Permalänk

Robinson 2009

Någon som sett första avsnittet?

Tycker upplägget känns lite för självklart. Så tydligt att de kommer introducera en paradisö i nästa avsnitt.

Vad tycker ni?

Visa signatur
Permalänk

En del av töntstämpeln är borta vilket är skönt men om de flyttas från träsket till en vit sandstrand blir jag fan arg

Permalänk

Robinsson är sönder spelat. så klart hur uplägget kommer visas osv.. nej var typ abra 3 första säsonger som var bra.

Tycker bättre den där brittiska? överlevnads saken som påminner om robbinson där de har hela ön som spelläge mer elelr mindre även när det inte är en tävling.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tittade på ungefär halva avsnittet innan jag stängde av. Dom pratade om att det bara var ett stort träsk hela ön, men när dom gick till plankan på andra sidan ön så vart det ju vit sandstrand och turkost vatten?

Blev ruskigt förbannad när man ser att det första dom gör är att ha ihjäl en salamander utan att ens äta upp den. Tyckte även det sas att där dom är är en del av ett naturreservat så vafasen går dom runt och dödar djur för?
Bara jag som missuppfattade allt?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Norrlandskärringen missuppfattade iaf allt. Att ha hummertinor på land med en halshuggen salamander som bete var... Nyskapande.

Jag gillade läraren med tuppkam, han verkar redan ha resignerat och återgått till att komentera alla andras förehavanden med (enligt mig) osviklig precision...

SheepPowa: Tanken är väl att det kommer delas upp i två grupper, en som får paradisstrand och en som får träsk. Sen kommer de antagligen att få slåss om en plats på det fina stället á la Riket...

Fullmoon: Du tänker på Survivor, eller något liknande, va? Där de bara hade överlevnadsexperter med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker Robinsson i Sverige är skit, för alla de som gör något för att överleva åker ut, de som är bra åker ut, kvar blir paktfolket

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Zack_Ersa: Kan vara den jag tänker på massa militärer och sånna personer som kan det. Det är roligare att glo på än robinson även fast jag sett samma säsrong typ 4 gångar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara såhär:

Släpp av packet på en ö.

Låt dom röra sig hur dom vill, göra vad dom vill. Typ trälen, haha.

Tävla individuellt, så den bästa vinner.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Hedersmedlem

Orkar inte med sånna skitprogram!

Permalänk
Medlem

om jag kom med i robinsson skulle jag soooooola tills jag åkte ut!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Blir nog som de tidigare sesongerna, dvs skit.
Jag blir trött på att de som är bra blir utröstade av paktfolket. Jag skulle kunna tänka mig titta på robinsson om det var tävlingar som avgjorde vem som åker ut eller om tittarna får rösta ut någon varje vecka eller ge poäng på något sätt.

Permalänk

Kul att alla här inne stavar det Robinsson... Jag tröttnade på alla snabba klipp på ödlor, träsk, lera, ormar och insekter som dom tvunget måste lägga in mellan varje händelse.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

såg första säsongen och inte mer... dock börja ja se nu och tycker de verka intressant

Permalänk

Nya Robinson tycker jag ser riktigt lovande ut, synd att halva gruppen blev flyttade från träsket

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Han Christian var ju kul. Sade minst 4 gånger hur mycket 'alla har svårt för Beatrice' medan bara han såg ut som en korv med stopp varje gång hon kom i närheten. Varför kan man inte stå för vad man tycker själv? Måste alla andra tycka samma sak?

Och sen 'Jag har ätit en tesked ostron på 11 dar' mm, sen springer de, hoppar och tjoar i, säger 'Vi går på upptäcksfärd!' lite lagom energiskt..heh, tropisk värme och extremt lite käk i flera dagar = dåligt underhållningsvärde: absolut inte så mycket glättighet.

Sen Erik 'Det är ju lite antiklimax asså' Stockholm. Gå och leta kokosnötter själv för bövelen?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Nej, skulle det vara verkligare kanske... men sminkade töntar som inte gör nåt riktigt för att överleva... nej tack. Jag säger som andra, släng dit en bunt människor och filma det med gömda kameror där man själv får välja vad man ser på online. Ge dem inget mer än lite verktyg, lite kläder och nån påse ris. Sen får de klara sig bäst de vill... får de dåligt med mat skulle de få skicka bort någon för att kunna överleva. Sen kunde programledarna introducera olika sorters olyckor och problem för dem, eller liknande... Något sådant skulle jag se på...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Då skulle det överlevnadsinstinkten och egoismen göra att det spårade ur fortare än fortast. Eller så har jag sett för många skräckfilmer

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Då skulle det överlevnadsinstinkten och egoismen göra att det spårade ur fortare än fortast. Eller så har jag sett för många skräckfilmer

Sett Battle Royale? Folk skulle tävla om annat än vem som får flest aftonbladet-rubriker i alla fall.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum