[EVE] "En hel tomtearmé" - Vi hjälper dig navigera bland skorstenarna!

Permalänk
Medlem

Så nu sitter man och spelar. fRkill heter man.

Permalänk
Medlem

Najs,

nu när dom fixat Rigs i olika storlekar så är det ju mycket roligare att köra!

igår fittade jag min hulk med 2st medium cargo rigs och idag ska jag smälla på 3st på min orca..

fy fan va jag ska grusa sen och sen får man mining director V klart om 5 dagar och då jävlar får man feta bonusar också och mindlink!.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Nu fick ni mig att prova på EvE igen
Får väll se om man har mognat lite nu och fasnar för det. Bar försöka komma på hur allt funkar. heter T4vl4n i spelet

Visa signatur

Om ni/du hittar stav fel i mina inläg så bry er/dig inte (om du/ni inte förstår PM:a så ska jag försöka förklar så gått jag kan)

Permalänk
Medlem

Härligt tavlan! hoppas att få se dig i kanalen "Nordpolen"

för övrigt har vi fått en ny adress till vår hemsida samt forum.
Den kan nås på www.nordpolen.nu

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Härligt tavlan! hoppas att få se dig i kanalen "Nordpolen"

för övrigt har vi fått en ny adress till vår hemsida samt forum.
Den kan nås på www.nordpolen.nu

Trevligt!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Såg att du reggat dig Loppis! Skoj skoj!

Nu måste vi ju se till att fylla den publika avdelningen med något också...

Btw, någon som känner till "Folkarme" ? En sådan har reggat sig på nordpolen.nu men har inte gett sig till känna.
Har ni några upplysningar, ring Efterlyst!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Såg att du reggat dig Loppis! Skoj skoj!

Nu måste vi ju se till att fylla den publika avdelningen med något också...

Btw, någon som känner till "Folkarme" ? En sådan har reggat sig på nordpolen.nu men har inte gett sig till känna.
Har ni några upplysningar, ring Efterlyst!

Reggat har jag, men kan inte köra än! :-/

Jag kör via GameCards eftersom det är säkrare (faktura) och det stod att de skulle komma i lager den 28 augusti men blev försenad till 8 september (igår). Blev glad då det stod att de skulle få in den i lager igen på eftermiddagen men ICKE! Blev uppskjutet till 14 september preliminärt. Jag som tänkte glida runt i rymden till helgen

Inga fler tråkigheter från min sida, så hur går det "ingame" för er då?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Såg att du reggat dig Loppis! Skoj skoj!

Nu måste vi ju se till att fylla den publika avdelningen med något också...

Btw, någon som känner till "Folkarme" ? En sådan har reggat sig på nordpolen.nu men har inte gett sig till känna.
Har ni några upplysningar, ring Efterlyst!

that would be me

Dock alldeles för lite tid att spela nu för tiden så kommer vara inaktiv ett tag framöver men I will be back:)

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Reggat har jag, men kan inte köra än! :-/

Jag kör via GameCards eftersom det är säkrare (faktura) och det stod att de skulle komma i lager den 28 augusti men blev försenad till 8 september (igår). Blev glad då det stod att de skulle få in den i lager igen på eftermiddagen men ICKE! Blev uppskjutet till 14 september preliminärt. Jag som tänkte glida runt i rymden till helgen

Inga fler tråkigheter från min sida, så hur går det "ingame" för er då?

Aha surt. Ett tips för att göra det säkert genom att betala med kreditkort är att helt enkelt koppla t.ex. ett visa-kort till ett bankkonto som du annars inte har pengar på, utan bara för över när det är något som ska betalas. Se också till att du inte har någon "kredit" heller, på så sätt kan folk inte stjäla dina kortuppgifter och utnyttja det som de vill... iom att det inte finns några pengar på det.

In-game rullar det på. Några gamla ansikten som har återkommit samt annat nytt folk i företaget. Har börjat experimentera lite med hur vi kör mission-ops i företaget på mest effektiva sätt (10 pers i ett gang som kör samma missions innebär kaos ).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
that would be me

Dock alldeles för lite tid att spela nu för tiden så kommer vara inaktiv ett tag framöver men I will be back:)

Aha, varför reggade du dig under ett namn ingen känner till?
En regel vi har är att regga sig med sin huvudkaraktärs namn så att det är enkelt att fatta vem som skriver vad
Å andra sidan är vissa namn på guildportal.com upptagna i någon annan "guild" som reggat sig på sidan, så då får man väl göra undantag.

Bra att du säger till att du är inaktiv, vi noterar det i våra listor så har vi koll på det. Något humm om när du kan tänkas komma tillbaka?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Finns det trial till detta spelet eller?
Var inne på att försöka pröva det för något år sedan men blev aldrig av.

Finns det trial så länka gärna vart man kommer igång!
Har rätt mycket dödtid nu ett tag så vore skönt med lite sysselsättning.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Finns det trial till detta spelet eller?
Var inne på att försöka pröva det för något år sedan men blev aldrig av.

Finns det trial så länka gärna vart man kommer igång!
Har rätt mycket dödtid nu ett tag så vore skönt med lite sysselsättning.

Här har du en 2 veckors trail
https://secure.eve-online.com/ft/FreeTrialSignup.aspx?aid=103...

Om du skickar din email till mig så får du en 3 veckors trail

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Finns det trial till detta spelet eller?
Var inne på att försöka pröva det för något år sedan men blev aldrig av.

Finns det trial så länka gärna vart man kommer igång!
Har rätt mycket dödtid nu ett tag så vore skönt med lite sysselsättning.

Eller så skickar din din email till mig, så får du 3-veckors trial + att vi i Nordpolen lovar att ta hand om dig så gott vi kan

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Aha surt. Ett tips för att göra det säkert genom att betala med kreditkort är att helt enkelt koppla t.ex. ett visa-kort till ett bankkonto som du annars inte har pengar på, utan bara för över när det är något som ska betalas. Se också till att du inte har någon "kredit" heller, på så sätt kan folk inte stjäla dina kortuppgifter och utnyttja det som de vill... iom att det inte finns några pengar på det.

In-game rullar det på. Några gamla ansikten som har återkommit samt annat nytt folk i företaget. Har börjat experimentera lite med hur vi kör mission-ops i företaget på mest effektiva sätt (10 pers i ett gang som kör samma missions innebär kaos ).

Aha, varför reggade du dig under ett namn ingen känner till?
En regel vi har är att regga sig med sin huvudkaraktärs namn så att det är enkelt att fatta vem som skriver vad
Å andra sidan är vissa namn på guildportal.com upptagna i någon annan "guild" som reggat sig på sidan, så då får man väl göra undantag.

Bra att du säger till att du är inaktiv, vi noterar det i våra listor så har vi koll på det. Något humm om när du kan tänkas komma tillbaka?

Upptagna nicknames hmm räknar väl med att vara tillbaks i slutet på oktober om alla utbildningar och skit går som det ska

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

pvpar ni något? isf vill jag va med
skitsugen att trycka av några välriktade med min hurricane

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Medlem

Usch, jag börjar redan tröttna. Har kört missions och fixat ihop till en Caracal men har gått att från början verkligen inspirerat läsa all missiontext till att nu tänka i huvudet: "Jaja.. vad ska jag göra? Skjuta små röda pluppar eller hämta objekt X i en container." Jag vill verkligen för jag älskar världen, stämningen men det känns så sjukt enformigt. Finns det bot?

/"Amley" ingame.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwithin
pvpar ni något? isf vill jag va med
skitsugen att trycka av några välriktade med min hurricane

Vi är inget pvp-corp, men jag pvpar mer än gärna när intresse finns, samtidigt som det verkar vara många som är intresserade av att ge sig ut tillsammans. Dock så har jag inte riktigt skillen för battlecruisers, fast flyger man tillsammans så kan man ju alltid prova på! Ju fler man är desto dyrare kan man gå! =D

Citat:

Usch, jag börjar redan tröttna. Har kört missions och fixat ihop till en Caracal men har gått att från början verkligen inspirerat läsa all missiontext till att nu tänka i huvudet: "Jaja.. vad ska jag göra? Skjuta små röda pluppar eller hämta objekt X i en container." Jag vill verkligen för jag älskar världen, stämningen men det känns så sjukt enformigt. Finns det bot?

/"Amley" ingame.

CCP är, med all rätt, väldigt mycket emot bottande, en fördel är ju att du behöver inte grinda missions för att följa med i skillpointsen.

Du kanske ska prova lite pangpang, mining, trading eller hauling om du tröttnar på mission-runnandet. Själv har jag i princip slutat köra missions själv då jag vill ha lite bättre skills så jag gör mer skada, det tar sån tid annars. Men när jag får mitt nya grafikkort ska jag prova på lite igen med min Ishkur

Bra om du är ny är att se om du kan följa med och salvaga/loota på ett level 4-mission eller två, ett snabbt sätt att tjäna mycket isk!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa ett till konto fast jag bara spelat någon månad är det någon bra ide?

Ska mest använda den för att frakta runt ore så man sliper orolig för att man blir av med den när den ligger i en container ute i rymden.

Visa signatur

Om ni/du hittar stav fel i mina inläg så bry er/dig inte (om du/ni inte förstår PM:a så ska jag försöka förklar så gått jag kan)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tavlan
Funderar på att skaffa ett till konto fast jag bara spelat någon månad är det någon bra ide?

Ska mest använda den för att frakta runt ore så man sliper orolig för att man blir av med den när den ligger i en container ute i rymden.

Jo om du vill det så varför inte?
Men jag tror att trial-konton ej går att köra industriella skepp på, vilket vore en nackdel.
Men du kanske köper det?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Hur många är det som spelar EVE nuförtiden?

Har en polare som spelade det för många många år sedan (och spelar fortfarande) och då verkade det inte vara särskilt många som körde det, alla lirade wow istället

Provade sj en trial runt tiden det släpptes men då var det ingen höjdare, fast kanske skulle prova igen nu

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
Hur många är det som spelar EVE nuförtiden?

Har en polare som spelade det för många många år sedan (och spelar fortfarande) och då verkade det inte vara särskilt många som körde det, alla lirade wow istället

Provade sj en trial runt tiden det släpptes men då var det ingen höjdare, fast kanske skulle prova igen nu

Det har nog blivit lite bättre sen dess!
Och nu så finns det en mycket bättre "tutorial" i början så man förstår snabbt!
Om du vill så kan jag ge dig lite extra trial, skicka din epost till mig via pm i såna fall!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Spelet har ändrats en hel del sedan det släpptes 2003. De har arbetat mycket med att göra livet enklare för den nye spelaren. Samtidigt finns det gott om spelargjorda tutorials och liknande över det mesta. Så det är enklare att få svar. Trots det så tar det rätt bra tag innan man känner sig helt hemma.

Nuförtiden så är det väl mellan 40-50k spelare online under eftermiddag och kväll och dessa siffror har sakta men säkert stigit under åren. I början vill jag minnas att det kanske var runt 5-10k och då kändes världen rätt tom. Nu är det dock folk nästan överallt, på gott och ont

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Usch, jag börjar redan tröttna. Har kört missions och fixat ihop till en Caracal men har gått att från början verkligen inspirerat läsa all missiontext till att nu tänka i huvudet: "Jaja.. vad ska jag göra? Skjuta små röda pluppar eller hämta objekt X i en container." Jag vill verkligen för jag älskar världen, stämningen men det känns så sjukt enformigt. Finns det bot?

/"Amley" ingame.

Ja, läkaren ordinerar att PVE omedelbart upphör och PVP intas i stora doser.

PVP i EVE är grymt.

Permalänk
Medlem

Svårt att hitta någon att slåss mot bara tycker jag. Var ute flera timmar i helgen och letade med min battlecruiser, men hittade Ingenting, inte ens en cruiser! :S

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Inte riktigt nybörjare här med mina 9,7mil sp.
(måste uppdatera min klon snart).

Men jag har inte pvp'at i eve än, om man inte räknar dom gånger man råkat komma in i .4 system med campers vid porten och dött på mindre än 30 sekunder.

Min char heter narkil ingame och är gallente.
tyvärr gillar jag inte att förlora mina skepp även om det finns försäkringar.

kör för tillfället med en megathron sniper tank, kan man väl kalla det, med 2 cruise missiles istället för en 7'de railgun.
capen räcker 30 minuter.
längtar tills jag kan skaffa navy eddition mega.

Nån som har nåt bra tips för en som blir rätt nere när man blir utklassad?

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Svårt att hitta någon att slåss mot bara tycker jag. Var ute flera timmar i helgen och letade med min battlecruiser, men hittade Ingenting, inte ens en cruiser! :S

Dra till HED-GP, y-m något (nära Amarr) eller om du inte gillar 0.0 så funkar alltid Rancer, Tama eller Old Man Star.

Dessa platser resulterar oftast i att man dör dock, men action finns det gott om

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salking
Inte riktigt nybörjare här med mina 9,7mil sp.
(måste uppdatera min klon snart).

Men jag har inte pvp'at i eve än, om man inte räknar dom gånger man råkat komma in i .4 system med campers vid porten och dött på mindre än 30 sekunder.

Min char heter narkil ingame och är gallente.
tyvärr gillar jag inte att förlora mina skepp även om det finns försäkringar.

kör för tillfället med en megathron sniper tank, kan man väl kalla det, med 2 cruise missiles istället för en 7'de railgun.
capen räcker 30 minuter.
längtar tills jag kan skaffa navy eddition mega.

Nån som har nåt bra tips för en som blir rätt nere när man blir utklassad?

Ja, det finns IMHO bara ett sätt att fita en Mega.

7 Neutron Blaster Cannon II
1 whatever som används som heatsink vid overload

100MWD
20km scram II
web
cap booster med 800's

3 Reinforced rolled tungsten
1 damagecontrol II
Magnetic field stabs II resten

3x armor trimark pump I

5x ogre II, alt ECM drones.

Kör du Navythron så smäll dit en till plate / magstab

resulterar i (med bra skills, utan bra skills får du aldrig plats med fittingen heller) ~120k effective hp och ~1200dps, ännu mer om du smäller på faction mods.

Vill du lära dig pvp så kör små billiga skepp, tex en rifter och ge dig på folk med. Du förlorar inte mycket stålar när du sprängs och du lär dig mycket i det skeppet också. Man kan med lite skills i spelmekaniken plocka cruisers och tom BC med en rifter. Finns folk som soloat BS men det tar en evighet

Permalänk
Medlem

rätt annorlunda från vad jag har nu ja.

6 425mm railgun meta 3, antimater alterntivt uranium
2 cruise med em, thermal och explosiv

4 cap recharger II

1 lar II
1 dc II
1 power management unit II (tror dom heter så)
4 armor hardeners

5 hobgoblins II
4 ogre

detta är vad jag kör uppdrag med.
hmm kanske kan prova lite FW med en frigate då.
som sagt så har jag bara gallente skepp skills.
har inte rig skills än...

heatsink?

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem

I missions är väl rails att föredra, iaf på battleships, medans i PvP föredrar åtminstone jag blasters.

Heatsink är damage mod för laser, magnetic field stabilizer för hybrid guns. Vad man kör med i slutändan bör mest bero på vad man trivs med. Har man en fit man tycker funkar bra och har roligt i spelet så är det väl bara köra på. Om du inte gillar att förlora skepp så håll dig till high sec. I low sec finns alltid nån pirat som letar efter ett lovligt byte

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk

Jag har precis börjat spela eve lite grann. Jag spelade 3 månader för ungefär ett år sedan också men det är allt så jag är nybörjare. Jag har 2 st karaktärer. En gruvarbetare med en en mining barge som jag än inte kunnat använda för jag inte har haft råd med en strip miner. Den karaktären har lite över 2 milj. skillpoints och en alt som jag gör missions med som har lite drygt 800000 skillpoints och en Rifter. Tänkte att det skulle vara kul att gå med i Nordpolen så man slipper känna sig så ensam i rymden men det är ett par saker jag inte riktigt förstår.

1. Medlemsavgiften. 10 miljoner/månad för en karaktär över tre månader. Mina karaktärer är över ett år gamla men jag har ändå bara ca 1 miljon i wallet. Hur ska man då kunna hosta fram 10 milj. i månaden? Kanske bara jag som är så värdelös på spelet att jag inte får in pengar?

2. Kan båda mina karaktärer vara med? Jag har inte riktigt bestämt mig vilken som jag vill spela mest med.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Jag har precis börjat spela eve lite grann. Jag spelade 3 månader för ungefär ett år sedan också men det är allt så jag är nybörjare. Jag har 2 st karaktärer. En gruvarbetare med en en mining barge som jag än inte kunnat använda för jag inte har haft råd med en strip miner. Den karaktären har lite över 2 milj. skillpoints och en alt som jag gör missions med som har lite drygt 800000 skillpoints och en Rifter. Tänkte att det skulle vara kul att gå med i Nordpolen så man slipper känna sig så ensam i rymden men det är ett par saker jag inte riktigt förstår.

1. Medlemsavgiften. 10 miljoner/månad för en karaktär över tre månader. Mina karaktärer är över ett år gamla men jag har ändå bara ca 1 miljon i wallet. Hur ska man då kunna hosta fram 10 milj. i månaden? Kanske bara jag som är så värdelös på spelet att jag inte får in pengar?

2. Kan båda mina karaktärer vara med? Jag har inte riktigt bestämt mig vilken som jag vill spela mest med.

1: Det där med 10 miljoner per månad beror nog på hur pass mycket pengar du tjänar, svårt dock att tjäna det på lvl 1 uppdrag med en Rifter.
Låter faktiskt lite konstigt att du tjänar så lite, om en av dina gubbar majnar och den andra transporterar oren så kan du tjäna runt 200k per lass, och det med en frig som det kanske tar en kvart att få 4km3.

Men om du hoppar med i corpen så kan jag kanske hjälpa dig lite, så att du får råd med dina strippers!

2: Självklart, nästan alla i corpen har alt:s som hjälper till, man behöver bara betala månadsavgiften på en!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!