Permalänk
Medlem

Portar Leopard

Hur öppnar man portar i leopard...
Har försökt öppna portar i leopard för utorrent men den verkar inte vilja öppna.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Leopards brandvägg som hittas i system preferences arbetar på applikationsnivå och bryr sig inte om portar. Tillåter du utorrent ska det fungera.

Permalänk
Medlem

Det är det utorrent inte gör.
Har använt lite force genom att använda xterm och tvinga upp en port, men även det hjälper inte verkar det som..
Är inte router tror jag, för i vista så är porten öppen utan problem.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU

Permalänk
Medlem

I Vista. Med samma dator och ip-nummer då eller? Samma port på flera datorer går inte med ett externt ip. Om det är en PAT du har hemma så är det port forwarding till rätt lan-ip som gäller för att du ska få en port att bli öppen.

Permalänk
Medlem

det jag har gjort är port forwad any 6969 to any 6969 ?
både tcp och udp.
ska jag har ip nummer också ?
Vilket ip i så fall det som router ger eller det jag har från ip som är dynamic..
?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det som routern ger. har du en annan dator kopplad till routern som använder sig av "6969" för utorrent, så måste du öppna en annan port för den andra datorn. låt säga : dator 1= 192.168.1.35 och port 6969. dator 2=192.168.1.34 port 6968. sen ställa in vilken port du valt i utorrent för respektive dator.
antar att du har konfigurerat routern förut?
om inte annat kan den vara inställd på att ha alla portar öppna för en av datorerna på nätverket. medans de andra datorernas adresser måste få öppnade portar i routern.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...