Vilket antivisrus prog.?

Permalänk
Medlem

Vilket antivisrus prog.?

Hallå, vet inte riktigt ifall detta är rätt forum del men ja hitta de inget annat passande. det är så att jag har precis köpt en ny dator och undrar vilken antivirusprog. jag ska ta, hälst ska det va gratis o ladda ner,

Tack på förhand

Visa signatur

Asus P5Q se | Intel e8400 3.0 Ghz | Sapphire 4850 512mb | Corsair 550w | Corsair 4GB RAM 800 Mhz | WD caviar 640 GB Black | Optiarc 7200s | Win Vista 64* | Antec 900

Permalänk
Inaktiv

Själv kör jag med AVG Free som fungerar kanon.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan slå vad om min högra hand att den här frågan har blivit besvarad några hundra gånger redan. Provade du att söka innan du postade? Tråden är dessutom felplacerad, jag har rapporterat den.

Som svar på frågan så kör jag själv med Avira Antivir (gratisversionen). Jag trivs med det och det gör vad det ska, inget mer, precis som jag vill ha det!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja Avira Antivir helt klart.

*Tråd flyttad till Microsofts operativsystem*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Permalänk
Medlem

Citat av mig själv ifrån den ovan länkade tråden!:

Citat:

Norton -07eller -08 (Minns inte) kom med min dator när jag fick den, det åkte ut efter ett par dagar..
Sedan dess har jag kört Avast! efter rekommendation från dethär forumet, vänner, bekanta, fackhandel osv. och jag kan inte bli mer än nöjd.
Det fungerar utmärkt på min dator.
Även jag har testat AVG för några månader sen, men det var en besvikelse.
Fråga inte varför, jag tror det helt enkelt inte kändes helt rätt i mina ögon

Permalänk
Medlem

Hellre AVG än Avira.
Om du kör fullskärmsspel kan avira slänga upp en stor reklamruta som får spelet att minimeras. Vill minnas att det var någon som skrev något om att man kunde bli av med dessa reklamrutor, men Avira var för länge sedan ersatt av AVG.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Kör med Avast!, AVG upplevde jag som irriterande...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem

Avast. Gillade inte AVG när jag testade det. Kändes fel.
Samma sak med allt annat där ute.
Norton är bajs.

Sök nästa gång.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistard
Avast. Gillade inte AVG när jag testade det. Kändes fel.
Samma sak med allt annat där ute.
Norton är bajs.

Sök nästa gång.

Norton VAR bajs. Testa 2008 eller ännu bättre, 2009 och du blir positivt överraskad.

NIS 2009 är fint, likaså Endpoint Protection och såklart Symantec-produckterna för företagssidan.

Permalänk

Jag har kört Northons Gaming Edition, det funkar faktiskt otroligt bra! Det använder inte onödigt mycket ram, utan funkar faktiskt över förväntan. Dock kostar det ju en del...

Annars gillar jag Avira och Avast samt Comodo.

Tack för mig

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har du fått alla svar som du kommer att få och för att inte göra fler folk arga så...

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM