Permalänk
Medlem

Hur spärrar man lunar i win9X?

Hej!
Det är så här att min syster är lunar beroende. :/
Jag har fått tillåtelse av morsan och farsan att spärra lunar, Faktum är att det var deras förslag.

Jag vet hur man gör i win 2k/XP. Man ändrar host filen så att www.lunarstorm.se redirectas till localhost. Jag har ändrat i host filen på en win98 burk (syrrans) men det funkar inte... Hon kan fortfarande komma in på lunar.

Funkar inte host filen i win9X?
/nipple

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att den funkar där också. Men man måste se till att hosts filen är det första den kollar i och inget den testar först efter ett dns-anrop misslyckats

Permalänk
Medlem

goir: och det gör jag hur? det finns ju bara en hosts fil?
Skumt

Permalänk
Medlem

Startat om datorn efter redigeringen i hostsfilen?

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

Ja, det har jag. Hjälpte föga.
Några mer förslag?

Permalänk

har inte winipcfg nån setting för att ändra ordningen i vilken den kollar pri/sek dns och sen hostsfilen?

/W

Permalänk
Medlem

är inte säker på att det funkar i 98 men du kan ju pröva
gå in på C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och sen öppnar du networks i anteckningar
sen läser du i filen så förstår du hur du skall göra

Visa signatur
Permalänk

Banna 80.68.100.10 i din brandvägg

Permalänk

spärra den i webläsaren

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Hoppas du lyckas !

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Hota henne med stryk?

Nädå, men under TCP/IP inställningarna i nätverket ska det finnas en liten pryl man kan bocka i att den ska använda hosts filen, den är inte ibockad som standard... Kommer inte ihåg exakt var den fanns men leta runt lite så ska du se att den dyker upp.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!