Left 4 dead-tråden

Permalänk
Avstängd

jag har prövat demot nu, fyfan va rädd man blir när man hör witchen gråta. jag vill bara gå och dö sen spela om banan xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelet att tag med några kompisar, och kommit fram till att banorna är alldeles for korta, såg jag en gamplay-video from PAX.
Subway-banan är egentligen längre än den i demot, och det "safe room" som man avslutar i är egentligen bara ett vanligt rum med lite ammunition i.
Fantastisk!
Ingen risk att man kan halva första "filmen" utantill när spelet släpps

Edit:
Videon finns här: http://www.shackvideo.com/?id=12837

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Har preordrat L4D på steam nu och fick demot på köpet, dock så står det "Det här spelet är inte tillgängligt nu, försök senare" när jag försöker starta demot. Någon mer som får det?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Har preordrat L4D på steam nu och fick demot på köpet, dock så står det "Det här spelet är inte tillgängligt nu, försök senare" när jag försöker starta demot. Någon mer som får det?

Starta om steam och försök igen. fick samma sak tidigare men försvann efter en omstart. annars är det väl bara att vänta en stund antar jag.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

oh hehe du ska bara veta hur många stunder jag väntat, hur många restarter jag gjort! även provat att logga in/ut från kontot samt in på polarens acc o sen tillbacks utan resultat. datorn har också fått ett par restarts. Just nu klickar jag frenetisk med en tro utan dess like att det ska funka med lika stor besvikelse varje gång

Antar att jag får fortsätta att prova mig fram, för eller senare bör det ju fungera!
Fungerar steamDemot för er just nu för stunden, eller kanske ni också har problem med det? Kollektiv strul känns bättre än en single olycka så att säga...

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

funkar fint för mig.. i värsta fall får du väl avinstallera det och tanka det på nytt, se om det hjälper

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
funkar fint för mig.. i värsta fall får du väl avinstallera det och tanka det på nytt, se om det hjälper

Tog bort rubbet och installerade om, gick över till polaren och lanade lite gammal hederligt q3 undertiden Dock så är är resultatet detsamma, går inte att trampa igång

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Är L4D mer krävande än t.ex. HL2 Ep. 1 och 2? Sitter f.n. på en s939 cpu, 2gig ram och ett 9600gt, som räcker bra till de spelen, WoW (t.o.m. CoD 4) och andra spel med lite lägre syskrav. Tror ni min burk klarar detta spel, om man inte skruvar upp settings så högt?

Permalänk

Tony,
Tror du inte vi som skall försöka svara på din fråga är hjälpta av att veta vilken upplösning du spelar i? Det är ju trots allt lite skillnad på om du skall spela i 1280x1024 eller 1920x1200...

Visa signatur
Permalänk

Kjell, min första fråga går utmärkt att svara på oavsett, men jag brukar oftast välja 1280x1024 i spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Kjell, min första fråga går utmärkt att svara på oavsett, men jag brukar oftast välja 1280x1024 i spel.

Testa det här,

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saftochkakor
Testa det här,

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Perfekt. Tackar. Fick grönt ljus i testet, så det blir nog en förhandsbokning. Är jäkligt sugen på att spela demot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Perfekt. Tackar. Fick grönt ljus i testet, så det blir nog en förhandsbokning. Är jäkligt sugen på att spela demot.

Ingen orsak.

Men det var videfix som tipsade mig om det.

Kul att din dator verkar vara kraftig nog, jag funderar också på att förhandsboka det.

Permalänk

Köp en ramsticka eller två för 3-400 och få en fps höjning på lika mycket. Kanske inte men ändå.

Måste bara återigen säga hur jävla mycket jag älskar fysiken i det här spelet. Inget trisst skjuta några skott och sen faller gubben ihop som en transparent pappkartong. Här kan man fan stå och mersa på kroppen och den bara tar kula efter kula och väntar på att man slutar innan den faller ihop. Oh yea, avblåsbara huvuden och ben är också ett jäkla plus.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

YES! fick in demo key idag. Bara att ladda hem och testa liret xD

EDIT: Tankar ochså i 1.1 mb/s xD

Permalänk

för er som inte kunde ladda ner demon så räcker det inte med att stänga ner steam alltid. ni måste logga ut via change user i settings.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

fick L4D att fungera igår... På laptopen! Får fortfarande samma felmedelande på stationära, ska dock prova att installera om demot igen, kanske 3egången gillt funkar!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Underbart spel!

För er som vill få lite mer utmaning, testa skriva in detta i consolen när ni startat en egen server/singleplayer bana:

sv_cheats 1; z_common_limit 500; z_mob_spawn_max_size 200; z_mob_spawn_min_size 200; z_spawn mob;

Kopiera bara allt och klistra in i consolen så de blir en lång rad så går det snabbast.

Det kommer få AI directorn att gå berserk och ösa in zombies! Anpassa siffrorna efter eran dator, när det blir uppåt 100 zombies så sjunker FPSen markant! Enjoy!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Kan man spela demon utan att förköpa spelet ? Tycker mig läsa att det står "Free demo", men händer inget när man klickar på installera :/

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk

Har spelat demot nu i några timmar och måste säga att det är SKIT roligt det ända som gör det tråkigt är att jag får lite kraschar då och då, har kollat på steam forumet och det verkar som att det har med vista 64 att göra. Hoppas bara dom fixar det innan spelet släpps

Permalänk
Medlem

Japp spelet krashar ibland för mig med, men vilket spel. Det är så sjukt skoj!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Fan vill också lira demon, var det dne 10 november det kommer till xbox 360 på live?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Fan vill också lira demon, var det dne 10 november det kommer till xbox 360 på live?

Spela Left 4 Dead på konsoll är dödsstraffsbelagt

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

expert på xbox 360, det skulle vara en utmaning xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

varför får jag krascher både i left4dead samt i css? sitter på vista 32bits. Blir liksom som en grafikbugg, och jag måste starta om hela datorn. Det händer då och då, skitstörigt. har 4870, och hela datorn samt grafikkort har bra temps samt är stabilt överklockade.. Hade inte detta problem när jag satt på xp för 1 månad sen

Permalänk
Medlem

Kan man spela demon utan att ha förhandsbokat hela spelet ? Ingen som kan svara på det eller ?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Kan man spela demon utan att ha förhandsbokat hela spelet ? Ingen som kan svara på det eller ?

Den 11 släpps demot för alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Den 11 släpps demot för alla.

Tack för infon !

//Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Avstängd

Det blir väl fullt på nedladdnings servrarana då

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

underbart spel detta, dock så borde dom trycka upp svårighetsgraden litegranna, menar expert känns nästan lite lätt. Körde igenom 2 snabba runs med en PUG nyss på expert. pice of cake

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7