Musikvideos säljer enbart på -sex

Permalänk
Medlem

Musikvideos säljer enbart på -sex

Jag kollade genom mitt bibliotek och slog av tanken, i princip samtliga videos säljes hon ut. Antingen sångaren eller någon kåt medlyssnare, ta vilken video som helst, där står hon, kameramannen antingen bröstfixerad eller så är det närbild på trosorna när hon rör sig kåtigt.
Alla musikvideor jag har är likadant, det spelar ingen roll vilken genre.

Är vi män så urbota dumma att vi går på det, gång efter gång? Sex säljer, oavsett vem som sjunger? Se Brittan, Aguilera, Madonna etc

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=G64penUAtj4

Musikvideo, inget av det du beskriver.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jo tyvär ska det tydligen vara så avklätt som möjligt i alla typer av video och filmer..

Motbjudande att det ska gå åt det hållet tycker jag..

Permalänk
Medlem

Ja, vi är så urbota dumma. Det funkar ju, eller hur?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag klagar inte...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Jag klagar inte...

du kanske inte gör det.

jag gör det när jag ser "typ" 16åringar halvt avklädd..
Visst inget fel så men varför i en video och en 16åring ??

de ska inte vara avklädda så, de ska vara ute med polarna å ha kul.. sen plugga, växa upp etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
du kanske inte gör det.

jag gör det när jag ser "typ" 16åringar halvt avklädd..
Visst inget fel så men varför i en video och en 16åring ??

de ska inte vara avklädda så, de ska vara ute med polarna å ha kul.. sen plugga, växa upp etc

Är problemet att det är 16 åringar som går klädda så, eller att du inte kan hålla köttbaguetten i styr även fast du tycker de är lite för små?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd

Det kanske beror på att du har lite juvenil musiksmak?

Permalänk
Medlem

Du lyssnar alltså på retarderad musik. Så enkelt är det!

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Är problemet att det är 16 åringar som går klädda så, eller att du inte kan hålla köttbaguetten i styr även fast du tycker de är lite för små?

hehe den kan jag definitivt hålla i styr utan problem..
Tycker att det är problemet "ja", när de kan göra så mycket annat..

Som sagt, är väl bara jag som tycker så men de kunde ju iaf vara 18 eller äldre isf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Jag klagar inte...

+1

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hehe den kan jag definitivt hålla i styr utan problem..
Tycker att det är problemet "ja", när de kan göra så mycket annat..

Som sagt, är väl bara jag som tycker så men de kunde ju iaf vara 18 eller äldre isf.

Vad är det som skiljer en lättklädd 16-åring från en lättklädd 18-åring då som gör att det är ok för den ena men inte för den andra?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Kan vi ju klaga på att tjejerna draggar efetr dressmann reklam osv

tittar amn så tittar amn skit samma. har de lite finakläder så är det väl inget men att visa bröst osv är väl lite långt iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vilken gren eller artister man lyssnar på... lyssnar man på Brittan, Aguilera, Madonna osv så är ju sexet deras hela affärsidé... konstigt nog fungerar det lika bra på fjortis-tjejer som tycker det är coolt och på män/killar av alla åldrar. Dessutom så är ju artisterna vuxna (nåja, Brittan har väl blivit omyndigförklarad?) och bestämmer själva hur de säljer sig själva, och jag har då inget dåligt samvete att jag utnyttjar detta, det var väl därför dom här 'artisterna' gjorde sina videos? Ärligt.... hur bra är Brittans låtar egentligen?

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem

Har ju ingenting med dumhet att göra. Jag gillar att se snygga tjejer, och tycker bara att det är trevligt när de kombineras med bra musik.

Vilken musikvideo är lättklädda 16-åringar i? Tycker inte det är något fel med det. Är bara nyfiken, kommer inte på en enda när jag tänker efter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Vad är det som skiljer en lättklädd 16-åring från en lättklädd 18-åring då som gör att det är ok för den ena men inte för den andra?

jag tycker bara att 16åringen borde ha bättre saker för sig samt att hon inte är vuxen.. 18åringen borde ju också ha annat för sig men visst..

Ingen stoppar ju den personen från att göra det hon vill..
Inte sagt att det är fel eller rätt. Jag tycker och tänker så..

End of that, istället för att spamma tråden så fortsätt med ontopic.

Visst absolut inget fel att se snygga tjejer så :p.

Permalänk

Re: Musikvideos säljer enbart på -sex

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Är vi män så urbota dumma att vi går på det, gång efter gång? Sex säljer, oavsett vem som sjunger? Se Brittan, Aguilera, Madonna etc

Huh? Hur kan ett av våra viktigaste evolutionära beteenden vara "dumhet"? Sex handlar absolut inte om dumhet, vad har du fått det ifrån?

Sedan måste jag säga att det är konstigt att du säger "män". Vad hände med kvinnorna? Får de inte ha en sexualitet i din världsbild?...

Förövrigt så är det som många tidigare nämnt ganska komiskt att du använder "Brittan, Aguilera, Madonna etc" som exempel på "oavsett vem som sjunger"

En snabb youtube-koll visade att kvinnors sexualitet används i sisådär 10-15% i musikvideorna av artisterna jag lyssnar på.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Börja titta på en manlig video istället
http://www.youtube.com/watch?v=lPpUFBVSyWs

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Börja titta på en manlig video istället
http://www.youtube.com/watch?v=lPpUFBVSyWs

Ja synthare med animeavatarer är ju väldans manliga

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Äsch, jag tycker bara denna diskutionen är så löjlig. Gillar man att vara lättklädd så får man väl vara det, oavsett ålder. Om ni sen blir sexuellt påverkade av att se en lättklädd 16-åring så är det väl ändå ni som har problem? Bara för att vissa tjejer klär sig som dom gör så innebär det väl inte att dom gör det för att dom vill bli påsatta? Om dom sen har dålig klädsmak också är ju en helt annan sak På stranden går ju dessutom alla runt i minimala kläder, eller inga alls, och där är det ju ingen som klagar på småtjejer i bikinis.
Vi killar däremot kan gå runt i shorts och spänna musklerna hur mycket vi vill! Oavsett ålder.

Vänta bara, om 50 år klagar folk på att vi är för påklädda istället. Helt meningslöst med andra ord.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja, sex säljer. Så enkelt är det. Blir du inte det minsta upphetsad när du kollar på dessa musikvideos eller vadå?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Alla gillar sex, majoriteten av människor gillar musik.
Men ärligt, vem fan blir kåt av att titta på en musikvideo?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Alla gillar sex, majoriteten av människor gillar musik.
Men ärligt, vem fan blir kåt av att titta på en musikvideo?

många!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
många!

Måste vara lite jobbigt att dra ett runk till en musikvideo iaf, ~3 minuter på sig att både få upp den och bli klar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Måste vara lite jobbigt att dra ett runk till en musikvideo iaf, ~3 minuter på sig att både få upp den och bli klar

Bara för att man blir kåt behöver man väll inte dra en runk, haha.

Kåt.. hmm, svagt upphetsad vill jag nog ändra uttrycket till

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Re: Musikvideos säljer enbart på -sex

Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag kollade genom mitt bibliotek och slog av tanken, i princip samtliga videos säljes hon ut. Antingen sångaren eller någon kåt medlyssnare, ta vilken video som helst, där står hon, kameramannen antingen bröstfixerad eller så är det närbild på trosorna när hon rör sig kåtigt.
Alla musikvideor jag har är likadant, det spelar ingen roll vilken genre.

Är vi män så urbota dumma att vi går på det, gång efter gång? Sex säljer, oavsett vem som sjunger? Se Brittan, Aguilera, Madonna etc

OK, I'll bite, men bara efter att ha sett den intressanta juxtapositionen mellan ditt inlägg och din avatar som är en tös.

Sex säljer, och det är väl på grund av en ganska grundläggande drift hos både män och kvinnor. Problemet med detta tenderar dock att vara objektifieringen av (främst) kvinnor som sker i samband med detta. Objektifieringen av kvinnor påverkar synen på kvinnor och sättet att tänka på sex och samlevnad, den framhäver uteslutande de ytliga aspekterna.

Personligen tror jag att detta är en bidragande orsak till att vissa män och pojkar har svårt att förhålla sig till kvinnor och få relationer att fungera. Ibland stöter man ju på de där obotliga singlarna på krogen som sitter och uttalar sig generaliserande om kvinnor som om de är främmande varelser som man inte kan förstå sig på, och att det är orsaken till problemet att hålla ihop en relation.

Sedan är väl kanske Sweclockers inte det rätta forumet för en sådan här diskussion. Mognadsgraden är ju faktiskt rätt låg i förhållande till vad som krävs för att för att fullt ut ta till sig det här ämnet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

sex sells! så enkelt är det även om jag föredrar musiken som spelas i eptks video:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Är det många här som kollar på musikvideor?

Om det är vissa speciella, fine, men annars känns det som om det räcker gott och väl att lyssna på musiken.