Left 4 dead-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Emmmm... Source SDK?? Isf finns det redan.. Du vet väl om att det bygger på Orange Box motorn?

Så man kan alltså modda L4D banor via source sdk? Spelet finns ju inte i listan, men om det kompatibelt med orange box vilket jag inte trodde så äre bara sätta igång för mig då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Hmm.. nåt du försöker säga? §7

Du behöver inte automatiskt anta att han har laddat ner spelen (olagligt). Det finns mods, osv, som är gratis.

Permalänk
Medlem

Sweet L4D trillade ner i lådan idag exakt kl 12:34 (såg brevbäraren när hon la ner det )
Måste säga att det är helt underbart bortsett ifrån att man inte kan spela två på en skiva >.<
Tror inte min flickvän är så pigg på att köpa det och jag är inte så pigg på att köpa ett till bara för att kunna spela två här hemma.

Skit me! men ja e inte bitter.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

hmm ja kan spela i 5min sen laggar det ur, spelar ingen roll om ja kör online eller singelplay..

Jag har 100mbit lina, och en helt ok dator, är det nå inställningar man lär pilla på eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
hmm ja kan spela i 5min sen laggar det ur, spelar ingen roll om ja kör online eller singelplay..

Jag har 100mbit lina, och en helt ok dator, är det nå inställningar man lär pilla på eller?

Spelet söker efter dedicated servrar, om det ej finns sådana skapas en lokal server. Detta gör att det laggar hängpung. Jag måste ansluta till ca 10 olika servrar innan jag hittar en didicated.

Som svar på din fråga. Nej, du är inte ensam och problemet är helt enkelt att det finns för lite servrar och för många spelsugna l4d-spelare.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Spelet söker efter dedicated servrar, om det ej finns sådana skapas en lokal server. Detta gör att det laggar hängpung. Jag måste ansluta till ca 10 olika servrar innan jag hittar en didicated.

Som svar på din fråga. Nej, du är inte ensam och problemet är helt enkelt att det finns för lite servrar och för många spelsugna l4d-spelare.

haha! du har fått detta runt bakfoten. det är dedicated som laggar! local laggar inte!!!!!!!!!!! jag och några vänner, vi creatade dedicated, laggade röv! vi la upp local gick hur fint som hels,t hela tiden grön ping!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
haha! du har fått detta runt bakfoten. det är dedicated som laggar! local laggar inte!!!!!!!!!!! jag och några vänner, vi creatade dedicated, laggade röv! vi la upp local gick hur fint som hels,t hela tiden grön ping!

Man har otur ibland med de dedikerade servrarna, startar man om så får man oftast en som fungerar bra.
Men som sagt local funkar det med om man har en ok uppkoppling.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Du behöver inte automatiskt anta att han har laddat ner spelen (olagligt). Det finns mods, osv, som är gratis.

Är inte mods tillägg till spel och inte spelet själv? Sen så är det ju demos och inte spel isånafall. Sen om han fått spelen så är det ju bara att gratulera. Men det vi ju inte än.. Om inte du vet nåt jag inte vet..

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Avstängd

Kan inte ni lägga upp bilder när ni spelar så man får se hur det ser ut. Har inte skaffat spelet än, kanske blir nästa lön eftersom jag redan köpt två spel. Vill inte slänga bort hela lönen på spel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Men ja får ju samma problem om ja kör single player kampanjen..

Permalänk

Bara jag som helt plötsligt inte kan joina servrar?

Edit: och alla mina achivements blev resetade

Permalänk
Medlem

dedicated server fungerade prima och randoms kan joina men hur ändrar man svårhetsgrad ?

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk

Vilken port är det för att hosta local l4d servrar?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
haha! du har fått detta runt bakfoten. det är dedicated som laggar! local laggar inte!!!!!!!!!!! jag och några vänner, vi creatade dedicated, laggade röv! vi la upp local gick hur fint som hels,t hela tiden grön ping!

Hehe, kul att du säger så...
Allvarligt, du spelar med några vänner, inte med någon ifrån brasilien, eller kanske någon ifrån turkiet. Lokalt fungerar såklart bättre då, eftersom den dedikerade servern du jämförde med kanske låg i Istanbull. Men, som det fungerar i nuläget, är det sällan som lokalt fungerar bättre såvida du inte har bra uppkoppling och bra dator. Vilket ca endast en väldigt liten del av steam-communityt har, enligt deras undersökningar. Så.. Local laggar till 99 av 100 försök mer än en riktigt bra dedicated.
'Get my point?

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Är inte mods tillägg till spel och inte spelet själv? Sen så är det ju demos och inte spel isånafall. Sen om han fått spelen så är det ju bara att gratulera. Men det vi ju inte än.. Om inte du vet nåt jag inte vet..

MVH

Mods är t ex. Zombie Panic: Source, Insurgency, Counter-strike Promod, osv. De är "fulla spel" som kräver att man har ett source SDK spel installerat, såsom TF2, HL2 eller CS:S.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Kan inte ni lägga upp bilder när ni spelar så man får se hur det ser ut. Har inte skaffat spelet än, kanske blir nästa lön eftersom jag redan köpt två spel. Vill inte slänga bort hela lönen på spel

Jag la upp flera bilder då jag spelade tidigare i tråden, men jag kan linka dem igen:
Mmmh eller här!

Permalänk
Medlem

Jobbiga achievements buggar det finns >_<

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Hehe, kul att du säger så...
Allvarligt, du spelar med några vänner, inte med någon ifrån brasilien, eller kanske någon ifrån turkiet. Lokalt fungerar såklart bättre då, eftersom den dedikerade servern du jämförde med kanske låg i Istanbull. Men, som det fungerar i nuläget, är det sällan som lokalt fungerar bättre såvida du inte har bra uppkoppling och bra dator. Vilket ca endast en väldigt liten del av steam-communityt har, enligt deras undersökningar. Så.. Local laggar till 99 av 100 försök mer än en riktigt bra dedicated.
'Get my point?

därför går du in i serverbrowsern och kollar pingen;) och dom jag kommer in i med låg är local servrar, dom som är didkerade ligger på 100 ping+, hur kommer det sig tro?!?!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

http://s467.photobucket.com/albums/rr40/Vanadis15/?action=vie... det där är trevligt, man ser inte ett skit

Edit:
Fan, jag får inte [IMG] funktionen att funka till den länken jag länkar till ovan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Mmh, konstigt, det går inte att länka med IMG tags.. oO

Permalänk
Medlem

Ska nog orka mig in till stan och köpa ett exempel. Det känns som att onlineplay kan bli sjukt kul faktiskt, även fast jag inte är särskilt förtjust i zombie-spel.

Permalänk
Medlem

hörni! startar man "play with friends" så kan man starta ett local då bara dom som har en i steam friends kan joina! adda mig då det fungerat laggfritt då jag startat med vänner! "ori_znori@hotmail.com" eller [uncoo]ArraN som är min gamer tag, tror det första fungerar iaf =/

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Hur får man fram console i L4D med svensk teckenuppsättning på tgb?
Har aktiverar console i spelet men får inte fram consolejäveln vad jag än trycker.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Hur får man fram console i L4D med svensk teckenuppsättning på tgb?
Har aktiverar console i spelet men får inte fram consolejäveln vad jag än trycker.

Skulle gärna vilja veta det samma. -console i launchoptions is a given, men hur får man den bindad till "§" ? Skriver jag in i config.cfg bind "f12" launchconsole så funkar det inte. Gör jag det i consolen som startar när spelet startar upp så funkar det, dock kan jag inte få § och dessutom försvinner det till nästa gång jag startar.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

såhär bindar jag konsollen till en knapp:

1. set launchoptions: -console
2. skriv ( bind "knapp" toggleconsole ) i konsollen

Du kan även skriva ( bind "knapp" openserverbrowser ) för att få serverbrowsern bindad.

!OBS. § knappen fungerar inte att binda till, F9 och F10 fungerar jättebra för mig tex.

Permalänk
Medlem

Hur är spelet nu när det har släppts till full version är det kul?
jag har bara kört demot och tyckte det vra kul,men jag fick en känsla av att det kan bli väldigt enformigt snabbt där av tappa intresset?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Well eftersom det aldrig är samma varje gång du lirar så tröttnar du inte på spelet som så. Dvs det är ju aldrig samma taktik, aldrig att samma zombie står runt samma hörn etc och gruppen får ständigt snabbt anpassa sig efter när man blir överrumplad av en hel hord med zombies, ta skydd i små utrymmen etc.

Det man tröttnar på är väl mer just det grundläggande. Att skjuta zombies är alltid kul, men efter 1,5 - 2 timmar tröttnar man lite på actionen. Jag brukar vilja ta en paus på iaf 2-3 timmar minst.
Jag har lirat demot i drygt 7 timmar och hela spelet i nästan 20 timmar nu, och exakt just nu (söndag morgon) känner jag mig så sjukt sugen på att lira igen. Med andra ord har jag alltså inte tröttnat på det

*edit*
Tips till folk där ute är att kika igenom developers commentary i spelet.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Köpte det precis via steam, men får tyvärr inte igång nedladdningen, säger att jag måste uppdatera inloggningen (din steambiljett är inte giltig längre) och sedan så får jag "Steams servrar har inte möjlighet att hantera din begäran just nu".
Någon som känner igen problemet? Är första gången jag köper spel via steam så är lite osäker på hur saker ska bete sig.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Man får hoppas dom lägger till nya kampanjer och vapen efter hand. Vore guld.
Nya vapen borde inte vara så svårt tycker man. Eller extra tillbehör man kan låsa upp som man sätter på vapnet.. typ en granatkastare med 2-3 granater.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Köpte det precis via steam, men får tyvärr inte igång nedladdningen, säger att jag måste uppdatera inloggningen (din steambiljett är inte giltig längre) och sedan så får jag "Steams servrar har inte möjlighet att hantera din begäran just nu".
Någon som känner igen problemet? Är första gången jag köper spel via steam så är lite osäker på hur saker ska bete sig.

Kan inte säga mer än att prova quita steam, vänta 5 min och starta. Kan även prova att logga ut också ifall omstart inte funkade. Ibland gör den av nån konstig anledning skillnad på att logga ut och starta om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myllerman
Man får hoppas dom lägger till nya kampanjer och vapen efter hand. Vore guld.
Nya vapen borde inte vara så svårt tycker man. Eller extra tillbehör man kan låsa upp som man sätter på vapnet.. typ en granatkastare med 2-3 granater.

Jo fast nu har det ju tagit dom ganska lång tid att balansera spelet så jag tror inte att man bara kan slänga in lite vapen bara sådär..
Nya banor däremot vore kul, och det är jag övertygad om kommer komma senare. Såg att nån privatperson hade gjort en jävligt bra och detaljerad karta av Crossroads Mall ifrån Dawn of the Dead, som ska komma till jul i betaversion.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Kan inte säga mer än att prova quita steam, vänta 5 min och starta. Kan även prova att logga ut också ifall omstart inte funkade. Ibland gör den av nån konstig anledning skillnad på att logga ut och starta om.

Jo fast nu har det ju tagit dom ganska lång tid att balansera spelet så jag tror inte att man bara kan slänga in lite vapen bara sådär..
Nya banor däremot vore kul, och det är jag övertygad om kommer komma senare. Såg att nån privatperson hade gjort en jävligt bra och detaljerad karta av Crossroads Mall ifrån Dawn of the Dead, som ska komma till jul i betaversion.

Ja det det med balansering är alltid knepigt. Men man tycker det borde gå att lägga till vapen som dom bara ändrar firerate och skada så det känns annorlunda men summan av skadan blir densamma.

Sen finns iof lite andra faktorer som rekylen , spridingen etc menmen.

Tufft med den där Dawn of the Dead mappen !