kolla på film med en HTC touch diamond

Permalänk

kolla på film med en HTC touch diamond

Tjena! Funderar på att köpa mig en htc touch diamond...dels för att den kostar 2000kr mindre än en touch pro, men den är också mindre till storleken. Kommer använda den till surf, musik... ja och ringa o smsa såklart. Sedan hade jag tänkt att kanske kolla på någon film också. Men min fråga är; kan man bara slänga in en divx/xvid film på telefonen utan att behöva ha några speciella codecs installerade? eller hur funkar det?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

det beror helt på hur pass bra kvalite/bitrate det är på filmen, men sure har man Coreplayer eller TCPMP inne så klarar den formaten, men det kanske hackar om filmerna är för stora.

Så det bästa är att göra om dom före man lägger in dom

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en HTC TOUCH HD. WMP, funkade inte till xvid. Så jag fixade Coreavc, då funkade det perfekt

Permalänk
Hedersmedlem

jag använder Coreplayer samt ett litet program för att konvertera ner mina filmer till rätt pixelstorlek för att de ska ta mindre plats

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
jag använder Coreplayer samt ett litet program för att konvertera ner mina filmer till rätt pixelstorlek för att de ska ta mindre plats

okay.. vilket program är det du använder då? Eller det kanske är hemligt?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Vet inte vad han använder men den som fungerar bäst för de flesta enheter är iaf Xilisofts Ultimate Portable men se till att få tag i portable versionen.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

passar på att fråga en sak till. Såg att man inte kan sätta i mer lagringsutrymme i telefonen.. räcker 4GB eller är det för lite. Vet inte hur mycket plats applikationer till WM tar osv.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av röksvamp
passar på att fråga en sak till. Såg att man inte kan sätta i mer lagringsutrymme i telefonen.. räcker 4GB eller är det för lite. Vet inte hur mycket plats applikationer till WM tar osv.

jag tycker det är för lite minne. Dock beror det på hur väl du lyckas få storleken på videofilerna och hur många du har.
Du måste alltid konvertera filmerna till din skärms upplösning för att få dem att flyta på bra.
Då den även har gps så tar tomtom + kartor en hel del (väst europa = ca 1gb)
Jag har 8gb minneskort i min touch cruise och fyller upp den utan problem med diverse serier, filmer, musik etc.
Spel beror på helt vad det är för spel, tror age of empires tar kanske 15 mb så det är inte så mkt

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
jag tycker det är för lite minne. Dock beror det på hur väl du lyckas få storleken på videofilerna och hur många du har.
Du måste alltid konvertera filmerna till din skärms upplösning för att få dem att flyta på bra.
Då den även har gps så tar tomtom + kartor en hel del (väst europa = ca 1gb)
Jag har 8gb minneskort i min touch cruise och fyller upp den utan problem med diverse serier, filmer, musik etc.
Spel beror på helt vad det är för spel, tror age of empires tar kanske 15 mb så det är inte så mkt

mja... kanske får bli att hitta på en touch pro eller en Xperia istället då. Som sagt.. minne är ju gansk så viktigt. Det som dock är jobbigt.... hur fan ska man klara av att välja mellan de två telefonerna. =/

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av röksvamp
mja... kanske får bli att hitta på en touch pro eller en Xperia istället då. Som sagt.. minne är ju gansk så viktigt. Det som dock är jobbigt.... hur fan ska man klara av att välja mellan de två telefonerna. =/

Du kanske vill vänta och se hur de kommande HTC Diamond2(som stödjer minneskort) och touch pro2(som också stödjer minneskort:)) kommer att vara?
HTCs Hemsida

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

jag kan köra avifiler direkt ur datorn med mindre hack med min mda3 (Qtek 9090) och den är snart 4 år gammal så det borde gå perfekt med en diamon speciellt om du konverterar filmerna. kör förresten ett 4 gb kort så det är lika mycket minne. det räcker mer en väl.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
Du kanske vill vänta och se hur de kommande HTC Diamond2(som stödjer minneskort) och touch pro2(som också stödjer minneskort:)) kommer att vara?
HTCs Hemsida

jafan.. diamond 2 ser ju riktigt intressant ut faktiskt! Verkar som den ska komma ganska snart också (Q2). Blir nog att vänta tills den kommer!

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av röksvamp
jafan.. diamond 2 ser ju riktigt intressant ut faktiskt! Verkar som den ska komma ganska snart också (Q2). Blir nog att vänta tills den kommer!

Gör så! Du får gärna skicka mig en recension av den

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
jag använder Coreplayer samt ett litet program för att konvertera ner mina filmer till rätt pixelstorlek för att de ska ta mindre plats

vilket program använder du för att konvertera dom till rätt storlek?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
vilket program använder du för att konvertera dom till rätt storlek?

http://www.dvdfab.com/

fick en licens av min fars jobb som hade en över

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?