Detta nätagget till min nya dator?

Permalänk
Medlem

Detta nätagget till min nya dator?

Hej!

Jag håller på att bygga ny dator men min fråga är om detta nätagget pallar mitt nya bygge?

Det är ett:

Ace RawDeal Plus 420W

Specifikationer: Effekt (Watt) 420W
Format ATX 12V V2.2
Fläkt 120mm fläkt Modulärt Nej
Anslutning 20+4-pin
Anslutningar S-ATA 2st Anslutningar 4-pin (HDD) 3st
Garanti 2år

Som ska driva:

Ett HD4850

Ett MSI K9N SLI Platinum med en AMD Athlon 64 X2 5600+ (2,9GHz) 65 Watt

En 160 GB HDD

Och 4GB Ram (800mhz)

MVH Erik

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem

Köp inte Ace, det är skit och du har tur om du inte får ett som pajar efter någon dag.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Köp inte Ace, det är skit och du har tur om du inte får ett som pajar efter någon dag.

Men det är ju inte svaret på min fråga

Men klarar nätagget min nya dator?
Ska beställa snart (snabbt svar)!

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem

Nej det kommer inte räcka, 420w är på håret med ett B märke, specielt Ace då 420w är rebrandade 300w om jag inte minns fel. Corsair 450w borde dock klara din dator galant. Om du är ute efter ett mer budget nätagg så skulle jag rekommendera HKC då dom håller lågt pris och relativt hög kvalité. Har byggt ett flertal datorer med deras nätagg och aldrig varit med om ett som gått sönder. Ett HKC 550w(Har drivit 4870 system med detta) borde klara din dator galant och även ha kraft för uppgradering i framtiden(430w borde funka det med).

Har för mig att Jula bland annat är återförsäljare av HKC.
Finns bara en leverantör till HKC i sverige än så länge så dom har inte slagit igenom riktigt än.

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem

Ett Corsair eller FSP 400w borde funka fint.

Visa signatur

WS: [ASUS CROSSHAIR IV FORMULA] [1055T@3,8GHz] [Vattenkylning] [4gb Corsair Dominator GT@1800MHz] [XFX HD4870x2]

Permalänk
Medlem

Det Blev ett 500 W Nätagg

Funkar bra

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Hedersmedlem

vilket märke?

Permalänk
Hedersmedlem

"500 W" ser du väl, Shimonu. Ett av de bästa, absolut.:p

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

ni som säger att ace är skit har fel jag hade ett ace 620w innan, funkade för mig i över 1år, ace är ett budget märke som klarar av att köra en budget dator utan problem. corsair eller fsp slår ju ace fett mycket ändå.

Visa signatur

antec three hundred | amd 5200+ | MSI K9N6PGM2-V | corsair 2gb 800mhz | asus 9500gt magic 512mb | Wd 320gb | corsair 400w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doctor01
ni som säger att ace är skit har fel jag hade ett ace 620w innan, funkade för mig i över 1år, ace är ett budget märke som klarar av att köra en budget dator utan problem. corsair eller fsp slår ju ace fett mycket ändå.

Lol ''i över 1 år''

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt eran hysteri över budget nätagg.
Jag kör ett Deltaco 450W nätaggregat som följde med chassit jag köpte för ~350kr, och det fungerar galant. Överlevde både fläktbyte och kabelstrumpning, och det kör än idag... Trots att det har stått på i flera timmar varje dag i mer än ett år nu.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doctor01
ni som säger att ace är skit har fel jag hade ett ace 620w innan, funkade för mig i över 1år, ace är ett budget märke som klarar av att köra en budget dator utan problem. corsair eller fsp slår ju ace fett mycket ändå.

lol kom tillbaks när det har hållt 24/7 i 10 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
lol kom tillbaks när det har hållt 24/7 i 10 år.

Vem fan använder samma nätaggregat dygnet runt i 10 år? I alla fall på det här forumet är det väl typ nackskott att inte byta ut alla datorkomponenter helt åtminstone varannat år? Behöver då nätagget hålla i 10 år eller? suck..

Vidare har jag piskat mitt Corsair 450w ganska präktigt med överklockade HD3870 1GB i crossfire, 6gb ram, 4 hårddiskar, E2160 på 190% av stock-klocken osv i ungefär ett halvår. Så Corsair levererar i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tja, jag har använt nätagget i min nuvarande router sen 1999 och nätagget i min workstation sen 2002...

Permalänk
Medlem

köp FSP eller HKC eller vad som helst annat än ace, kondningarna ryker ju lika fort som äggen vid påskmiddagen, FSP är många ggr billigare än ace plus att FSP sitter i mängder Fujitsu siemens datorer, och har haft datorer inne med altl mellan 2-10 år med FSP nätdelar som fortfarande går som klockor, så klanka inte ner på FSP, de är grymma bara man anpassar dem efter det de ska gå till..ofc pajar det mesta om man kör en 350W till ett highendsystem;)

Men som sagt..vad som helst annat än ace... gör en sökning på forumet och kolla hur många nöjda det finns gentemot hur många missnöjda...det är en viss överhängande rätt sura köpare där;)

de är f.ö de enda tillverkare jag vet om som rebrandat sina agg, dock inte på alla men man blir rätt misstänksam då man plockar bort etiketten/skalet och hittar ngt helt annan spec under;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

nätdelar byter man inte ut och man köper inte billigt skräp skulle nätdelen smälla så kan den förstöra hårdiskar och moderkort när det smäller så bara idioter köper skräp nätdelar för 24/7 bruk

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Tja, jag har använt nätagget i min nuvarande router sen 1999 och nätagget i min workstation sen 2002...

Welll du snackar om en workstation, Hur krävande är den igentligen? min p1a som jag hade sedan 1995 höll till 2007 och ja vi pressa den inte mycket och va mest för surfa på den hederliga modem tiden.

Corsair = Mycket Bra
Coolermaster = Mycket Bra
Taggan = Bra
FSP = Mycket Bra
Thermaltake = Mycket Bra
Zalman = bra

Kolla lite reviews på nätet osv, Där kan du se vilket som passar bra.

Min rekommendation till dig blir corsair 450 watts. De kör min tjejs dator prima

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

skulle detta FSP SAGA 450W funka bra med ett datorbygge med:

ett radeon 4830(XFX RADEON HD 4830)

ett Gigabyte GA-MA790X-UD4LK med Amd Athlon X2 64 7750 BE

4GB ramminne(800mhz)

seagate barracuda 500gb

Permalänk

INTE ACE FÖR FAN!!!!!!!!! CORSAIR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasona
skulle detta FSP SAGA 450W funka bra med ett datorbygge med:

ett radeon 4830(XFX RADEON HD 4830)

ett Gigabyte GA-MA790X-UD4LK med Amd Athlon X2 64 7750 BE

4GB ramminne(800mhz)

seagate barracuda 500gb

----------------------------------------------------------------------------------
Skulle funka alldeles utmärkt som budgetval!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
----------------------------------------------------------------------------------
Skulle funka alldeles utmärkt som budgetval!

Fast en fråga bara jag hittar inga spec på hemsidan till FSP och har sökt lite men finns bara lite.

Permalänk
Medlem

Vad jag fattat det som så har han redan köpt ett...?

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doctor01
ni som säger att ace är skit har fel.

Hahaha....

Permalänk
Medlem

Har ett FSP250W som driver följande:
Intel Q6600 @ 2.4ghz
Nvidia 8600GS
Seagate 360gb
3gb 667mhz ram

Aldrig varit instabilt. FSP är inget dåligt märke, hellre det än Ace och andra skitmärken.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doctor01
ni som säger att ace är skit har fel jag hade ett ace 620w innan, funkade för mig i över 1år, ace är ett budget märke som klarar av att köra en budget dator utan problem. corsair eller fsp slår ju ace fett mycket ändå.

Det går inte att tänka så, isf är min Jula mp3 spelare bäst i världen eftersom den höll i 1år medans min Ipod dog efter en vecka...finns enstaka fall med folk som har agg som håller men tyvärr så är verkligheten en annan där bra många går sönder också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doctor01
ni som säger att ace är skit har fel jag hade ett ace 620w innan, funkade för mig i över 1år, ace är ett budget märke som klarar av att köra en budget dator utan problem. corsair eller fsp slår ju ace fett mycket ändå.

Och din dator drar hur mycket?
Provkör en i7 med ett GTX 295 plus en bunt diskar så får vi se om agget håller vad det lovar. Nätagg är skit om de inte håller specarna. Dessutom har Ace-aggen dåliga kondingar och troligen en rippel som inte är av denna värld redan vid halv last.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Har ett FSP250W som driver följande:
Intel Q6600 @ 2.4ghz
Nvidia 8600GS
Seagate 360gb
3gb 667mhz ram

Aldrig varit instabilt. FSP är inget dåligt märke, hellre det än Ace och andra skitmärken.

Ska jag vara ärlig så är det där sjukt bra för dina spec, så det är ingen tvekan på 450w på mina spec som är nästan samma.

Permalänk
Medlem

som folk säger avstå från ace.. hade ett nätagg som pajjade å köpte ett ace agg.. slutade med att en krets på moderkortet BOKSTAVLIGEN började brinna på mitt gammla p5b moderkort.. men som tur va så fick jag ett nytt p5q istället ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Många diskussioner om de här Ace-nätaggen. Vissa har tur, andra inte. Tyvärr är det nog 70% av alla som har problem med dem...