Videoredigeringsprogram?

Permalänk
Medlem

Videoredigeringsprogram?

Vet ni något sådant? Det kan kosta men måste inte, skriv om det kostar eller är gratsi. Vid alternativ ett, skriv då var det kan laddas hem. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Final Cut Pro... dyrt som fan.
Shake... ännu dyrare...

Tror att det finns ett opensource alternativ som heter VirtualDub llr ngt sådant..

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem

Det finns ett program som kommer få er att rysa..
Det heter AlamDV och man kan göra helt sjuka effekter..
Olika matrixeffekter, göra blodsplash, eld från vapnen, starwars-lasersvärd effekter, FETA Explosioner..
Det är så jävla grymt! Kostar 700 kr, men så jävla prisvärt!!!

Permalänk

AlamDV är inget redigeringsprogram!? Isf om det är nån ny version jag inte set..

Adobe Premiere är guld!

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.

Permalänk
Medlem

Ulead gör en del bra redigeringsprogram, bättre än Adobe Premiere som är extremt långsamt när det gäller rendering av videon och buggigt.

Permalänk

Om du har ME eller XP så finns ju Edit: Movie Maker heter det visst.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sonic Foundry Vegas
Det ska vara enkelt... har inte testat det själv, men en kamrat har berättat för mig att det är mycket enkelt.
Mycket enklare än det han hade innan.

Jag gillar enkla grejer för jag är korkad och kan inte lära mig om det är för avancerat.

Det är inte gratis. men man kan ladda hem en demo från Sonic foundrys hemsida... (tror jag) man brukar kunna det med deras produkter i alla fall.

http://www.sonicfoundry.com/products/home.asp

Permalänk
Medlem

Avid Xpress DV e nog det bästa du kan få tag på, fast det är rätt svårt att lära sig i början.

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten

Permalänk
Medlem

Avid Xpress DV är underbart!
annars final cut och premiere

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480