Avinstallation av Win2000 Pro

Permalänk
Medlem

Avinstallation av Win2000 Pro

Hejsan!

Jag tänkte avinstallera Windows2000 Pro och sedan installera Win98
Men hur ska man formatera 2000?
Inte lika lätt som med 98 iaf

Varför jag vill avinstallera är för att det är ej så bra (imo) som win98. I spelbsammanhang dvs

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Hmm, varför nedgradera? Om du har dom senaste patcharna så är Win2k är mycket bra operativ även om du ska spela mycket tycker jag. Var inte många spel som jag har provat som inte funkar i Win2k...

Men du får väl boota från Win98 skivan och fdiska disken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

släng in sp2 så har du ju ett ultimat os blir bara fel om man gör något dumt annars så är det hur stabilt som helst och alla spel fungerar då åt mig i alla fall och en massa uråldriga program fungerar också

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Jaja, lyckas inte installera win98 så jag stannar kvar med 2000 pro.
NU så är frågan, jag har fixat en grej till nfs5, altså page filen, till det som stog i faq:en (spel forumet). Dumt nog så ändrade jag det men ej kopierade org. setttings
Någon idé vad man skall ha där? med 256 ram.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk

Det är basserat på din ram minnes mängd.
Dvs säg vad du har i ram minnes mängd såska vi säga rätt.

Det lägre värdet är 1,5*ram mängd och det övre är 3*ram mängd.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...