Permalänk
Medlem

Mac Mini - Ljud?

Hallå, har nyss beställt en mac mini (första macen jag äger) som ska agera htpc..

Ska köpa någon form av kabel så man får något ljud till min förstärkare (H/K avr147). Vad jag har förstått är de en sådan här jag ska ha: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx... stämmer det?
Men sen är det så att jag bara har 2 optiska ingångar (egentligen 3 men den ena sitter tyvärr på framsidan) och båda på baksidan används tyvärr. Så jag har kikat på några lösning men är inte så sugen att ha någon switch som man måste gå fram och ändra på varje gång.
Men då såg jag denna: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx... gillar inte adaptrar egentligen men som jag ser de är det min enda lösning då jag har ett flertal coax ingångar lediga. Någon som testat och vet om den fungerar bra?
Eller tips på någon annan vettig lösning?

Ska bli kul att se hur man trivs med en mac iaf, riktigt spännande!

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Jo, du tänker helt rätt med kablarna, angående adaptern är jag med lite sugen på att veta hur bra den fungerar, börjar med få slut på optiska ingångar i min förstärkare.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att du har tänkt helt rätt!

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Jo, du tänker helt rätt med kablarna, angående adaptern är jag med lite sugen på att veta hur bra den fungerar, börjar med få slut på optiska ingångar i min förstärkare.

Den tar spdif optosignalen på toslink, samplar om den och kör ut den i vald data rate på vanlig 50ohm "RCA"/Cinch som spdif.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Den tar spdif optosignalen på toslink, samplar om den och kör ut den i vald data rate på vanlig 50ohm "RCA"/Cinch som spdif.

Jag vet hur den fungerar, det jag undrade var hur bra den faktiskt presterar.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Okej kanon åker nog och inhandlar imorgon, men testar den nog inte förrän nästa vecka då min mini kommer Men kan lämna en liten enkel recension på hur den verkar fungera, dock är jag ingen "ljud-nörd" så hurvida märkbar skillnad de blir på kvaliteten kan jag nog inte uttala mig om om den inte är stor vilket ja hoppas den inte är
Tack för svaren, å

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Jag vet hur den fungerar, det jag undrade var hur bra den faktiskt presterar.

Jag har en en sån. Funkar precis hur bra som helt, jag körde väl iof inga audiofil prylar... AC97 -> samsung 5.1 al'a 10.000:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Jag har en en sån. Funkar precis hur bra som helt, jag körde väl iof inga audiofil prylar... AC97 -> samsung 5.1 al'a 10.000:-

Gött kommer duga bra åt mig mao!

Visa signatur

Ny sign på G