Mina bildikoner har försvunnit! (Vista 64)

Permalänk
Medlem

Mina bildikoner har försvunnit! (Vista 64)

Ikonerna för bilder har försvunnit!

Öppnar med dem kommer man till Windows bildvisare. Men ikonerna är bara vita dokument.

.gif bilderna har ikoner. Det verkar bara vara .jpg som har försvunnit.

Permalänk
Medlem

Är bilderna associerade med ett program då? Det så där ser det ut när det saknas.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Gå in "Organize" > "Folder and Search Options" > "View" > klicka bort "Always Show Icons, never thumbnails"

Efter att du har gjort detta så går du till "Views" bredvid "Organize" och väljer "Medium Icons", du kan självklart ta large eller small oxå.

Nu bör du se thumbnails som tidigare.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Är bilderna associerade med ett program då? Det så där ser det ut när det saknas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Gå in "Organize" > "Folder and Search Options" > "View" > klicka bort "Always Show Icons, never thumbnails"

Efter att du har gjort detta så går du till "Views" bredvid "Organize" och väljer "Medium Icons", du kan självklart ta large eller small oxå.

Nu bör du se thumbnails som tidigare.

Ni missförstår.

.jpg är associerade med bildvisaren. Dock är själv ikonerna borta. Den som ser ut som en lite tavla typ (har jag för mig).

Miniatyrer fungerar bra, men jag vill gärna ha ikonerna.

Permalänk
Medlem

Associera om bilderna med ett annat program och sedan tillbaks.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Associera om bilderna med ett annat program och sedan tillbaks.

/G

Tack, det gick!