Att hälla silikon i hörlurar (Shure SE530)

Permalänk
Medlem

Att hälla silikon i hörlurar (Shure SE530)

För ett par månader sedan så gjick min älskling isönder. Min COWON D2 låg på LEFT luran och någon hade råkat trampa. Min COWON D2 skärm spräcktes och Left luran på shure SE530 knäcktes från hälften.

Som tur gick inget isönder på lurarna och jag tejapde fast chassit. Men kan då inte använda utomhus för jag är extremt rädd om min älskling.

Nu har jag tagit bort tejpen och limmat fast de delarna som jag hade hittat ihop med atomlim och det sitter bra som fan. Kan som alltid, lyssna utan problem och det är seriöst ingen skillnad. Men...

Eftersom left lurans chassi knäcktes på ett par ställen så kunde jag faktiskt inte hitta en bit.

På toppen av hörluran är det ett hål
Ca 1cm Lång
Ca 4mm bred

Här kan smuts och vatten ta sig in och det vill jag absolut inte.

Här får ni en bild

Här får ni insidan
http://drh.img.digitalriver.com/DRHM/Storefront/Site/shure/pb...

Det som är synligt där är Diskant högtalaren. Ledningar (Koppar förmodligen) och plast som spänner fast ledningen.

Tänker hälla in silikon där. Och silikon är väl ca 40-60 grader varmt men det stelnar direkt. Kan detta skada hörlurarna? Förkorta livslängd? Försämra ljudkvaliten?

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene