Permalänk
Medlem

VMware ESXi GUEST HOST?

Tjena

VMware ESX behöver ju ingen GUST HOST.. hur är det med VMware ESXi ?

EDIT:
What is the difference between VMware ESX and VMware ESXi?

VMware ESX and VMware ESXi are both bare-metal hypervisors that install directly on the server hardware.

//Frågade google.. skulle gjort innan tråden skrevs.. =/

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Så långt är jag också med.. Men jag förstår inte riktigt skillnaden måste jag säga.. VMware skriver själva på sin hemsida:

VMware ESXi has the same functionality and performance as VMware ESX but with a 32 MB disk footprint.

Vad menas?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Den största skillnaden är att inte ingår en Red Hat i ESXi utan bara en liten busybox (som inte är meningen att man ska komma åt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Den största skillnaden är att inte ingår en Red Hat i ESXi utan bara en liten busybox (som inte är meningen att man ska komma åt)

Tror inte riktigt jag förstår ändå.. Vilka nackdelar för detta med sig tex?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Tror inte riktigt jag förstår ändå.. Vilka nackdelar för detta med sig tex?

Jag föredrar att det körs på Linux, då kan man tex gå in och döda processer som hängt sig osv, ifall det krånglar.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Jag föredrar att det körs på Linux, då kan man tex gå in och döda processer som hängt sig osv, ifall det krånglar.

Vad är ESXi då? Något eget operativsystem av VMware, eller en väldigt bantad Linux-dist? Finns det något annat man går miste om än att bara kunna döda processer?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Vad är ESXi då? Något eget operativsystem av VMware, eller en väldigt bantad Linux-dist? Finns det något annat man går miste om än att bara kunna döda processer?

Det var ju bara ett exempel. I ESX kan du göra allt som du kan göra i en Linux-dist. Plus alla VMWares verktyg, esxtop tex... Visar hur mycket resurser VMs tar.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

i ESXi kan du inte göra hotswap eller förändringar utan att starta om burken.

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7