Årets datorbutik 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Öhm... Varför är inte datorbutiken med?

Näh, det kan man ju fråga sig...ehm...

Permalänk
Avstängd

Även om detta är utanför Sverige säger jag Jimm's PC-Store :D:D:D

Mycket prylar, billigt

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

jag har inte handlat så mycket i år, men jag säger webhallen då jag har köpt typ tio filmer i år därifrån utöver hårvaran

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

Sortiment går till komplett men allt annat går till Inet.
Dom har snabba leveranser och väldigt billig frakt!

Permalänk
Medlem

Har handlat rätt mycket prylar för rätt mycket pengar i år, så nu har man äntligen lite erfarenhet! (Handlade mycket på db förr, men ja... det blev ju så det blev med den saken.)

Röstade på Inet: Dator i delar ca 6k. Fick dagen efter jag beställt, mycket billigt, både produkter och frakt. Sidan är mycket välgjord, kul med detaljerad status på packningen!.

Andra jag handlat hos i år och varför jag inte röstade på dom:

Komplett: Dyra! Handlade en laptop på extrapris i somras, men varken frakt eller priset imponerade särskilt mycket, hade fått den från NetOnNet för en femma billigare, men komplett hade den i lager, så...

Webhallen: Har köpt diverse datordelar, sånt som gått sönder etc. Använder som "panikbutik" eftersom att jag bor norr om stockholm så är ju deras centrallager i Sundbyberg nära, och de har relativt bra priser. Däremot så verkar personalen i butikerna ha så otroligt tråkigt och verkar rätt oengagerade (både i Sumpan och på SveaV, deras sida är dock bra, kul med events och tävlingar. Hade röstat på dom om Inte inte varit så billig på datordelar. Köper också alla mina spel här.

Sedan tidigare år har jag dåliga erfarenheter av Dustin (fick fel grejer, seg frakt) dessutom så har jag ju inte studentrabatt, så de är ju rätt dyra.
db var ju bäst förr, innan JME uppköpet, men men......

Inet blev det alltså, och de verkar ju ha en klar ledning, så grattis kanske?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

Inet!! Inet!!

Snabbast leverans, bäst priser, bäst erbjudande och trevlig personal! Fick alla grejer som jag hade beställt högst två dagar efter.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag skulle handla på Komplett igen, om man vill ångra ett köp måste man hämta ut det och sen ångra det. Även om man hämtar på någon av hämtbutikerna.
Helt absurt.

Permalänk
Medlem

Hade väldigt svårt att välja mellan Dustin Home och Komplett.

Dustin har helt sjukt bra leveranstider! Komplett är inte långt efter.
Båda har stort sortiment och dessutom det i lager!
Dustin har gratis frakt + lite special för studenter, vilket jag gillar!
osv osv... finns massa att nämna. Supporten har aldrig krånglat.

Men min röst för ÅRETS går till Komplett.
Det för att jag tycker om deras sida. Enkel och väldigt bra. (Dustin är inte långt efter men när man listar produkterna kan de ibland bli lite grötigt.)

Permalänk
Medlem

Även min röst gick till Inet faktiskt.
Har förvisso bara handlat en gång av dom i år, men lär göra det oftare from nu.

Beställde en disk därifrån då det var en av den billigaste butiken.
Den kom hem fort, visade sig förvisso vara trasig, men har ärligt talat aldrig någonsin varit med om en snabbare returhantering osv i hela mitt liv.
Hade fått ärendet hanterat, kunde skicka tillbaks disken OCH få hem en ny på bara ett par dagar.

Webhallen gillade jag förr, men har sedan en tid tillbaks tyvärr börjat hata dom lika mycket... =\
Man beställer saker, VÄNTAR tom på deras bekräftelse om att dom finns klara för avhämtning....
Åker dit för o hämta dom... och får reda på att "dom tyvärr är slut, måste vara något fel på lagersaldot...." eller liknande.
Detta har nu hänt mig fyra ( 4 ) gånger... och har därmed mer eller mindre slutat handla av dom.

Permalänk
Medlem

Inet, såklart

+ Låg fraktkostnad, låga priser (P5Q-E för 1100kr!)

- Inte lika stort sortiment som de större butikerna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Inet.se

För att dom har haft mycke bra erbjudanden för oss medlemmar på SweClockers. Dessutom så har dom ett bra sortiment och bra frakt.

Edit.

Jo, TsunamiCoZ. datorbutiken.com har gått i konkurs. Därför går dom nog inte att rösta på Svårt att tilldela ett företag ett pris eller liknande när de inte finns.

Fan ge dom ett tröstpris då? Dom har ju vart igång i år, fungerat bra mycket bättre än både komplett och pccity enligt mina erfarenheter, beställt 2-3 gånger från dom.

Just nu är webhallen bäst tycker jag

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Handlade på Inet, bra priser, snabb leverans.
Webhallen är mkt bra det med.

Komplett har för höga priser i förhållande, de borde kamma sig. har alltid varit nöjd med dem innan.

Permalänk
Medlem

Inet, bra priser, snabba leveranser bra retur och support avdelning. Enda nackdelen med dem är det något smala sortimentet.

Fast Dustin är inte dåliga de heller, oslagbara leveranstider och bra sortiment.

Komplett kunde varit med i toppen om deras priser hade varit lägre.

Permalänk

jag säger inet köper bara prylar av dem, och om det är ett problem så säger de bara hur man ska göra så att man slipper betala en massa pengar för att lämna in datorn =D

Visa signatur

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Permalänk
Medlem

Inet, väldigt praktiskt då jag bara bor några kilometer ifrån deras butik i sisjön. Bra priser, dock lite långa returtider.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Inet, Dom sätter kunden i första rum.

Ett exempel på grym service var när jag beställde Gigabyte 4870 för 2200:- när det stod 3 kvar i lager. Men någon/några andra hann före att boka upp dom under tiden jag registrera min order. Ett mail kommer bara timmar efter min beställning där dom ber om ursäkt för det och erbjuder att ge mig Powercolor 4870 PCS (överklockat med specialkylare) för samma pris. Den kostade då 2500:-.

Så fort jag svarat på mailet att det gick bra att byta. Så gick min order till packning. Och kom dagen efter!. GRYMT JOBBAT INET

//Trogen kund!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå hur ni kan säga inet... då jag har beställt ett mozart 270w nätaggregat därifrån (det var felmärkt i pris så det stod 91:-) jag köpte det och då får jag det för det priset. Det är okänd leverans tid på det och de säger att de inte får meddelande från disten om när den ska komma.... dock tror jag att de skiter i min order då jag kommer att betala 91:- istället för 700;- då DE på inet har märkt fel. Tack hej leverpastej Inet är inte min grej.

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk

Röstade på Komplett eftersom de skickade ett nytt trådlöst nätverkskort efter att jag med endast ett mejl förklarat att det första var trasigt.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Jag skulle nog ha sagt datorbutiken om detta var ett år tidigare men nu är det inte så och därför får inet min röst men jag gillar dustin home och komplett skarpt också men det är något som gör Inet det där lilla extra.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Inet, Alina, Komplett och DustinHome i år, och jag har inte haft problem med någon av dem.

Med studentrabatt så tycker jag dock att dustinhome vinner. Senast igår så la jag en beställning kl 13:35, runt 11 i morse fick jag ett sms som säger att mitt paket finns att hämta hos det lokala postkontoret här i uppsala.

komplett faller lite på fraktpriserna och Inet på sortimentet, likaså gör Alina.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Har under året handlat ifrån Dustin, Inet, Komplett, db.

Gillade alla, men inet och komplett var vassast.
Inet faller pga väldigt begränsat utbud ibland (denna gång var det grafikkort)

Komplett har aldrig gjort mig besviken, alltid snabba leveranser. Priset är alltid lågt (kan bli några kronor billigare på andra ställen, men inte alltid). Så komplett fick min röst.

Permalänk

Min röst faller på Komplett.se då jag beställde ett flertal saker på en måndagkväll runt 20.00 och kunde hämta ut det på posten på fredagen vid 15.30 och då betalade jag ändå i förskott.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Handlar mest på komplett och webhallen då de har finfina hämtbutiker här i Stockholm. Man får sakerna snabbare och sparar pengar på frakten. Valde komplett då de överlag har lägre priser tycker jag.

Är båda de dyra på produkten jag ska köpa brukade det oftast bli Datorbutiken, som jag tycker fungerat riktigt bra. Aldrig testat Inet, gillar inte deras hemsida. Men nästa datorköp kanske man ska testa där då

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Inet.se! Helt klart en av dom bättre affärerna där ute.
Vad kan man säga.. Snabba, billig frakt, snabba att få tag på om det är nåt som är fel.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Hmm,

Pc City eller Pc City Komponentcenter ?

Jag har handlat en massa saker från Pc City Komponentcenter med mycket bra erfarenheter speciellt Björn Enjebo på deras support/kundcenter.

Jag röstade på PC City Komp Center

Kunde man rösta på fler skulle jag givetvis ha med Dustin och Inet !

Det skulle bli typ:

1. Pc City Komponentcenter
2. Inet
3: Dustin

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Röstade Alina jag. Aldrig handlat där, men ska. Dock vänligt bemötande och oslagbart pris sett till att de faktiskt har en hel del butiker. Billigare för mig att åka till Nkpg och handla datorn i butik än att köpa grejerna från tex Dustinhome.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Webhallen.

Klockren helhetslösning för det mesta inom teknik.

Deras Bonussystem har möjligen bidragit till att man vänt sig till dem oftare med.

Inget ont om Inet heller, mina erfarenheter hos dem har bara varit goda. Dock tråkigt att priset varierar mellan butik och online. Kanske är vanligt.

Permalänk
Medlem

inet.se, men nu när jag bor i finland så är lugnt multitronic bäst.

Multitronic finland, är mycket bättre en den svenska.

Permalänk
Medlem

Alla mina favoriter har konkat och de enda jag handlat av i övrigt är PC City, MyCom och Inet så min röst faller på de senare p.g.a. snabbast leverans.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Musikälskare

Datorbutiken får min röst

EDIT: Ja jag vet dom har konkat

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?