Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Årets datorbutik 2008

Permalänk
Medlem

Inet, billiga, snabba leveranser.
Lite större lager så vore det klockrent, men det nödvändigaste brukar som sagt finnas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Även fast jag inte handlat mest på Inet i år får dem min röst.

Dito, bra priser och snabb leverans plus trevlig personal (numera)
Komplett har gått ner sig och tappat både vital personal och börjat dyra till sig med det mesta. (skärpning komplett)
Dustin har jag missat mest i år.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Tycker att datorbutiken.com borde vara med i listan... Spelar ingen roll om de gått i konkurs nu de har varit med i 85% av året, folk kan därav ha upplevt saker som gör att de får en röst.

Själv gick min röst till Inet, toppen butik med låga priser, väldigt snabba samt bra kundservice.

Köpte en 2.5" hd gick sönder av okänt skäl efter 1 dag skickade in den ett par veckor senare hade jag en ny i handen... dock efter lite problem, då mina person uppgifter hade försvunnit dock berodde detta nog på mig då jag skickade in produkter 2-3månader efter jag fick fraktsedeln. Med i övrigt tummen upp!

Dustin är också väldigt oslagbara för mig som fått studentrabatt, gratis frakt och billigare priser. Skickade efter en Satakabel fick den inom ett par dagar i ett stort paket ca 30x10 cm i mitten ligger en liten kabel. Detta gick på 23kr antar att frakten för dem kostade mer än min produkt helt underbara är de!

Permalänk

Dustinhome är bäst tycker jag. Jag har handlat så många ggr från dem och har alltid kännt mig trygg i köpet. Bra priser, bra service och mkt snabba leveranser. Väldigt trevlig hemsida dessutom. Man får bra information om produkten samt lagerstatus. Dessutom handlar vi studenter extra billigt och fraktfritt, vilket är väldigt uppskattad! Tummen upp för Dustinhome!

Permalänk
Medlem

Röstade på komplett då jag oftast handlar där.

Har aldrig ens hört talas om Inet, är inne och surfar där nu "to see what all the fuzz is about ;)"

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

INET!!! LYSANDE SERVICE!
Blir behandlad som en kung när man kommer in både i sisjön och på ringön iaf!
FORTSÄTT SÅ!!!!!!!

Komplett.se - Inta haft så mkt o göra med dem i år men verkar funka
Webhallen - Bra priser men vet inte så mkt om supporten
Dustin home - Verkar ha högtryck på supporten när jag haft med dem och göra (en gång) men man får svar om man väntar och är lite på.

Övriga butiker vet jag inget om i år.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Dustin får min 10a för god o trevlig bemötande när det gäller support o snabba leveranser.

Permalänk
Medlem

Inet bra priser, bra utbud, bra leverans.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Stängde omröstningen nu, 1000 röster får väl duga för en nyhet antar jag?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Mjo inet verkar vara en solklar vinnare, får väl prova dom nästa gång jag ska handla nåt.

Permalänk

Får ta tillfället i akt att "hijacka" en välbesökt nyhet med lite aktuell info...
För egen del - läs mitt inlägg: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=877...
Hjälp mig att hjälpa er och andra medan jag fortfarande kan!

Lite kommentarer från ett "insider"-perspektiv för att slippa OT-stämpel:
Inet - 352: Fantastiskt! Det visar att hårt arbete lönar sig! Keep up!!!
Dustin - 276: Ni var bättre innan riskkapitalet grep er, synd...
Komplett - 215: Ni kan bättre, skärp er och ta tillbaka 2'a-platsen..
Webhallen - 76: Tja, jag hade tippat högre.
Alina - 39: Naturligtvis ännu bättre nästa gång, eller hur?
PC City/Komponentcenter - 11: Dreamhack är en av biljetterna...
Misco - 11: Grötigt... Lite luft så blir det bättre.
Eknefeldts datorer - 11: Helt fantastiskt. 16 år gammal och på denna nivå. Hatten av för dig! Det du gör är unikt, inspirerande och kan gå precis hur långt som helst.
Multitronic - 1: Svarstiden, ujuj. 4-5 sekunder i vissa areor känns inte helt bra, men fixa det så...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

INET FtW!

Permalänk
Medlem

Jepp, Inet är finfint! toppenbutik.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Bara gratta Inet då detta visar att de gör ett bra jobb och att det inte kräver att man är störst för att vara bäst.
(Se nu bara till att inte bli fat and happy)

Lite förvånad att komplett kommer så långt efter.
Höjda priser och dyr frakt som slår tillbaka (trots hämtbutiker)?

Permalänk
Medlem

Inet.se!

Mailade mej och sa att min TRUE-kylare inte fanns i lager och att de därför varnade mej för längre leveranstid. De erbjöd mej även att byta, vilket jag gjorde. Tog en ~ 100kr dyrare, Noctuas kylare, och fick denna till samma pris trots att jag erbjöd mej att betala!

Deras snabba leverans och bra priser hade gjort att jag troligen återkommit. Men med denna service kommer jag ABSOLUT att köpa mera härifrån.

Rekommenderar Inet.se STARKT!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Inwarehouse utan tvekan.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Kul att Inet vann, riktigt bra service och priser. Även komplett, webhallen och faktiskt även pccity/komponent center är riktigt bra butiker.

Permalänk

Kan inte begripa att komplett ligger så högt på listan. Har själv använt de väldigt mycket (.no och .co.uk), men efter allt för mycket strul med en garantisak tog jag min business till andra som har uppfört sig mycket bättre.

Och nu, som deras priser inte längre är competitive (har inte varit det på rätt länge frågar du mig) så tror jag nog de lever lite på sitt 'gamla' rykte om att de är bra.

Alina däremot

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Grattis till Inet.se
Värdiga vinnare tycker jag.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

De som ligger i toppen är förmodligen väldigt lika i det mesta och det är små marginaler som skiljer dem från varandra i vare sig pris/leveranser/support och så vidare.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Undras om det var före eller efter denna omröstning som Inet chockhöjde priserna på Scythes produkter ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Undras om det var före eller efter denna omröstning som Inet chockhöjde priserna på Scythes produkter ?

Tror knappast det har någonting att göra med någon omröstning. Snarare p.g.a dyrare dollar etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Tror knappast det har någonting att göra med någon omröstning. Snarare p.g.a dyrare dollar etc.

Visst har dollarn gått upp, men höjning är remarkabelt stor.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Tja, dollar'n har ju stigit över 2 kronor på en dryg månad eller så.

Med andra ord, en produkt som tidigare kostade 640,- i inköp ligger nu på 850,- (ungefär).

Jag är glad jag får betalt i dollar jag

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datortillbehoer/usb-hubbar/d-link-dub-h7-...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

Visst Sumitomo, men frågan jag ställde vart:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Undras om det var före eller efter denna omröstning som Inet chockhöjde priserna på Scythes produkter ?

Ta dig en titt på prissätningen på Scythes produkter.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

https://www.inet.se/artikel/9960120/
Tack till inet för en tidig julklapp!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Heh, kul grej!

Synd man missade bara.

Har dock handlat ett par småsaker med deras
fraktfria erbjudande, vilket aldrig är fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Heh, kul grej!

Synd man missade bara.

Har dock handlat ett par småsaker med deras
fraktfria erbjudande, vilket aldrig är fel.

Mmm din ovilja att ducka besvara direkta svar på dina comments typ ovanför och tidigare, gjorde precis att du steg 2 grader på gorilla skalan, du är ju TS till denna tråd

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?