Left 4 dead-tråden

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot när det börjar poppa upp lite hemmagjorda uppdrag och maps. Denna lär bli en riktig upplevelse om man gillar Dawn of the Dead-filmen: http://www.youtube.com/watch?v=atuZvbEPsAg
Någon har säkert redan länkat den men jag gör det igen såfall

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

nån som har problem med att joina servrar? Kommer upp "connection with session has been lost". Är köpt på skiva inte via steam.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
nån som har problem med att joina servrar? Kommer upp "connection with session has been lost". Är köpt på skiva inte via steam.

MVH

du har internet så du inte försöker göra det offline som pratades om det tidigare? kan du ha en router eller brandvägg som blockerar anslutningen?
Tror inte det är fel på själva spelet.. ligger nog i brandvägg / router.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
du har internet så du inte försöker göra det offline som pratades om det tidigare? kan du ha en router eller brandvägg som blockerar anslutningen?
Tror inte det är fel på själva spelet.. ligger nog i brandvägg / router.

Okej. Men min router/modem eller brandvägg ska nog inte vara problemet. Då jag har "unblockat" spelet. Annars hur tar man reda på vilken port spelet använder så man kan låsa upp den?

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Okej. Men min router/modem eller brandvägg ska nog inte vara problemet. Då jag har "unblockat" spelet. Annars hur tar man reda på vilken port spelet använder så man kan låsa upp den?

MVH

Vet inte om lobbyn eller så använder nån speciell port. men har för mig att l4d kör på samma portar som cs.. är inte helt säker.. va nån liknande port iaf såg jag när ja la upp server i server-programmet som ligger i l4d mappen... kommer inte ihåg vilken port de va dock.. men kan ju vara så att steam.. eller l4d-lobbyn kör andra portar

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

googla på port forwarding =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Okej. Men min router/modem eller brandvägg ska nog inte vara problemet. Då jag har "unblockat" spelet. Annars hur tar man reda på vilken port spelet använder så man kan låsa upp den?

MVH

Själv så får jag timeout så fort vyn går in i charen som man spelar som (går från 3rd person till first person) när spelet startar.
Också köpt på skiva och inte steam.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Vet inte om lobbyn eller så använder nån speciell port. men har för mig att l4d kör på samma portar som cs.. är inte helt säker.. va nån liknande port iaf såg jag när ja la upp server i server-programmet som ligger i l4d mappen... kommer inte ihåg vilken port de va dock.. men kan ju vara så att steam.. eller l4d-lobbyn kör andra portar

Okej.. Men demot funkade utan att behöva göra nåt. Tycker det är konstigt att inte spelet funkar då..

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Okej.. Men demot funkade utan att behöva göra nåt. Tycker det är konstigt att inte spelet funkar då..

MVH

hmm ja märkligt om du säger att demot fungerade innan... avinstallerade du demot innan du installerade hela spelet?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
hmm ja märkligt om du säger att demot fungerade innan... avinstallerade du demot innan du installerade hela spelet?

Aah.. Ska fråga min kusin om han har samma problem, eller om det är nån port som måste öppnas som jag kanske stängt..

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Zombie Röjjet med Mr.Bravo blev så galet så zombie'sen hängde sig i väggarna?

Galet kul spel iaf, hoppas valve skyndar på med SDKn , revansh ikväll Tobe.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Entusiast

Skaffade spelet igår och har spelat runt 8 timmar nu, enligt mig årets spel utan tvekan. Väntat i runt 2 år på detta sen jag såg första screenshotten och blev absolut inte besviken.

Jag funderade dock, ni som lirar tillsammans från SweC gör ni det genom SweC steam group? Eller genom någon annan grupp..

Hade vart coolt å lira med er istället för randoms, även om jag bara haft bra erfarenheter med randoms hittills

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Pratar dom ryska för er också?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig varför de skulle tala ryska och kan bara säga "KÖP SPELET"

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Skaffade spelet igår och har spelat runt 8 timmar nu, enligt mig årets spel utan tvekan. Väntat i runt 2 år på detta sen jag såg första screenshotten och blev absolut inte besviken.

Jag funderade dock, ni som lirar tillsammans från SweC gör ni det genom SweC steam group? Eller genom någon annan grupp..

Hade vart coolt å lira med er istället för randoms, även om jag bara haft bra erfarenheter med randoms hittills

Personligen hade jag det med tills idag, en total idiot som dessutom var svensk bah

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Precis, vore kul att lira med lite folk. Försöker sätta upp en server men lyckas inte få till inställningarna rätt. Målet är att ha en server som går att nå från serverbrowsern och inte genom lobbyn samt kör VS_mod.. men det vill sig inte fungera. Spelarna kickas ut efter 5 banor och ibland byts läget till co-op med 4 spelare istället :/ Har någon koll på detta så säg gärna till. Säg även till om ni vill köra, som sagt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Precis, vore kul att lira med lite folk. Försöker sätta upp en server men lyckas inte få till inställningarna rätt. Målet är att ha en server som går att nå från serverbrowsern och inte genom lobbyn samt kör VS_mod.. men det vill sig inte fungera. Spelarna kickas ut efter 5 banor och ibland byts läget till co-op med 4 spelare istället :/ Har någon koll på detta så säg gärna till. Säg även till om ni vill köra, som sagt!

Vilka uppgifter behöver du för att adda upp en på steam?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Spelat co-op och jagat achievements i dryga 30h nu, vansinnigt kul. Körde första "riktiga" versus-sessionen inatt. Hoppade in på någon random server med tre polare, gled in i samma lag. Herregud så kul det är när man är infected, skrattade som en idiot nästan hela tiden. Sånt röj och tempo hela tiden så det inte är klokt, har nog aldrig haft så skoj framför datorn tidigare.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Pratar dom ryska för er också?

Instämmer i senare inlägg!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag kan tänka mig varför de skulle tala ryska och kan bara säga "KÖP SPELET"

Jag har stora problem med att spela online. Jag får timeout så fort spelet startar. Allt är ok i lobbyn allt är ok under "indelningsfilmen" men så fort det går till first person eller som bäst så fort jag kan röra mig själv så åker jag ut. Varför?
Har verifierat spelet via steam och allt är ok. Kan det vara så illa att spelet byter port när det startar?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

kan nån förklara ytterligare en gång hur man ska få consolen samt att den alltid finns kvar där medans man spelar.. jag lyckas endast få consolen när jag start spelet.. men så fort jag trycker på nånting i menyn bakom consolen så försvinner den... och det går inte att få tillbaka den fast jag bind:at en key i conf-filen ... nån som kan förklara ännu en gång från steg 1?

känns som jag haft mycket tur med att komma in på bra servrar på senaste tiden.. inte lyckats komma in på nån server som inte varit spelbar.. får väldigt mycket folk som addar en som vänner i steam oxå, ett jävla tjat om att man ska spela hela tiden..

ang Swec steam grupp.. finns det någon sådan skapad? isf joinar jag direkt ikväll
kul o spela med "all swe" så man slipper jobbiga italienare, ryssar, tyskar osv..
Hörde föresten en tysk igår (pratade eng) lät PRECIS som Arnold kunde inte sluta skratta

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Gör en textfil, skriv in:
bind p showconsole

och sen sparar du som "alla filer" och döper den till autoexec.cfg

Börja med att spara den på skrivbordet.
Nu går du in i din steam mapp -> steamapps -> common -> Left 4 Dead -> left 4 dead -> cfg

Så min sökväg (för mig på 64bit) ser ut så här: "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg"

Kopiera och klistra in autoexec.cfg i den mappen. Efter det ska du kunna trycka p ingame för att få fram console.
Du kan självklart byta p mot en annan bokstav

Permalänk

Haha gubbar, jag låg dubbelvikt efter denna:

http://www.youtube.com/watch?v=NW8tE93Vx8Q

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Gör en textfil, skriv in:
bind p showconsole

och sen sparar du som "alla filer" och döper den till autoexec.cfg

Börja med att spara den på skrivbordet.
Nu går du in i din steam mapp -> steamapps -> common -> Left 4 Dead -> left 4 dead -> cfg

Så min sökväg (för mig på 64bit) ser ut så här: "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg"

Kopiera och klistra in autoexec.cfg i den mappen. Efter det ska du kunna trycka p ingame för att få fram console.
Du kan självklart byta p mot en annan bokstav

va lite "luddigt" i början.. men jag skapar alltså ett nytt textdokument? anteckning. som jag endast har "bind p showconsole" skrivet i? döper den till autoexec.cfg och kastar in den i cfg mappen?
sen så måste jag väl ha consolen aktiverad i inställningarna ingame antar jag...
måste jag även skriva in "-console" i spel startup inställningarna i steam, eller kan jag skippa det?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Jag spelade med en engelsman för någon dag sen och bara skrek heal tiden guys help ,help.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Jag spelade med en engelsman för någon dag sen och bara skrek heal tiden guys help ,help.

Grattis.. finns ju möjlighet att kicka folk som går en på nerverna.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Vilka uppgifter behöver du för att adda upp en på steam?

För att lägga till dig på steam behöver jag bara ditt inloggningsnamn tror jag, eller mailen du loggar in med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paranoiid
Haha gubbar, jag låg dubbelvikt efter denna:

http://www.youtube.com/watch?v=NW8tE93Vx8Q

Kolla denna då.
http://www.youtube.com/watch?v=lrn4JMxsN_o

Snacka om bra plan XD
Höll på att dö när jag såg denna!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=EjD-ExC8xCk&feature=related Ungefär fem minuter in hahah Älskar hans dramatiska skrikande.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

En bra sak är att köra "bind" mot openserverbrowser på t ex F12 så man alltid har den tillgänglig

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
En bra sak är att köra "bind" mot openserverbrowser på t ex F12 så man alltid har den tillgänglig

"bind F12 openserverbrowser" ?

.. Citerar ifrån förra sidan då jag aldrig fick något svar av någon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Gör en textfil, skriv in:
bind p showconsole

och sen sparar du som "alla filer" och döper den till autoexec.cfg

Börja med att spara den på skrivbordet.
Nu går du in i din steam mapp -> steamapps -> common -> Left 4 Dead -> left 4 dead -> cfg

Så min sökväg (för mig på 64bit) ser ut så här: "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\cfg"

Kopiera och klistra in autoexec.cfg i den mappen. Efter det ska du kunna trycka p ingame för att få fram console.
Du kan självklart byta p mot en annan bokstav

va lite "luddigt" i början.. men jag skapar alltså ett nytt textdokument? anteckning. som jag endast har "bind p showconsole" skrivet i? döper den till autoexec.cfg och kastar in den i cfg mappen?
sen så måste jag väl ha consolen aktiverad i inställningarna ingame antar jag...
måste jag även skriva in "-console" i spel startup inställningarna i steam, eller kan jag skippa det?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv