Köpråd Acer Aspire 6935G-734G32Bn

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt en...

Tack för bra info, hade inte hittat den utan sweclockers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Absolut, men nu är det ju tom 6935g som gäller. 6930 har sämre CPU och bara ett 9600GS kort

Oj, ja det var 6935G jag menade

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paddii
Nu har jag också beställt en...

Tack för bra info, hade inte hittat den utan sweclockers!

Härligt paddii! Hoppas du blir lika nöjd som jag är och att vi inte lett dig in på villovägar

marukusu, inga problem, förstod ju att det är den du menade. Men 6930 säljs tydligen på El-Giganten nu för 7990... har ju nästan samma specs som 6935g men dock då med sämre cpu/gpu och utan Cinedashen...

Permalänk

Blev det för mig iaf.
Hade gräns på 10k.
Acer P7350, 4 GB RAM, 320 GB hdd, 16"

Visa signatur

[ Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHZ 4MB @ 3.0GHZ]::[ ASUS P5B DLX WIFI ]::[ Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS, Sennheiser HD-595 ]::[ CORSAIR 1024MB DDR2 PC6400 XMS2 800MHZ ]::[ Sapphire ATI Radeon X1900XTX 512MB ]::[ LG L1970HR-BF 2MS, 2000:1 19" ]::[ WD Raptor 36gb, 2xWD S-ata2 250gb @ raid0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard80
Blev det för mig iaf.
Hade gräns på 10k.
Acer P7350, 4 GB RAM, 320 GB hdd, 16"

Härligt härligt!

Skriv gärna era intryck när ni fått maskinerna? Om ni nu inte redan hämtat dem i butik dvs

Nu har jag kört lite Race Driver GRID och det flyter så fint i 1366x768 med det mesta på medium/lite på high och 2xmsaa! Ruggigt snygg grafik i spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Härligt härligt!

Skriv gärna era intryck när ni fått maskinerna? Om ni nu inte redan hämtat dem i butik dvs

Nu har jag kört lite Race Driver GRID och det flyter så fint i 1366x768 med det mesta på medium/lite på high och 2xmsaa! Ruggigt snygg grafik i spelet

Låter bra.
Testat med att spela upp Hd filmer i full hd typ till plasma elr lcd och samtidigt surfa elr liknande?:)

Visa signatur

[ Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHZ 4MB @ 3.0GHZ]::[ ASUS P5B DLX WIFI ]::[ Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS, Sennheiser HD-595 ]::[ CORSAIR 1024MB DDR2 PC6400 XMS2 800MHZ ]::[ Sapphire ATI Radeon X1900XTX 512MB ]::[ LG L1970HR-BF 2MS, 2000:1 19" ]::[ WD Raptor 36gb, 2xWD S-ata2 250gb @ raid0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard80
Låter bra.
Testat med att spela upp Hd filmer i full hd typ till plasma elr lcd och samtidigt surfa elr liknande?:)

Nej det har jag faktiskt inte gjort ännu... har en FullHD LCD så det ska bli intressant att se hur Blu-Ray ser ut i 1080p Måste dock köpa en HDMI-kabel först. Den som jag har till min 360 är bara 1 meter så den är för kort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard80
Låter bra.
Testat med att spela upp Hd filmer i full hd typ till plasma elr lcd och samtidigt surfa elr liknande?:)

Det går inte att köra 2 skärmar när du kör via hdmi "hdcp" = Bara täckning för 1 bildåtergivning. Skärmen eller tv:n inte båda samtidigt. Men har du filmen på fil.avi osv går det bra .. Dom ligger dock på 10-20gig beroende på vilket format av hd det och filmens längd såklart..

Så bli inte kluvna om ni inte kan lira upp bluray i clone eller expanderat skrivbord osv.. hdcp är dödens
Kan ju också tillägga att se bluray på min 18tum 16.9 i 1920*1080 känns som att sitta framför en 40tum tv helt jävla sjukt .. nästan så att man kan börja ta biljett pris om någon vill titta på en film på den

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1

Så bli inte kluvna om ni inte kan lira upp bluray i clone eller expanderat skrivbord osv.. hdcp är dödens
Kan ju också tillägga att se bluray på min 18tum 16.9 i 1920*1080 känns som att sitta framför en 40tum tv helt jävla sjukt .. nästan så att man kan börja ta biljett pris om någon vill titta på en film på den

Tack för infon. Ska tänka på det när jag kopplar in den via HDMI till min LCD... hade säkert blivit en del huvudbry på varför det inte fungerar annars

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad som menas. Jag brukar koppla min dator via HDMI till min 37" fullHD, och då kör jag tvn som utökat skrivbord med 1920x1080. Då kan jag sitta vid skärmen samtidigt.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Han menar nog om man kör via blueray spelaren?
Var iaf så som jag förstod det.
Sen om man spelar videofiler från datorn så ska det fungera.

Visa signatur

[ Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHZ 4MB @ 3.0GHZ]::[ ASUS P5B DLX WIFI ]::[ Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS, Sennheiser HD-595 ]::[ CORSAIR 1024MB DDR2 PC6400 XMS2 800MHZ ]::[ Sapphire ATI Radeon X1900XTX 512MB ]::[ LG L1970HR-BF 2MS, 2000:1 19" ]::[ WD Raptor 36gb, 2xWD S-ata2 250gb @ raid0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Jag förstår inte riktigt vad som menas. Jag brukar koppla min dator via HDMI till min 37" fullHD, och då kör jag tvn som utökat skrivbord med 1920x1080. Då kan jag sitta vid skärmen samtidigt.

Precis som Rickard80 säger..
Kör du bluray film från datorn till tv via hdmi så går det bara med 1 uppvisnings skärm om film är skyddad av hdcp ... dock så verkar det där med hdcp vara mycket idioti .. utökat skrivbord funkar prima till allt annat såklart men just hdcp skyddat material kan endast visas up på 1 skärm jag svor länge åt problemet innan jag läste på lite varför jag inte fick skiten att fungera måste få säga det igen, hdcp is a biatch !!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Ok, nu har jag fått mitt första riktiga problem med min nya fina 6935g...

Den vill inte boota hela tiden. HDD'n och övriga lampor drar igång, men får ingen bild alls. Skärmen är bara helsvart... detta händer typ 8 gånger av 10

Den är bara 4 dagar gammal och redan händer detta... hmmm. Nån som har nått tips?

Har testat att dra ut strömmen och ta väck batteriet men det hjälper inte. Kanske lika bra att lämna tillbaks den till PC-City och få en ny direkt, istället för att börja felsöka?

Edit - Snyft...ser att de inte har den på lager på PC-city i Helsingborg just nu... så då kan jag iafl inte byta den idag Frågan är hur mkt tid jag orkar lägga på att felsöka när den bara är 4 dagar gammal. Vill absolut inte hålla på att skicka iväg den.

Permalänk
Medlem

Det där har hänt mig också typ 3-4 ggr på dom 2månader jag haft min 8930g .. jag har faktistk inte brytt mig så mycket ... skärmen är svart och den där markören blinkar uppe i vänstra hörnet så händer det inget typ
har inte orkat vänta för länga så jag har alltid gjort ctrl+alt+del så den rebootar bara...

har du strömmen i jämt ? eller tar du ut den när du stänger av datorn och inte använder..
men det verkar vart i samband med att jag startar den utan ström inkopplad..

brukar även låta datorn gå på batteri lite då och då och draina ner til 40% eller något så man håller batteriet i shape

8 av 10 är ju inte så bra .

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag får inte ens upp något på skärmen... backlighten tänds inte alls på LCD'n. Den börjar inte heller ladda Vista i bakgrunden, så skärmen verkar det inte vara. Verkar istället som något är kass i pre-booten, typ BIOS'en eller liknande.

Änsålänge har jag bara kört den på ström, men brukar dra ut adaptern på natten så att den inte drar extra ström då. Provade även att starta upp den med bara batteriet i, no luck Problemet började igår, när den skulle göra en omstart av Windows, då märkte jag att den aldrig kom igång igen utan bara stod där med alla lampor på...

Permalänk

Imorrn kommer min 6935G.:)
Blir att uppgradera till Windows 7 64bit betan ganska direkt.

Visa signatur

[ Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHZ 4MB @ 3.0GHZ]::[ ASUS P5B DLX WIFI ]::[ Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS, Sennheiser HD-595 ]::[ CORSAIR 1024MB DDR2 PC6400 XMS2 800MHZ ]::[ Sapphire ATI Radeon X1900XTX 512MB ]::[ LG L1970HR-BF 2MS, 2000:1 19" ]::[ WD Raptor 36gb, 2xWD S-ata2 250gb @ raid0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard80
Imorrn kommer min 6935G.:)
Blir att uppgradera till Windows 7 64bit betan ganska direkt.

Grattis!

Hoppas att du kommer bli lika nöjd som jag (förutom mitt bootproblem) och att du kommer få många timmars spel/multimedia/surfskoj med din nya leksak

Förutom de problem som jag har är jag otroligt glad att jag övergav HP'n och ASUS'en för denna maskin som har allt jag behöver och mer därtill!

Fråga... nån som vet om CPU'n är sockelmonterad i ACER's datorer? Kan nämligen ev. få händerna på en P8400 som jag kanske kan ersätta P7350'n med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Fråga... nån som vet om CPU'n är sockelmonterad i ACER's datorer? Kan nämligen ev. få händerna på en P8400 som jag kanske kan ersätta P7350'n med!

Desvärre inte svar på din fråga men .. pillar man så bye bye garanti som man iofs inte vill behöva använda och om man åker på att göra det, så är det en sur process -->"OBS"<--- spelar inte någon roll vilka som är tillverkare Acer, Asus Hp, Dell, Zepto, ggs data, Alien tech, sony, toshiba , fujitsu simens, levono, Lg med flera.. därimot kan man ha mer eller mindre tur.. lite som lotteri

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
Desvärre inte svar på din fråga men .. pillar man så bye bye garanti som man iofs inte vill behöva använda och om man åker på att göra det, så är det en sur process -->"OBS"<--- spelar inte någon roll vilka som är tillverkare Acer, Asus Hp, Dell, Zepto, ggs data, Alien tech, sony, toshiba , fujitsu simens, levono, Lg med flera.. därimot kan man ha mer eller mindre tur.. lite som lotteri

Så sant så sant... kanske bättre att se till att datorn funkar till 100% först!

Började störa mig rejält på att datorn inte bootar upp efter en omstart eller nerstängning av Vista. Nu gör den det 10 gånger av 10!

Dock testade jag att ta ut hårddisken och minnesmodulerna och sätta tillbaks dem igen, och ta mig tusan om inte omstarter börjat fungera... undrar om det var hdd'n som inte satt riktigt ordentligt i SATA-porten?

Ska fortsätta testa att starta om /stänga av den för att se... kanske bara var tur och att det kommer igen?

Permalänk
Medlem

Ifrån en annan tråd där vi diskuterat .. att om man har eom 32 vista så ska man ha tillgång till 64bit också då dom är av samma version t ex . home premium 32bit / home premium 64bit.. enligt microsoft .. men inte enligt Acer support sverige.. :

Nu har jag pratat med Daniel på Acer support och tråkigare nejsägare får man ju fan leta efter...

Det verkar vara kört att få 64bit-oem av den vista versionen man köpt.. Dom orkar inte ens kolla up ärendet. Och upprepar bara samma sak.
vi har bara köpt home premium 32bit och det är det som är förinstallerat på datorn.. så det är det vi har... om och om igen..

Acer kanske blivit bättre i sin kvalitet av datorer och i andra länder kanske supporten har blivit bättre men i sverige är det som att prata med en vägg

jag har även pratat med Microsoft och lagt upp ett missnöjes ärende om Acer support på oem licenser..

jag har inga problem att pynta 1300 för en 64bit version av samma vista som jag redan har. Men när jag redan ska ha tillgång det känns det som lite dumt att kasta bort 1300 för att acer support inte har koll eller vet hur det igentligen ligger till..

Skulle dom haft något i deras avtal som avsäger dom ifrån detta så hade jag varit mer förstående. Avtal är avtal inte så mycket att göra. men synd att ni inte fått tagit del av detta så ni har en grund att stå på när kunder ringer för att få support istället för vara monotona och inte riktigt säkra..
skulle ni nu hitta något så fortfarande tacksam för svar.

vem vet kanske läser dom sweclockers

Är ju typ samma sak som att be om att få testa en annan sko storlek men av samma typ av sko men då måste du köpa den skon först ..eh låter fullt normalt ?

Så nu ger jag upp ingen verkar ha någon kolla på hur det igentligen ligger till och jag hoppas jag slipper ha något med Acer support att göra på ett långt tag

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Håller med dig, det är inte pengarna för en ny licens som är problemet utan det är principen. Har du köpt en dator ska det ingå...

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt mig för att behålla min 6935g Problemet med att den inte bootar efter omstart eller nerstängning av Vista är löst, måste ha varit HDD'n eller minnena som inte satt i ordentligt, för nu bootar den 100% igen! Skönt!

Lite mer speltester har jag gjort nu och kommit fram till att den täcker alla mina spelbehov också, även om jag normalt sätt bara spelar på min 360!

-Dead Space - Allt maxat i 1366x768, 2xmsaa. Flyter bra, lite laggig mus bara.

-Left 4 Dead - Funkar hur bra som helst med allt maxat och 4xmsaa i 1366x768!

-Colin McRae Dirt - ospelbart om man inte drar ner det mesta till medium i 1280x720.

Synd att man inte verkar kunna få en Vista64bits licens från ACER, det hade varit trevligt att testa att utnyttja alla 4GB på datorn...

Permalänk

Någon som har lust att testa GTA 4 på den och ge mig ett yttrande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CanYouKickIt?
Någon som har lust att testa GTA 4 på den och ge mig ett yttrande?

Har gjort det, datorn klarar av både minimi och de rekommenderade kraven osv. Slängde in det och testade. Funkade inte så bra men hittade en energispar funktion som löste detta. Men trots detta laggar den ihop ibland, för att senare fungera igen.

Inte ensam om det här problemet, läs mer här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Medlem

nya nöjda användare?

Någon mer som fått sin 6935g ännu? Skulle vara kul att höra vad ni tycker som köpt, om ni är lika nöjda som jag är med min?

Permalänk
Medlem

Den här verkar klart intressant.Nån som kan berätta om hur keyborden är att skriva på?Är den glatt, är tangenterna helt platta eller med en 'grop' i etc.Tacksam för info.

Permalänk
Medlem

jag har 8930 dock men det är samma princip antar jag .. det känns blandning mellan lyx och plast . men överlag mer lyx fast plats hehe

vet inte hur bred 6935 är men jag har mer eller mindre full size så man kom in i den fort som fan och knapparna känns bra vägda. och dom har en lätt u-shape känns pra som f..

synd att inte laptop tillverkarna gör så att man kan separera och byta om man vill .. pga hygieniska skäl eller när olyckan varit framme

om jag måste ge lite dålig kritik så kanske är det att knapparna är av lätt glansig plast vilket gör att det kan se lite kladdigt ut efter ett tag men enkelt att hålla rent med en fuktad trasa . själv kör jag med glasögon servetter ...

man kan ju inte som i stationärt bara skicka det och kirra ett nytt när det passar även om man säkert kan köpa nya tangenter osv..

dock så använder man den som stationär tex hemma så kan man ju alltid keepa sitt favvo dirty keyboard ... om man är cs lamer eller sjukt dålig förlorare

sjukt att man kan skriva så mycket om en sån skitsak igentligen
aja där har du min åsikt iallfall

ett tips till alla Acer aspire 8930 och 6935g mf .. bränn den där Erecovery program och drivrutiner skivan ,. fan riktigt bra .. förvånad att dom lyckats så bra med den..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd

Hallå!

Har inhandlat en jag med idag på PC City verkar vara en solid bärbar dator.

Tänkte fråga då jag inte är en pärla på just bärbara datorer när det kommer till installation. Finns mycket skit som kommer med hur får man bort det på bästa sätt? Avinstallera eller clean install med annan vista skiva och lägga till det som behövs sen?

Hur gör ni?

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

vasegoo
tips innan du gör något bränn fabriks skivor och driv/progz skiva

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

vasegoo
tips innan du gör något bränn fabriks skivor och driv/progz skiva

Spank you velly mutch!