please.