Western Digital problem?

Permalänk
Medlem

Western Digital problem?

Jag har Soltek SL-75KAV och tänkte köpa en WESTERN DIGITAL Caviar - WD800JB, 80GB (8 MB Cache) men på Datorbutiken står det:

"4. OBS! Western Digital's hårddiskar kan ha problem att detekteras på moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets. Vi har sett det på Abit KT7A (raid), men enligt WD kan även felet uppträda med alla KT133A/686B- baserade moderkort tex MSI K7T Turbo, Asus A7V133, Epox 8KTA3. Säkrast är att undvika WD om du har ett sådant moderkort."

Nån här som upplevt några problem med VIA KT133A, 686B och Western Digital hårddiskar? Eller några Soltek problem?

Permalänk
Medlem

Fel forum //Tråd Anmäld\\

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Lagringsmedia

Permalänk
Medlem

Ahh.. funderade på vilket jag skulle välja, ska ju köpa hårddisk så det kan ju inte ha varit sååå jättefel forum..

Permalänk
Medlem

Jag hade ett Asus A7V133 och en WD 80GB. Det fungerade jättekasst ihop. Disken detekterades och fungerade. Men då jag flyttade filer till och från den låste hela datorn upp sig. Muspekaren hackade. Gissa om jag ödslat många timmar till detta problem.

Permalänk
Avstängd

ujuj jag har ett epox uhm se signatur, och ska byta till ett asus mobo som e lite nyare när min vattenlylning e klar, och funderar o fixa dom diskarna men ha ett Raid kort imellan, ingen som vet om det blir problem med raidkort oxå ?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Avstängd

vafan e min signatur då !?

Visa signatur

Partilles största Ghetto vattenkylning | We are The MICROSOFT! Lower your firewall and surrender your sourcecode,we will add your features and technological destinctivness to our own. Your ideas will adapt to service us. RESISTANCE IS FUTILE.

Permalänk
Medlem

Jag har en WD 60GB och Epox8ktha. DET SUGER!!
Aldrig mer en WD hårddisk, jag köpte en maxtor för ett tag sen och den har funkat felfritt + att temperaturen är avsevärt mycket lägre.

Problemet som upptsår är att den inte vill boota ibland. Mycket irriterande då detta börjat dyka upp oftare nu på sistone. Jag får helt enkelt köpa en ny 60Gigare.

Permalänk
Medlem

min WD vägrar funka med mitt abit kg7... ska testa vidare... asjobbigt!

Permalänk
Medlem

min wd60 funka med mitt gamla kt133a kort(soltek 75kav) Fast disken gick sönder så nu har jag fått en nu likadan som sitter i min server(bx440)

Mina seagate diskar är mycket bättre än wd disken fast wd disken får duga i min server med ata-33 20-25MB i sekunden klarar den där.

Permalänk

Har en WD 80gb SE 8mb och den fungerar perfekt till mitt Asus A7V133

Visa signatur

Athlon64 4400+ @2.25GHz | MSI K8N Neo4 Platinum | 2*1Gb G-Skill pc4000 | Connect3d X1900XT | 250+200+74 all WD | Samsung 970p

Permalänk
Medlem

Har ett Abit KG7 med en Western Digital 80GB 7200rpm (2mb cache), och det fungerar utmärkt.

Det verkar som att det är endast otur om det inte fungerar.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Tja,

Jag har ju ett Soltek 75 KAV-moderkort och köpte precis en WD 80 GB. Funkar klockrent. Bara att sätta in sladden och köra.

Aldrig haft probs med att boota....

Mvh

Visa signatur

Jag tycker om kvotering till exempelvis politiska uppdrag. I vårt parti har vi en sådan regel när det gäller kvinnor och politiska uppdrag. På arbetsmarknaden är det svårare eftersom det krävs viss kompetens för ett visst jobb. - Margareta Winberg