Bästa ISO Formatet

Permalänk
Medlem

Bästa ISO Formatet

Jag tänkte mig att spela igenom mina gamla (ORIGINAL) Playstation 1 spel på datorn (ePSXe, Bättre grafik) och nu är det så att jag vill skapa en image av dem och ha på hårddisken bara för att slippa byta skivor och så vidare.

Vilket format är det som är bäst (LÄS: Inte genererar cue, nrg och andra template-filer)?

Observera att jag har originalen så kom inte och ge mig varningar eller döds-pingar nu moderatorer

Finns det något program dessutom som klarar av att konvertera mellan alla dessa format? (iso, bin, ccd)

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

WinImage gör .iso, men klarar inte om det är "konstiga" cd's, dvs, alla som är skyddade på något sätt.

CDRWin gör ju som sagt en .bin/.cue komb, men klarar istort sett alla cd-skivor pga att den kan läsa 'raw' format.

Testa BlindRead/Write. Vet inte va de blir för format på den, men den är oxå bra på skyddade/konstiga cd's.

Sen finns de nåt annat, CDSpace eller nåt liknande, som lägger in hela cd'n i nåt eget format, och har nån eget bibliotek som man loadar/unloadar cd-imagen till en virtuell cd-rom på samma sätt som Daemon-Tools gör.

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.

Permalänk
Medlem

Varför vill du inte ha cue+bin?
CDRWin eller Clone CD är ju dom alternativ som är bäst annars..

Edit: Du kan ju använda Daemon Tools för att konvertera mellan olika format.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••